Komunikaty PR

Jedno ubezpieczenie dla przewoźnika – tysiące możliwości

2020-08-06  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Okrągły
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-619 Warszawa
k.okragly|madeinpr.pl| |k.okragly|madeinpr.pl
603185005
www.madeinpr.pl

Proekologiczny charakter, innowacyjność i możliwość łączenia różnych gałęzi transportu – to wszystko zalety transportu intermodalnego. Jest on szczególnie wspierany przez Unię Europejską, dlatego też od lat rośnie jego popularność. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w 2019 roku masa przewozów intermodalnych wzrosła o 15 proc. do 19,5 mln ton. Niestety, w dalszym ciągu w systemie krajowym brakuje szczegółowych uregulowań prawnych. Ponadto, aż do tej pory nie istniało żadne ubezpieczenie, które w pełni zabezpieczałoby interesy przedsiębiorców.

Transport „od drzwi do drzwi”

Globalizacja gospodarki światowej, ciągłe zmiany w dystrybucji i łańcuchach logistycznych oraz zatłoczone drogi wpłynęły na to, że transport drogowy przestał spełniać wygórowane oczekiwania sektora handlowego, szczególnie na poziomie międzynarodowym. Zastąpił go transport intermodalny, nazywanym często transportem „od drzwi do drzwi”. Jest on realizowany w jednej jednostce ładunkowej, przy użyciu różnych gałęzi transportu, bez przeładunku samych towarów przy zmieniających się środkach transportu. Sprawdza się ono przede wszystkim na długodystansowych trasach, łączących przewozy szynowe, lotnicze, morskie czy rzeczne.

Ubezpieczenie na lądzie, wodzie i w powietrzu

Dotychczas, ubezpieczenia wieloetapowych transportów były postrzegano jako skomplikowane i często nie pokrywały wszystkich ryzyk, które ponosi przedsiębiorca. – Ubezpieczenie intermodalne to pierwsze takie ubezpieczenie, które obejmie podmioty występujące w roli operatora intermodalnego, czyli takiego transportu, który na całym odcinku odbywa się w tej samej jednostce załadunkowej - zwykle jest to kontener morski – i przez cały czas odpowiada za niego ten sam operator, na podstawie jednej umowy, wykorzystując – w warunkach polskich – kolej oraz transport drogowy – mówi Sławomir Deliś, dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych i Transportowych Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. – Taka forma współpracy zmniejsza biurokratyczne obciążenie nadawcy ładunku.

Odpowiedź na potrzeby przewoźników

Mimo, że transport intermodalny ułatwia proces jego dostarczenia poprzez skrócenie czasu dostawy czy brak dodatkowych formalności, ubezpieczenie takiej podróży nie było dotychczas ogólnodostępne. Zarezerwowane zostało bowiem tylko dla graczy globalnych, wielkich korporacji. Dwie firmy – Wiener oraz Transbrokers – połączyły siły i wspólnie wspierają przewoźników w objęciu pełną ochroną każdego etapu transportu. – Na polskim rynku ubezpieczeniowym od lat istniała luka. Żaden z ubezpieczycieli nie oferował operatorom transportu intermodalnego ubezpieczenia OC, które by zabezpieczało ich interesy, umożliwiało transfer ryzyka na ubezpieczyciela oraz stanowiło swego rodzaju zabezpieczenie dla zleceniodawców, jak to ma miejsce w przypadku ubezpieczenia OC PD. Tego rodzaju ubezpieczenie dostępne były wyłącznie dla graczy globalnych, którzy ubezpieczyli się w swoich krajach macierzystych. Transbrokers postanowił to zmienić – mówi Adam Pająk, prezes Zarządu Transbrokers.eu Sp. z o.o.

Kluczowe kwestie

Jedną z problematycznych kwestii związanych z ubezpieczeniem intermodalnym jest określenie podstawy odpowiedzialności operatora, który wydając w ramach zawieranej umowy odpowiedni dokument przewozu odpowiada wobec zleceniodawcy za wszelkie kwestie związane z transportem i ewentualną utratą lub uszkodzeniem ładunku od chwili jego przyjęcia, aż do wydania. Rynek transportu szczególnie intermodalnego jest nieprzewidywalny, dlatego niezwykle istotną kwestią jest odpowiednie przygotowanie się do przeprowadzenia transportu na trasach międzykontynentalnych.

– Ubezpieczenie intermodalne to pierwsze takie ubezpieczenie, które obejmie podmioty występujące w roli operatora intermodalnego, czyli takiego transportu, który na całym odcinku odbywa się w tej samej jednostce załadunkowej - zwykle jest to kontener morski - i przez cały czas odpowiada za niego ten sam operator, na podstawie jednej umowy, wykorzystując – w warunkach polskich – kolej oraz transport drogowy – mówi Sławomir Deliś, dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych i Transportowych Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Ubezpieczenie OC OTI obejmuje swym zakresem odpowiedzialność OTI polegające na utracie, ubytku przesyłki, uszkodzeniu przesyłki oraz za szkody powstałe w wyniku nienależytego wykonania czynności terminalowych w przewożonym ładunku oraz w jednostce transportowej. Ubezpieczeniem objęte jest mienie różnego rodzaju, z wyłączeniem przesyłek nieskonteneryzowanych, przesyłek pocztowych i kurierskich, wartościowe, materiałów niebezpiecznych, żywych zwierząt i ludzi oraz leków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Renata Kudła-Rajca zastąpi Tomasza Domalewskiego. Pokieruje sprzedażą w Leadenha Biuro prasowe
2024-08-28 | 13:15

Renata Kudła-Rajca zastąpi Tomasza Domalewskiego. Pokieruje sprzedażą w Leadenha

Tomasz Domalewski, który od 12 lat rozwijał sieć sprzedaży Leadenhall Insurance, zakończy w grudniu tego roku współpracę z firmą. Jego funkcję 1 stycznia 2025 r.
Ubezpieczenia W domach i mieszkaniach dochodzi do jednej czwartej kradzieży z włamaniem
2024-08-27 | 10:20

W domach i mieszkaniach dochodzi do jednej czwartej kradzieży z włamaniem

  W 2023 r. doszło w Polsce do 62,6 tys. kradzieży z włamaniem, a w 15,2 tys. przypadków złodzieje atakowali obiekty mieszkalne – wynika z danych KG
Ubezpieczenia Zalany silnik po nawałnicy w Warszawie? Odszkodowanie tylko z AC
2024-08-26 | 16:20

Zalany silnik po nawałnicy w Warszawie? Odszkodowanie tylko z AC

Sceny zatopionej w ulewie Warszawy przypominają kierowcom o tym, jak groźna dla ich samochodów potrafi być pogoda. Długa lista szkód, na które pojazdy narażone są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.