Wawel dla Ukrainy
Wawel, znany producent słodyczy, przygotował wyjątkową wersję czekolady, dedykowaną Ukrainie. Do przebywających na terenie dotkniętego wojną kraju trafi Czekolada gorzka 70% cocoa z linii Premium w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, nawiązującym do ukraińskiej flagi.
Producent przekaże ponad 24 tysiące sztuk czekolady przy współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, koordynującą transporty na teren Ukrainy.
Poprzez takie wyjątkowe działanie chcemy wyrazić naszą solidarność z narodem Ukrainy. Wierzymy, że ten gest nie tylko wzmocnieni fizycznie, ale także doda otuchy naszym sąsiadom – wyjaśnia Dorota Piwowarska, Senior Category Manager.
To już kolejne działanie na rzecz Ukrainy, podejmowane przez firmę Wawel i Fundację Wawel z Rodziną. W ciągu ostatniego miesiąca fundacja przekazała słodycze instytucjom koordynującym wsparcie produktowe, zarówno dla osób przybywających do Polski, jak i pozostających na terenie Ukrainy. Kilkanaście tysięcy sztuk czekolad i batonów trafiło już do uchodźców goszczących na terenie Małopolski, dotarło też m.in. do Kijowa. Firma wspiera także wydarzenia kulturalne i familijne, organizowane dla rodzin z Ukrainy.
#SolidarnizUkrainą #JestesmyzWami #МизВами

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.