Komunikaty PR

W najbliższy piątek pobijemy Zielony Rekord Polski

2021-04-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Już 30 kwietnia odbędzie się czwarta edycja Zielonego Rekordu Polski. Każdy może do niej dołączyć i ustanowić zupełnie nowy wynik. Wystarczy tego jednego dnia posadzić dowolną roślinę i opublikować zdjęcie przed i po w swoich mediach społecznościowych, oznaczając ją hasztagiem #ZielonyRekord2021. Tego roku liczy się nie tylko liczba roślin, lecz także ludzi zaangażowanych w bicie rekordu.

Organizator – startup społeczny Dotlenieni.org – chce inspirować ludzi do zmiany i systematycznie pracować nad nastawieniem Polaków do problemów ekologicznych.

Jak jakość powietrza wpływa na zdrowie?

W Polsce zanieczyszczenie powietrza jest jedną z najważniejszych kwestii poruszanych przez ekologów i lekarzy. Problem ten skutkuje coraz częstszymi diagnozami chorób układu krążenia, wylewów, niewydolności serca czy zmian miażdżycowych. Celem tej akcji jest zaangażowanie jak największej liczby osób do udziału w sadzeniu roślin i zazielenieniu świata. Wszystko to z myślą o poprawie jakości powietrza, którym oddychamy. Wspólne bicie rekordu ma edukować ludzi na temat istniejących zagrożeń i tworzyć dobre nawyki związane z dbaniem o środowisko naturalne.

Jak włączyć się w akcję? 

Ze względu na pandemię organizatorzy zrezygnowali w tym roku ze wspólnych nasadzeń. Każdy może przyłączyć się do akcji i posadzić dowolną roślinę we własnym ogródku czy domu. Aby zostać wliczonym w Zielony Rekord Polski, należy zrobić zdjęcie przed i po nasadzeniu oraz opublikować na Facebooku bądź Instagramie zdjęcie z hasztagiem #ZielonyRekord2021. Post powinien być publiczny i oznaczony wymienionym hasztagiem – z myślą o tym, aby organizatorzy mogli go zobaczyć i uwzględnić w trakcie liczenia wszystkich osób biorących finalnie udział w akcji.

– W tej edycji liczymy nie tylko liczbę nasadzeń, ale też ludzi, którzy włączą się w bicie rekordu. Jesteśmy przekonani, że zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Zachęcamy również całe rodziny, szkoły, przedszkola oraz firmy do udziału w akcji. Tylko wspólnymi siłami możemy wprowadzić realną zmianę w świadomości Polaków i wytworzyć nawyki, które pozytywnie wpłyną na środowisko naturalne – mówi Marek Kołkowski ze startupu społecznego Dotlenieni.org.

Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie na Facebooku – https://www.facebook.com/events/3876772439036767.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.