Komunikaty PR

W najbliższy piątek pobijemy Zielony Rekord Polski

2021-04-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Już 30 kwietnia odbędzie się czwarta edycja Zielonego Rekordu Polski. Każdy może do niej dołączyć i ustanowić zupełnie nowy wynik. Wystarczy tego jednego dnia posadzić dowolną roślinę i opublikować zdjęcie przed i po w swoich mediach społecznościowych, oznaczając ją hasztagiem #ZielonyRekord2021. Tego roku liczy się nie tylko liczba roślin, lecz także ludzi zaangażowanych w bicie rekordu.

Organizator – startup społeczny Dotlenieni.org – chce inspirować ludzi do zmiany i systematycznie pracować nad nastawieniem Polaków do problemów ekologicznych.

Jak jakość powietrza wpływa na zdrowie?

W Polsce zanieczyszczenie powietrza jest jedną z najważniejszych kwestii poruszanych przez ekologów i lekarzy. Problem ten skutkuje coraz częstszymi diagnozami chorób układu krążenia, wylewów, niewydolności serca czy zmian miażdżycowych. Celem tej akcji jest zaangażowanie jak największej liczby osób do udziału w sadzeniu roślin i zazielenieniu świata. Wszystko to z myślą o poprawie jakości powietrza, którym oddychamy. Wspólne bicie rekordu ma edukować ludzi na temat istniejących zagrożeń i tworzyć dobre nawyki związane z dbaniem o środowisko naturalne.

Jak włączyć się w akcję? 

Ze względu na pandemię organizatorzy zrezygnowali w tym roku ze wspólnych nasadzeń. Każdy może przyłączyć się do akcji i posadzić dowolną roślinę we własnym ogródku czy domu. Aby zostać wliczonym w Zielony Rekord Polski, należy zrobić zdjęcie przed i po nasadzeniu oraz opublikować na Facebooku bądź Instagramie zdjęcie z hasztagiem #ZielonyRekord2021. Post powinien być publiczny i oznaczony wymienionym hasztagiem – z myślą o tym, aby organizatorzy mogli go zobaczyć i uwzględnić w trakcie liczenia wszystkich osób biorących finalnie udział w akcji.

– W tej edycji liczymy nie tylko liczbę nasadzeń, ale też ludzi, którzy włączą się w bicie rekordu. Jesteśmy przekonani, że zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Zachęcamy również całe rodziny, szkoły, przedszkola oraz firmy do udziału w akcji. Tylko wspólnymi siłami możemy wprowadzić realną zmianę w świadomości Polaków i wytworzyć nawyki, które pozytywnie wpłyną na środowisko naturalne – mówi Marek Kołkowski ze startupu społecznego Dotlenieni.org.

Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie na Facebooku – https://www.facebook.com/events/3876772439036767.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.