Komunikaty PR

WCZEŚNIEJ ZNACZY TANIEJ. RUSZYŁA FALA WAKACYJNYCH REZERWACJI

2024-06-04  |  11:00
Biuro prasowe

WCZEŚNIEJ ZNACZY TANIEJ. RUSZYŁA FALA WAKACYJNYCH REZERWACJI

Trwa ostatnie odliczanie do wakacji – dla uczniów i dla rodzimej branży turystycznej. Wszystko wskazuje na to, że właściciele obiektów noclegowych mogą być dobrej myśli. Liczba złożonych rezerwacji już teraz osiągnęła poziom 70% tych z zeszłego sezonu. Wyjedziemy nad morze, najchętniej do apartamentu i to na dłużej niż w ubiegłych sezonach – wynika z pierwszych wakacyjnych analiz serwisu Nocowanie.pl.

Ostatni dzwonek – na ten moment uczniowie zawsze czekają z utęsknieniem. W tym roku wybrzmi on 21 czerwca, zwiastując nie tylko szkolną przerwę, ale i początek wysokiego sezonu dla polskiej branży turystycznej. A ten – jak pokazują dane serwisu Nocowanie.pl – zapowiada się wyjątkowo dobrze.

– Już w tej chwili liczba złożonych rezerwacji na noclegi w Polsce osiągnęła pułap 70% zeszłorocznego wyniku za cały sezon. Wydłuża się też czas planowanego wyjazdu, a co za tym idzie średnia wartość rezerwacji – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Mamy więcej pieniędzy lub nauczyliśmy się gospodarować domowym budżetem tak, żeby wystarczyło na nieco dłuższy wyjazd. Średnia długość wypoczynku latem 2024 to ponad 5 dni, czyli o dwa dni dłużej niż w zeszłym roku – wyjaśnia i dodaje, że w tej chwili na wakacje wydajemy średnio 1732 złote, czyli o 600 złotych więcej niż w zeszłym sezonie.

To, co się nie zmienia, to nieustająca popularność apartamentów, które wybiera 30% użytkowników platformy. Chętnie wypoczywamy też w pensjonatach – 21%, rzadziej w domkach – 12% czy hotelach – 10%.

Lato to tradycyjnie czas wyjazdów nad Bałtyk, nie dziwi więc, że na liście dziesięciu najczęściej wybieranych kierunków sześć to miejscowości nadmorskie, choć w czołówce znalazły się też Zakopane i Karpacz.

W tej chwili największą popularnością cieszy się Kołobrzeg, w którym za osobę za noc płacimy średnio 104 złote. To o 17% mniej niż wynosiła zeszłoroczna średnia za cały sezon w tej miejscowości. Podobnych cen spodziewać się można w Jastarni. Nieco taniej jest teraz we Władysławowie (89 złotych za osobę za noc), drożej – tradycyjnie – w Sopocie (140 złotych) i Gdańsku (112 złotych).

– Wszystkie te średnie wartości są niższe od zeszłorocznych, ponieważ dokonujący rezerwacji wcześniej mają większą możliwość wybierania spośród korzystnych ofert. Wraz ze spadkiem dostępności miejsc noclegowych w najbardziej popularnych miejscowościach, średnie wartości pójdą w górę – podkreśla Rzeszutek. – Od kilku sezonów obserwujemy, że Polacy zostawiają decyzję o wakacyjnym wyjeździe na ostatnią chwilę, szczególnie, gdy rozważają wypoczynek w kraju. W ten sposób często sami pozbawiają się możliwości korzystania z najatrakcyjniejszych ofert, podczas gdy „wcześniej” często oznacza „taniej” – wyjaśnia.

Z większym wyprzedzeniem Polacy rezerwują wyjazdy zagraniczne, co potwierdza przykład niezmiennie popularnej Chorwacji. W serwisie Nocowanie.pl – dysponującym bazą ponad 26 tysięcy chorwackich obiektów z możliwością rezerwacji online – większość wyszukiwań, dotyczy wyjazdów planowanych z miesięcznym lub dłuższym wyprzedzeniem. Jak podkreślają eksperci serwisu, Polacy znów chętnie wybierają ten kierunek, skuszeni nie tylko urokliwymi widokami i aurą, ale też kosztami porównywalnymi do tych w Polsce. Średnia cena wakacyjnego noclegu w Chorwacji to w tej chwili nieco ponad 120 zł od osoby.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.