Wellbeing pracowników – oto rozwiązania, które podwyższają komfort pracy
Dbanie o dobrostan pracowników i umożliwienie im odpowiedniego balansu między życiem zawodowym a prywatnym staje się normą. Pracodawcy wiedzą, że zaburzona równowaga pomiędzy dwoma tak ważnymi obszarami i pomijanie dobrostanu, to droga donikąd. Zadowolony, zmotywowany pracownik, o którego wellbeing dbamy, odwdzięcza się zaangażowaniem, efektywnością i jakością pracy. Czy istnieją proste rozwiązania podwyższające komfort pracy, które to pracodawcy są w stanie szybko wdrożyć? Oczywiście! Oto kilka z nich.
Przyjazne warunki pracy
Troszcząc się wellbeing pracowników w miejscu pracy, musimy przywiązywać szczególną wagę do dwóch czynników: powietrza i światła. W ramach poprawy jakości powietrza możemy wyposażyć biuro we właściwą roślinność, która to pozytywnie wpłynie na korzystną filtrację powietrza. A propozycji cechujących się zdolnościami do neutralizowania toksycznych substancji nie brakuje. Swoiste oczyszczenie powietrza i zwiększenie jego wilgotności zapewnią np. popularna paproć, Monstera deliciosa, zielistka czy zamioculkas. Pamiętajmy, że otaczanie się roślinnością pozytywnie wpływa na poziom stresu u pracowników oraz stymuluje kreatywność! Zielone ściany to też dodatkowy bonus w postaci lepszej akustyki i tłumienia zbędnego gwaru.
Uwzględnienie roślin w kontekście zadbania o dobrostan pracowników to jedno, jednak równie istotnym aspektem bezpośrednio wpływającym na komfort pracy jest światło. To właśnie dostęp do naturalnego źródła światła poprawia ogólne samopoczucie, korzystnie działając na produktywność zespołu. – Stworzenie czy przekształcenie miejsc pracy, aby były inspirującym i produktywnym środowiskiem dla pracowników nie jest możliwe bez uwzględnienia roli światła dziennego i świeżego powietrza – mówi Karol Józwiak, prezes zarządu VELUX Commercial Polska. – Zastosowanie np. prefabrykowanych modułowych świetlików, które wprowadzą do wnętrza naturalne światło powietrze przez dach to zdrowie, lepsze samopoczucie i wyższa wydajność pracowników. Takie innowacyjne rozwiązanie pozwala dowolnie łączyć świetliki w różne konfiguracje, tworząc realne możliwości do powstania wewnętrznych dziedzińców, wąskich korytarzy czy innych różnego rodzaju projektów – dodaje.
Dobrostan w każdym wymiarze
Istnieje liczne grono pracowników, którzy poza czynnikiem finansowym, zapewniającym bezpieczeństwo i dobrobyt w tym obszarze, ogromną rolę przywiązują do świadczeń dodatkowych. Do pozapłacowych benefitów, odnoszących się do dobrostanu członków zespołu, należy obszar zwany corporate wellness. Idea dbania o zdrowie pracowników obejmuje np. gimnastykę w miejscu pracy, dostawy świeżych owoców czy umożliwienie udziału w szkoleniach związanych z kontrolowaniem emocji. Innymi działaniami z zakresu corporate wellness może być stworzenie przestrzeni do rozrywki tzw. chillout roomy czy też troska o zapewnienie ergonomicznego, wygodnego miejsca do pracy. Kluczem jest holistyczne podejście pracodawcy, dostrzeżenie różnorodności pracowników i ich potrzeb. Zwłaszcza okres po pandemii pokazał, jak ważnym jest włączenie do podstawowego pakietu świadczeń pozapłacowych oraz działań służących poprawie zdrowia psychicznego osób zatrudnionych w firmie.
Więcej informacji o zaletach prefabrykowanych świetlików modułowych w budynkach biurowych znajdziesz na: https://commercial.velux.pl/

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.