Walutomat w sieci SEPA Instant
Klienci serwisu wymiany walut Walutomat mogą już korzystać w pełni z przelewów ekspresowych do 25 krajów Europy w ramach SEPA Instant. Currency One, operator Walutomatu, jako pierwsza polska instytucja płatnicza przystąpiła do systemu SEPA Instant. Kilka miesięcy wcześniej Currency One informowało o dołączeniu do systemu SEPA.
SEPA Instant to system, który pozwala na przelewy EUR do podmiotów z wybranych państw strefy euro w czasie rzeczywistym. Co to oznacza dla klienta Walutomatu?
- SEPA Instant wystartowała w Europie w listopadzie 2017. W Polsce jest to dopiero nowość, ale cała Europa bardzo szybko rozwija się w tym kierunku. W państwach strefy EURO dostęp do przelewów SEPA Instant jest możliwy już z większości banków. Bardzo nas cieszy, że nasi klienci będą mogli zlecać i przyjmować przelewy natychmiastowe w euro 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - mówi Artur Maliszewski, CIO w Currency One.
Klienci instytucjonalni Walutomatu mogą korzystać już z indywidualnych numerów rachunków w euro, możliwych dzięki uczestnictwu serwisu w systemie SEPA. - Warto zaznaczyć, że Currency One jako pierwszy polski fintech został zintegrowany z systemem SEPA i SEPA Instant. To duży krok naprzód dla polskich firm - mówi Miron Miesczak, Dyrektor ds. Partnerstw Strategicznych/B2B w Currency One.
Walutomat w listopadzie obchodził 11 urodziny. Powstał w Poznaniu w 2009 roku, jako pierwsza polska internetowa platforma wymiany walut. Do dziś jest jednym z liderów tego rynku, z obrotem całościowym ponad 70 mld zł. Zarejestrowanych w nim jest 365 tys. klientów.
Więcej informacji o serwisie udziela:
Katarzyna Moszko-Stachowska
PR Manager Currency One
Tel. 502 244 353
Katarzyna.stachowska@currency-one.com

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.