Komunikaty PR

Wellbeing pracowników coraz ważniejszy – jak w niego inwestować?

2022-02-03  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania 2022 ( 1.1 MB )

Wellbeing pracowników ma coraz większe znaczenie, a inwestowanie w szeroko pojęty dobrostan przynosi korzyści nie tylko dla załogi, ale również dla pracodawcy. Na wellbeing stawia firma Nagel Polska, która 8 czerwca zorganizowała dla pracowniczek bezpłatne badania mammograficzne. Mammoakcja jest częścią nowego programu firmy, na który składają się trzy obszary: zdrowie, sport i ekologia.

O tym, że firma jest ceniona przed kandydatów i postrzegana jako dobre miejsce do kontynuowania kariery świadczy już nie tylko wynagrodzenie, ale także szereg innych czynników – praca to w końcu środowisko, w którym spędzamy znaczną część czasu i pochłania dużo naszej uwagi. Dlatego dla pracowników coraz ważniejsze są benefity pozapłacowe oraz zaangażowanie pracodawcy w dodatkowe działania skupione na aspekcie emocjonalnym, związanym ze zdrowiem fizycznym i psychicznym oraz tworzeniu przyjaznego środowiska pracy. Według raportu CBRE pt. Wellness. Poznaj biurową przyszłość, 80% pracowników przyznaje, że oferta firmy w zakresie strategii dbałości o dobre samopoczucie będzie czynnikiem decydującym w zatrudnieniu i zatrzymaniu ich przez okres następnych 10 lat.

Dbanie o zdrowie i samopoczucie załogi przynosi długoterminowe, pozytywne skutki dla każdej ze stron. Dla pracowników korzyści są oczywiste – podnosi się ich komfort i bezpieczeństwo w miejscu pracy, czują się ważni nie tylko jako wykonawcy powierzonych zadań, ale także jako ludzie i część organizacji. Finansowane lub organizowane przez pracodawcę inicjatywy są dla nich okazją i motywacją do zatroszczenie się o samego siebie. Z drugiej strony programy skupiające się na dobrostanie pracowników zwiększają ich zaangażowanie i zadowolenie z pracy, będąc dziś nieodłącznym elementem nowoczesnego środowiska pracy. Ich znaczenie rośnie szczególnie czasie pandemii, gdy zdrowie i bezpieczeństwo są ważniejsze. Pracodawca, inwestując więc w dobrostan pracownika, poprawia jednocześnie relacje z nim. Karta sportowa czy opieka medyczna to już standard – co więc jeszcze przed nami?

Programy profilaktyczne i Mammoakcja, czyli jak o zdrowie pracowników dba Nagel Polska

Nagel Polska wychodzi z założenia, że do jego obowiązków jako pracodawcy należy dbanie o dobrostan pracowników, a część zysków firmy powinna być przeznaczona na działania, które realnie wpłyną na ich samopoczucie. Stąd zrodził się pomysł programów profilaktycznych. Działająca w zdominowanej przez mężczyzn branży transportowej firma postanowiła zadbać o kobiety i to do nich właśnie skierować jedną z akcji. Z okazji ich dnia, czyli 8 marca 2021 r., każda pracowniczka, która ukończyła 35 rok życia, otrzymała zaproszenie na badanie mammograficzne finansowane w całości przez pracodawcę.

Nagel Group ma 6 oddziałów w Polsce, a w każdym z nich akcja została zorganizowana w nieco inny sposób. 8 czerwca 2021 r. do siedziby firmy w Komornikach k. Poznania przyjechał mammobus, w pozostałych miejscowościach natomiast firma umówiła dla pracownic indywidualne badania w placówkach medycznych. W niektórych miejscach, np. Lublinie, udało się nawiązać współpracę, umożliwiającą rozszerzenie pakietu – oprócz mammografii panie poddawane były bezpłatnie np. badaniom cytologicznym i ginekologicznym. Po każdym przeprowadzonym badaniu pacjentka otrzymała jego opis wraz z komentarzem lekarza, z którym ma możliwość późniejszej konsultacji. Od pracodawcy pracowniczki otrzymały upominek – różową broszkę z podziękowaniem za udział w badaniu.

– Wszystkie panie, które wiekowo się kwalifikowały do badania, skorzystały z naszego zaproszenia. Myślę, że dużą przeszkodą dla kobiet jest fakt, że zwykle mammografia wymaga skierowania lekarskiego. Z naszej strony zostało to zorganizowane tak, że w pierwszej kolejności panie miały telefoniczną konsultację z lekarzem, który na jej podstawie wystawiał skierowanie, po czym pracowniczki mogły udać się już bezpośrednio na badanie. W przypadku mammobusa wywiad został przeprowadzony na miejscu, a skierowanie i badanie miały miejsce zaraz po nim. Wyniki mammografii wysyłane były do pań pocztą – komentuje Agnieszka Misiewicz-Biała, Koordynatorka Projektu i Asystentka Zarządu w Nagel Polska.

Oprócz tego, chcąc dotrzeć także do reszty kobiet, które nie ukończyły jeszcze 35 roku życia, przygotowano kampanię informacyjną, dotyczącą regularnego badania piersi. W firmie pojawiły się plakaty na temat tego, w jaki sposób, kiedy i jak często badać się samodzielnie. Indywidualnie, drogą mailową zostały wysłane także infografiki do każdej pracowniczki. Reakcje były bardzo pozytywne – kampania spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem, miłym zaskoczeniem i wdzięcznością.

Mammoakcja jako część trójobszarowego programu dla pracowników

Mammoakcja jest częścią programu zapoczątkowanego w Nagel Polska w 2020 roku, który składa się z trzech obszarów: sport, zdrowie i ekologia. W ramach programu w siedzibie w Komornikach uruchomiono projekt „zielone biura”, który na celu miał stworzenie bardziej przyjaznego środowiska pracy oraz oczyszczenia powietrza dzięki roślinom. Pracownicy przynosili do pracy rośliny doniczkowe, część z nich zakupiona została także przez firmę. W kuchni biurowej znalazły się świeże zioła, które można wykorzystywać do przygotowania posiłków. Zioła zostały opatrzone etykietami, mówiącymi o tym, jakie witaminy i minerały się w nich znajdują i dlaczego warto włączyć je do swojej diety. W siedzibie w Komornikach ruszył także funkcjonujący od wiosny do jesieni eko-targ, podczas którego pracownicy w każdy poniedziałek na wystawionych przed firmą straganach sprzedają własnoręcznie wytworzone produkty: przetwory, chleby, wyhodowane owoce i warzywa, a nawet samodzielnie wykonane wiklinowe kosze czy biżuteria. W ramach obszaru ekologia Nagel Polska nawiązuje także współpracę z innymi organizacjami – w nadchodzących miesiącach pracownicy będą mogli wziąć udział w akcji sprzątania Wielkopolskiego Parku Narodowego.

Plany Nagel Polska w tym zakresie to przede wszystkim dalsza inwestycja w zdrowie pracowników i kontynuacja programów profilaktycznych. Kolejny z nich to program zatytułowany Zdrowy Magazynier, umożliwiający profesjonalne konsultacje z fizjoterapeutą, dietetykiem i trenerem personalnym. Specjaliści podpowiedzą pracownikom magazynowym, w jaki sposób dbać o siebie, szczególnie w kontekście pracy fizycznej w niestandardowych warunkach:  jak się zdrowo odżywiać podczas nocnej zmiany, jakie jest zapotrzebowanie kaloryczne, gdy pracuje się w niskich temperaturach w magazynie, w jaki sposób bezpiecznie podnosić ciężkie palety lub jak łagodzić napięcia mięśniowe powstałe podczas pracy. Przed realizacją konsultacji specjaliści przez kilka dni obserwowali pracę magazynierów. Na tej podstawie opracowali program profilaktyczny i warsztaty dla pracowników. Podobne akcje zostaną zorganizowane także dla kadry biurowej i kierowców.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.