Komunikaty PR

Udany rok dla franczyzy Grupy Muszkieterów

2023-01-13  |  01:00
Biuro prasowe

Grupa Muszkieterów podsumowuje intensywny rok działań w obszarze rozwoju modelu franczyzowego. W minionym 2022 roku, Muszkieterowie postawili na wsparcie obecnych i przyszłych franczyzobiorców, m.in. organizując programy rozwojowe oraz uruchamiając nową platformę komunikacji. Wdrożyli strategię przyłączeń, aby zachęcić właścicieli sklepów do kontynuacji działalności pod znakiem Intermarché lub Bricomarché.

Rok 2022 był dla Grupy Muszkieterów rokiem intensywnej transformacji franczyzy, która stanowi fundament rozwoju sieci Intermarché i Bricomarché. Do Grupy dołączyło 15 nowych franczyzobiorców. 8 z nich to przyszli właściciele sklepów Intermarché, a 7 to przyszli właściciele sklepów Bricomarché. 46 proc. osób wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie, a 54 proc. to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30 proc., pochodzi z województwa wielkopolskiego. Drugie z kolei jest województwo mazowieckie, z którego wywodzi się niespełna 20 proc. zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów. W 2 przedsiębiorstwach Intermarché kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął niespełna 3 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 75 proc. z wewnątrz struktur Grupy, a w 25 proc. z zewnątrz. Liczby te pokazują, że Grupa Muszkieterów wzbudza zaufanie zarówno wśród osób bardzo dobrze znających zasady jej funkcjonowania, jak i tych, którzy takiej wiedzy na samym początku relacji jeszcze nie posiadają.

Obecnie Grupa zrzesza 475 niezależnych przedsiębiorców, z czego 242 jest właścicielami supermarketów Bricomarché, a 233 sklepów Intermarché. Średni czas prowadzenia działalności franczyzobiorców w przypadku obu szyldów to 14 lat. Tak długi okres wskazuje na długoterminowy sukces, jaki przedsiębiorcy mogą odnieść wspólnie z Intermarché i Bricomarché.

Nowością, jaką w minionym roku wprowadzili Muszkieterowie jest strategia przyłączeń, umożliwiająca nowe, elastyczne i atrakcyjne formy współpracy franczyzowej dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już swoje sklepy, jednak chcą kontynuować swój biznes pod jednym z szyldów Grupy. Takie rozwiązanie, z wdrożeniem w Suchorzu i Zamościu, daje szansę niezależnym dotąd właścicielom, korzystać z doświadczenia i wsparcia Grupy Muszkieterów.

W ubiegłym roku Grupa uruchomiła nowe programy rozwojowe dla swoich franczyzobiorców, oraz nową platformę do komunikacji franczyzy. Programy Akademia Przedsiębiorczości Muszkieterów oraz Praktycy dla Praktyków mają  na celu wzmacnianie kompetencji zawodowych franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu, a także wymianę wiedzy, doświadczenia i unikalnych rozwiązań między nimi.

– Stale dbamy o rozwój naszych franczyzobiorców i dążymy do tego, aby zapewniać im potencjał do rozwoju i wsparcie. Do osiągania wspólnych sukcesów, służą między innymi programy szkoleniowe, które uruchomiliśmy w minionym roku. Oferujemy franczyzobiorcom wsparcie merytoryczne i dostęp do wiedzy, ale chcemy także pokazać im, że równie wysoko cenimy ich doświadczenie, którym mogą się dzielić z innymi. Nasze tegoroczne osiągnięcia są tego dowodem mówi Marek Sawa, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché.

Nowa platforma komunikacji modelu franczyzowego, której hasłem przewodnim jest "Odmień swoje życie", wystartowała z kolei we wrześniu ur. Stanowi ona źródło informacji dla obecnych i potencjalnych franczyzobiorców obydwu szyldów, a także proponuje nowy, transparentny sposób wymiany wiedzy. Jej celem jest zachęcenie Polaków do podjęcia się własnej działalności i dołączenie do franczyzobiorców zrzeszonych w Grupie Muszkieterów. Dzięki digitalizacji procesu, portal znacznie upraszcza i przyśpiesza przebieg rekrutacji przyszłych przedsiębiorców. Nowa platforma przyczyniła się do pozyskania 40% wszystkich kontaktów w sprawie franczyzy Grupy Muszkieterów.

– Ubiegły rok był dla nas okresem rozwoju i pozwolił wyznaczyć nowe cele oraz jasno określić kierunki, w których chcemy, aby obydwa szyldy, Intermarché i Bricomarché, się rozwijały. Stawiamy na nową jakość w branży i dialog – unikamy żargonu, mówimy zrozumiałym językiem. Liczymy na to, że nasze inicjatywy zachęcą kolejnych przedsiębiorców do podjęcia współpracy. Z sukcesem wdrażamy nasze strategie, zarówno te mające na celu wzmocnienie istniejących sklepów jak i te mające na celu dalszą ekspansję – mówi Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. Rozwoju Franczyzy i Komunikacji Korporacyjnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.