Komunikaty PR

„Ubrania, które dają moc”, czyli kobiety dla kobiet w społecznej akcji

2023-03-06  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Port Łódź przez cały marzec świętuje Dzień Kobiet, który w tym roku nabiera w Centrum szczególnego znaczenia. To za sprawą niezwykłej społecznej inicjatywy „Ubrania, które dają moc” organizowanej przez Fundację Huśtawka, Centrum Służby Rodzinie i Port Łódź.  Akcję zainauguruje spotkanie z Magdaleną Mikołajczyk, autorką książki „Jestem dość” i twórczynią bloga matkojedyna.com. Wydarzenie odbędzie się w najbliższą sobotę 11 marca o godzinie 16:00 w przestrzeni Butiku Pełnego Dobra w Porcie Łódź.

Kobiety mają moc. Moc, która jeszcze bardziej przybiera na sile, gdy się nią dzielimy. Fundacja Huśtawka, Centrum Służby Rodzinie oraz Port Łódź zapraszają do udziału w inicjatywie „Ubranie, które daje moc” i przekazania ubrań dla kobiet, które w związku z różnymi życiowymi doświadczeniami znalazły się w kryzysie. A jakie ubranie daje moc?

- Takie, któremu chcemy dać drugie życie i które niesie ze sobą historię – sukienka, która dodawała pewności siebie, bluza, w której czułam się bezpiecznie, marynarka, w której zdobyłam pracę albo brałam udział w ważnej konferencji. Moc jest w nas i tą siłą możemy się podzielić z kobietami, które swoją moc utraciły z powodu różnych trudnych doświadczeń– przemocy, bezdomności, wojny, utraty, choroby i wielu innych. Robiąc tak niewiele, można dać komuś nadzieję na zmianę, dać komuś moc - mówi Anna Grabarczyk z Fundacji Huśtawka.

Jak możemy przyłączyć się do akcji? Wybieramy ze swojej szafy ubranie, któremu chcemy dać drugie życie i z którym związane jest nasze osobiste doświadczenie. Historię opisujemy na metce, którą możemy wydrukować ze strony internetowej Portu Łódź, odebrać w Butiku Pełnym Dobra lub stworzyć samodzielnie. Ubrania wraz z historiami oddawać można w Butiku Pełnym Dobra, który już od roku funkcjonuje w łódzkim centrum handlowym.

- Przekażmy naszą moc innym kobietom, które potrzebują nie tylko sukienki, spodni czy bluzki, ale i wsparcia. To ubranie będzie jak uścisk, a Twoje słowa sprawią, że przekażesz coś więcej niż tylko rzecz – napisz na metce to, co podpowie Ci serce, co sama chciałabyś przeczytać w trudnej sytuacji. Zachęcam wszystkie kobiety by stały się ambasadorkami akcji i przekazywały ideę naszej wspólnej inicjatywy dalej. Sercem naszego przedsięwzięcia jest Butik Pełen Dobra, w którym dajemy wsparcie, nadzieję i odrobinę normalności, a walutą nie są pieniądze tylko uśmiech. To miejsce drugiego życia ubrań, które nabierają tutaj prawdziwej mocy, przywracają poczucie godności i sprawczości oraz łączą ludzimówi Maria Szwed z Portu Łódź.

Akcję „Ubranie, które daje moc” zainauguruje spotkanie z Magdaleną Mikołajczyk, w sobotę 11 marca o godzinie 16:00 w Porcie Łódź w Butiku Pełnym Dobra (obok sklepu C&A i Mohito), podczas którego porozmawiamy o tym, dlaczego tak trudno nam uwierzyć, że jesteśmy „dość” i co zrobić by patrzeć na siebie z czułością? Na cel związany z inicjatywą pisarka przeznaczyła swoją sukienkę, w której odbierała nagrodę podczas konkursu Blog Roku.

- Wiedziałam, że trzymam tę sukienkę na specjalną okazję. I lepsza nie nadejdzie. przywiozę ją do Łodzi osobiście. Do swojej sukienki dołączę metkę, na której własnoręcznie napiszę to, czego brakowało mi w moich kryzysach. Napiszę: „to jest sukienka, w której czułam się zauważona. Może i ty przestaniesz być niewidzialna? Taka, jaka jesteś, jesteś w sam raz. Jesteś dość”. Jednocześnie bardzo zachęcam was, byście i wy włączyli się do akcji. Przynieście do butiku swoje ubranie mocy, coś, co jest dla was dobre, ale i bez czego sobie poradzicie, bo być może komuś przyda się bardziejmówi Magdalena Mikołajczyk.

Magdalena Mikołajczyk to twórczyni internetowa, artystka kabaretowa, autorka bloga matkojedyna.com, pisarka. W swoich social mediach promuje życie bez presji i hołduje idei, że bycie sobą jest w porządku. Matka dwóch córek, żona jednego męża, wnikliwa obserwatorka codzienności, która słowami potrafi wydobywać emocje. Z siebie i z innych.

Wszystkie osoby, które nie mogą być obecne podczas spotkania 11 marca w Butiku Pełnym Dobra, ale chcą przekazać „ubranie, które daje moc”, mogą przesyłać rzeczy na adres: Butik Pełen Dobra, Port Łódź, ul. Pabianicka 245, 93-457 Łódź.

Więcej informacji o akcji „Ubranie, które daje moc” znaleźć można tutaj:  https://www.portlodz.pl/events/20230311_jestem-dosc

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.