Komunikaty PR

Wakacyjne nowości w ofercie firmy - w jaki sposób wprowadzić je skutecznie na ry

2021-06-07  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.76 MB )

Wakacje zbliżają się dużymi krokami. Dla wielu marek wiąże się to z wprowadzeniem nowości w swoich ofertach. Kluczowe zatem staje się pytanie - w jaki sposób efektywnie zaplanować launch produktu lub usługi? O czym warto pamiętać? A z czego… zrezygnować?

Nie działaj ad hoc

Wyeliminuj przypadkowość. Wprowadzając produkt na rynek warto na swojej liście zadań już na etapie planowania umieścić 4 podstawowe obszary:  

  • Audyt działań konkurencji
  • Weryfikację sezonowości wyszukiwań (tu pomocne będzie wsparcie działu SEO)
  • Stworzenie profilu odbiorcy i jego potrzeb
  • Ustalenie pozycji oferty w portfelu marki

Analiza działań konkurencji jest jednym z ważniejszych filarów sukcesu całego przedsięwzięcia. Dlaczego? To proste. Redukuje ryzyko "przepalenia" budżetu na nieefektywne, a tym samym nie opłacalne działania. Jeśli będzie taka możliwość - dobrze zadziałać tu w myśl zasady uczenia się na błędach innych, przyglądając się temu, w jaki sposób wprowadzono na rynek substytucyjne oferty. Warunek konieczny? Czas i energia poświęcone na research i analizę. Nawet jeśli okaże się, że dany produkt/usługa funkcjonują już na rynku, to stanowić mogą ciekawy case dla naszej firmy. 

Zanim stworzymy nazwę i rozpoczniemy komunikację należy przeprowadzić również audyt potrzeb potencjalnych nabywców. W tym przypadku warto zaangażować w działanie wspomniany wcześniej dział SEO. Audyt pozwoli określić nam, czego, w jaki sposób i jak często poszukują użytkownicy. Dzięki temu wyeliminujemy popularny w psychologii efekt projekcji. Polega na przypisywaniu innym własnych odczuć, potrzeb czy emocji. Efekt? Na rynek trafi produkt, który spełnia potrzeby odbiorców, a nie jedynie osób zarządzających marką. 

Następnym obszarem jest stworzenie profilu odbiorcy. Utworzenie persony, czy też grupy odbiorców pozytywnie wpłynie na lojalność przyszłych klientów (a zakładamy, że zależy nam na tym, by utrzymać z nimi dłuższą relację). Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia dla REDLINK wykazało, że aż 32% z nas w swojej skrzynce znajduje od 11 do 20 ofert dziennie. Co dziesiąta osoba więcej niż 20. Komunikacja z odbiorcami nie może zatem przytłaczać. Musi być dopasowana do ich prawdziwych potrzeb.

Kolejnym krokiem jest określenie jaką pozycję docelowo powinna uzyskać nowa marka w globalnym portfelu firmy. Czy będzie to jedynie oferta sezonowa, obowiązująca w okresie letnim, czy stanie się gwiazdą lub tzw. dojną krową*? Na te pytania warto odpowiedzieć już na samym początku, gdyż determinują kształt strategii marketingowej całej organizacji. 

Narzędzia i kanały dopasowane do oferty

Czy klej pomoże w naprawie przedziurawionej opony? A młotek w odtworzeniu zbitego wazonu? Zdecydowanie nie. Analogicznie wygląda kwestia doboru narzędzi do realizacji celów marketingowych. Oczywiście możemy wykorzystać wszystkie do jakich mamy dostęp – reklamę zewnętrzną, kampanię w social mediach, współpracę z influcencerami, newslettery. Zadać sobie jednak trzeba pytanie – czy faktycznie pozwoli nam to osiągnąć nasz biznesowy cel? A może okaże się, że wykonujemy „sztukę dla sztuki”, do czego pcha nas mylne przekonanie „im więcej, tym lepiej”? Jak pokazuje Raport „E-commerce w Polsce 2020” już 73% internautów robi zakupy online. Decydując o kanałach sprzedaży warto brać pod uwagę twarde dane, które są już dostępne na rynku.

- Współczesny rynek dostarcza wiele możliwości w każdym z obszarów biznesu, w tym w marketingu. Prowadząc firmę należy jednak odstawić na bok uczucia i kierować się konkretnymi wskaźnikami – mówi Sebastian Kopiej, Agencja PR Commplace. - Dzięki temu otrzymamy pełną informację o skuteczności podjętych przedsięwzięć i ich rentowności. A liczby nigdy nie kłamią – dodaje ekspert z Commplace.

Nie bój się nowoczesnych rozwiązań

Jednym z ciekawych opcji, które wzmocnią proces wdrażania produktu jest Marketing Conversion. Marketing conversion pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej marki? Między innymi – uzyskanie satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności generowania dużej ilości treści i walki o kolejne publikacje. Usługa marketing conversion wzmacnia bowiem konwersję i wspiera sprzedaż. Istotna jest tu także optymalizacja treści, w tym kompleksowe działania SEO. Efekt? Dzięki marketing conversion Google w pierwszych wynikach wyszukiwania wymienia wartościowe treści, które doprowadzą potencjalnego klienta do twojej nowej oferty.

Pozyskaj partnera

Jeśli planujesz wprowadzenie nowego produktu lub usługi w okresie letnim, już dziś powinieneś mieć przygotowany plan działania. Nie musisz jednak polegać jedynie na własnych zasobach.

- Nasza agencja wspiera klientów zarówno w przygotowaniu samej strategii, jak i w jej implementacji. Słuchamy potrzeb firm, z którymi współpracujemy. Dlatego każdorazowo dobieramy narzędzia w taki sposób, aby działania można było rozpocząć jak najszybciej. Tym samym nie tracąc czasu, tak bardzo cennego z punktu widzenia osiągnięcia celów biznesowych – dodaje przedstawiciel Commplace.

 

 

 

 

*analizując porte posiadanych marek warto skorzystać z macierzy BCG.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe[1] - wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Nic dziwnego – błyskawicznie zmieniający
Firma Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
2024-09-26 | 16:00

Odbudowa firm rodzinnych po powodzi

Powódź, która dotknęła południowe regiony Polski, zniszczyła nie tylko majątki prywatne, ale także uderzyła w fundamenty lokalnych gospodarek, w tym przedsiębiorstwa
Firma Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
2024-09-26 | 13:00

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska to coroczne wydarzenie, które ma na celu zwiększenie świadomości i promowanie bezpiecznych praktyk w miejscu pracy. W tym roku tematem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.