Komunikaty PR

Swiss Re i SAP przygotowują branżę ubezpieczeniową na przyszłość

2020-09-06  |  11:09
Biuro prasowe

Nowe standardy rachunkowości, takie jak MSSF 17, wprowadzają innowacyjne podejście do wyceny usług ubezpieczeniowych oraz niosą znaczące zmiany w kwestii raportowania finansowego firm z tego sektora. Jednym z największych wyzwań, które stoi przed tą branżą, jest dostosowanie systemów IT i procesów księgowych do nowych norm. Wsparciem dla przedsiębiorców z sektora finansowo-ubezpieczeniowego mogą być dedykowane funkcje dodatkowe w platformie S/4 HANA.

Czas ciągłych zmian

Nowy standard MSSF 17 obliguje do wyceny zobowiązań ubezpieczeniowych w wysokości obowiązującej wartości wypłaty i gwarantuje spójne normy wyceny umów ubezpieczeniowych. Choć przepisy będą dotyczyły umów, które odnoszą się do okresów rocznych po 01.01.2022 r., to już teraz firmy z tego sektora powinny się do tej ewolucji przygotować.

Inne zmiany dla branży ubezpieczeniowej niosą także ukierunkowane poprawki długoterminowe (LDTI). W przypadku spółek giełdowych wejdą one w życie po 15.12.2020 r., zaś dla pozostałych organizacji datą kluczową jest 15.12.2021 r. Obejmą one m. in. założenia dotyczące odpowiedzialności za przyszłe świadczenia, amortyzację odroczonego kosztu przejęcia, korzyści wynikające z ryzyka rynkowego. W ramach inicjatywy LDTI ubezpieczyciele powinni zniwelować wszelkie niedociągnięcia w swoich systemach, by upłynnić i zabezpieczyć przepływ danych lub udoskonalić procesy kontroli.

Z niespełna 160-letnią tradycją globalna marka reasekuracyjna Swiss Re funkcjonuje na ponad 20 rynkach m. in. w Chinach, USA, Wielkiej Brytanii. Jej usługi obejmują przede wszystkim polisy dotyczące wypadków, życia i zdrowia oraz ubezpieczenia w zakresie nieruchomości. Lider usług reasekuracyjnych dostrzegając oddziaływanie technologii na jakość usług ubezpieczeniowych, od 2017 r. jest partnerem marki SAP. Obserwując rynek i nadchodzące zmiany, wraz z SAP opracował nowe funkcjonalności platformy S/4 HANA, które mogą wesprzeć przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe w reagowaniu na wymogi prawne.

SAP wychodzi naprzeciw zmianom 

Poszerzenie możliwości platformy S/4 HANA o dodatkowe raportowanie ma na celu spełnienie przyszłych standardów rachunkowości, usprawnienia przepływów finansowych i zwiększenie transparentności transakcji. Dużym walorem nowej funkcji jest również zwiększenie nacisku na kwestie związane z monitoringiem i kontrolą. Są to rozwiązania przygotowane przede wszystkim z myślą o firm z branży ubezpieczeniowej oraz finansowej.

Usprawnienie polegające na raportowaniu finansowym dla banków, ubezpieczycieli i fintechów, mają przede wszystkim za zadanie przyspieszyć proces przepływu pieniędzy. Celem synergii rozwiązań z zakresu rachunkowości i planowania jest ułatwienie tworzenia spójnych wycen dla produktów finansowych.

– Od momentu zawarcia współpracy z SAP w 2017 r. chcieliśmy opracować rozwiązanie, które sprosta coraz bardziej postępującym wymaganiom związanym z kontrolą finansową i raportowaniem towarzystw ubezpieczeniowych. Pomyślne zakończenie prac stanowi ważny kamień milowy w naszej długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Przy nieustannie zmieniających się przepisach, technologia stanowi ważną pomoc przy procesie dostosowywania się do nich – mówi Gerhard Lohmann, CFO Swiss Re Reinsurance.

- Dostrzegamy bardzo duże zainteresowanie tym rozwiązaniem. Nasze portfolio klientów wzrosło. Funkcjonalność ta została zaprojektowana z myślą o złożonych wymaganiach legislacyjnych, z którymi dziś borykają się firmy ubezpieczeniowe, banki, branża fintech. Wdrożenie systemu wspiera przedsiębiorstwa w dostosowaniu się do nowych standardów – mówi Luca Mucic, Head of Global Finance SAP.

Stworzenie takiego rozwiązania jest wprowadzeniem nowej jakości na rynek. Dobrze zaprojektowane narzędzia są znacznym ułatwieniem dla przedsiębiorstw z sektora finansowo-ubezpieczeniowego, które mierzą się z szeregiem wyzwań. Wsparcie technologiczne zapewnia nie tylko pomoc w przystosowaniu się do nowych norm, ale także optymalizuje wiele procesów, tym samym zapewniając większy komfort pracy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Boom na ubezpieczenia turystyczne – wpływ COVID-19 Biuro prasowe
2020-10-20 | 13:30

Boom na ubezpieczenia turystyczne – wpływ COVID-19

Pandemia COVID-19 wzbudziła duże zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi. Klienci po zniesieniu pierwszych restrykcji w ruchu lotniczym chętniej decydowali się na ubezpieczenia
Ubezpieczenia Mądry Polak przed szkodą.
2020-10-19 | 14:25

Mądry Polak przed szkodą.

Aż 26 534 wypadki samochodowe z winy kierowców zarejestrowała policja w 2019 roku. Co trzeci spowodowany był nieustąpieniem pierwszeństwa przejazdu. Równie niepokojąco
Ubezpieczenia Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń
2020-10-13 | 10:00

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń Każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę musi zmierzyć się z trudną sztuką zarządzania zespołem.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Prawo

Bankowość

Rynkiem kredytowym rządzi niepewność wywołana pandemią. Banki mogą wrócić do ostrzejszej polityki, zwłaszcza w segmencie mieszkaniowym

We wrześniu banki udzieliły dużo mniej kredytów gotówkowych i mieszkaniowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spadki dotyczyły nie tylko liczby, lecz także wartości udzielonego finansowania, a jedynym pozytywnym wyjątkiem na tle całego rynku są kredyty ratalne – wynika z danych BIK. Kolejna fala pandemii i nowe obostrzenia wprowadzone przez rząd mogą w kolejnych miesiącach ponownie skłonić banki do zaostrzenia polityki, szczególnie w segmencie kredytów mieszkaniowych. – Nadchodzące miesiące – zwłaszcza początek 2021 roku – pokażą też, jak duże jest przełożenie pandemii i problemów na rynku pracy na spłacalność kredytów. Jeśli ich szkodowość istotnie wzrośnie – może to mocno zachwiać kondycją sektora bankowego – mówi dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIK.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

Cyfryzacja może pomóc firmom poradzić sobie ze skutkami pandemii. Umożliwia pracę zdalną, komunikację z klientami i nowy sposób świadczenia usług online

– Interesuje nas to, jak pomóc firmom przetrwać ten najtrudniejszy czas. Trzeba podjąć takie działania, aby umiały one przekształcić swoją działalność, nakierować ją na inne tory. Cyfryzacja jest w tym procesie niezbędna – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP. W polskich przedsiębiorstwach pandemia znacząco przyspieszyła cyfrową transformację. PARP wyłoniła właśnie najlepsze projekty w tym obszarze, które dotyczą m.in. zdalnej komunikacji z klientami, nowego sposobu świadczenia usług online czy automatyzacji procesów. Agencja ogłosiła wyniki konkursu „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”.

 

Farmacja

Pandemia uderza w alergików. Brak refundacji doustnych leków ogranicza możliwość bezpiecznego odczulania w domu

Około 12 mln Polaków cierpi na alergie, ale tylko 1,2 proc. poddaje się odczulaniu. To wyzwanie zwłaszcza w dobie pandemii, podczas której pacjenci mają utrudniony kontakt z lekarzem. Tymczasem skuteczne leczenie można przeprowadzić samodzielnie w domu. Immunoterapię alergenową można wygodnie przyjmować w kroplach lub tabletkach pod język. Takie rozwiązanie oszczędza czas i eliminuje konieczność częstych wizyt w gabinecie alergologa. Jednak w  Polsce ta metoda nie jest refundowana przez NFZ i pacjenci muszą płacić za leczenie duże kwoty. Refundacja i większa dostępność immunoterapii podjęzykowej mogłyby skłonić większą liczbę pacjentów do poddania się takiemu leczeniu i przynieść wymierne korzyści w systemie.