Komunikaty PR

WhitePress® zdobywa zagraniczne rynki.

2022-03-18  |  11:32

W 2021 roku aż ¼ przychodów polskiego startupu pochodziła z zagranicy.

W Polsce pierwsza wśród 100 najbardziej widocznych witryn marketingowych w Google według rankingu Senuto. W Europie jedna z najdynamiczniej rozwijających się platform do dystrybucji i promocji treści. W 2019 polski startup WhitePress® zapowiadał wejście na zagraniczne rynki, ale chyba nikt nie spodziewał się, że w tak krótkim czasie z sukcesem zbuduje swoją pozycję na 21 z nich. Spółka w 2021 roku odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 54 milionów zł, co stanowiło wzrost o ponad 70 proc. względem poprzedniego roku. Sprzedaż za granicą wzrosła niemal 5-krotnie. W 2021 przejęty w całości przez globalną spółkę AdTech, RTB House, zapowiada dalsze umacnianie w Europie, ale też start w krajach azjatyckich i obu Amerykach. Na jakich rynkach polskie i zagraniczne firmy mogą prowadzić działania marketingowe za pomocą platformy?

Era WhitePress® International rozpoczęła się tak naprawdę już pod koniec 2018 roku, kiedy spółka oddała do użytku platformę w wersji 2.0. Jakie funkcjonalności zyskała w nowej odsłonie? Przede wszystkim możliwość przeprowadzania transakcji w wielu językach, walutach i pomiędzy firmami z różnych krajów. W tym czasie rozpoczęła się również dokładna analiza zagranicznych rynków pod kątem branży marketingowej i tworzenie dedykowanego zespołu, na którego czele stanął Tomasz Domański.

- WhitePress® w Polsce regularnie odnotowywał wzrosty obrotów na poziomie kilkudziesięciu procent. Dlatego też decyzja o rozszerzeniu działalności spółki o nowe rynki była w tamtym czasie naturalną konsekwencją. Dodatkowo widzieliśmy, że polskie przedsiębiorstwa coraz śmielej wychodzą poza granice kraju i pojawiła się potrzeba wsparcia ich działań na rynku europejskim. Oczywiście przygotowanie się do tych działań wymagało od nas wiele czasu i przeprowadzenia gruntownych analiz rynków, na które chcieliśmy wejść w pierwszej kolejności. Na tej podstawie wybraliśmy 4 kierunki: Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię. To tutaj otworzyliśmy lokalne spółki – córki, powstały pierwsze zagraniczne zespoły i rozpoczęliśmy budowanie naszej międzynarodowej obecności mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress®.

Istotnym z punktu widzenia rozwoju działań na zagranicznych rynkach było także umożliwienie polskim reklamodawcom poruszanie się po wymienionych krajach za pomocą swojego konta, bez zagłębiania się w kwestie walut, przeliczników czy certyfikatów rezydencji. Jednocześnie od 2019 roku polskie portale otworzyły się również na zagranicznych marketerów.

Od Zachodu po Wschód: 21’ i 21 europejskich rynków

Z końcem roku 2020 spółka była obecna już na 11 rynkach. Do państw, gdzie polski startup debiutował ze swoją usługą, dołączyło aż 7 europejskich krajów – m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Bułgaria, Holandia czy Ukraina. Jednak niewątpliwie to rok 2021 okazał się najbardziej dynamiczny pod względem ekspansji zagranicznej.

WhitePress® w przeciągu 12 miesięcy zbudował swoją obecność na 9 rynkach, czyli niemal tyle ile łącznie uzyskano w poprzedzających 2 latach. W ramach działania platformy pojawiło się też wiele nowych funkcjonalności jako Content Premium, czyli moduł do zamawiania treści wysokiej jakości u wyspecjalizowanych dziennikarzy.

- Zbudowaliśmy naszą obecność w kolejnych ważnych krajach, czyli we Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Francji, Słowenii, Litwie, Łotwie, Portugalii i Turcji. Co ważne, to nie jest tylko symboliczna obecność w tych miejscach. WhitePress® przez 12 miesięcy sukcesywnie tworzył struktury biznesowe we wskazanych regionach. Stawialiśmy zespoły, poszukiwaliśmy wydawców i podpisywaliśmy tysiące umów. W każdym włączonym do platformy kraju, lokalni pracownicy działają zgodnie z polskimi założeniami, ale komunikują się w języku swojego państwa. Zespoły stanowią wsparcie językowe i koordynują działania przy publikacjach, dzięki czemu mamy pewność, że portale są starannie selekcjonowane i sprawdzane pod kątem merytoryki – tłumaczy Patrycja Górecka - Butora, Head of Marketing & PR, WhitePress®.

I dodaje, że rok 2021 był dla spółki przełomowy, nie tylko ze względu na dynamikę, z jaką budowali obecność na kolejnych nowych rynkach czy nowości, które pojawiły się wokół platformy, ale także z powodu przejęcia międzynarodowej platformy WhitePress® przez globalną spółkę AdTech, RTB House.

- Nabycie 100 proc. udziałów w naszej platformie przez RTB House dało nam nowe możliwości i przede wszystkim pozwoliło utrzymać, a nawet zwiększyć to tempo wzrostu, które sobie założyliśmy jeszcze w 2019 roku. Tak dynamiczna ekspansja zawsze jest obarczona dużą odpowiedzialnością i jednocześnie ryzykiem, a każdy kolejny krok musi być dobrze przemyślany. Dzięki wsparciu RTB House mogliśmy w bezpieczny sposób budować naszą pozycję na coraz to nowych obszarach, poszerzać bazę wydawców, a także podjąć decyzję o kolejnych śmielszych działaniach w Azji czy obu Amerykach. W rezultacie właśnie startujemy z działaniami w jednym z największych państw świata, czyli Brazylii. Kompletujemy zespół i podpisujemy pierwsze umowy z wydawcamikomentuje Paweł Strykowski.

- Kluczowe zagraniczne rynki dla nas pod względem wartości sprzedaży to na ten moment zdecydowanie Czechy, Rumunia, Węgry i Słowacja, czyli te kraje, którymi zapoczątkowaliśmy ekspansję zagraniczną spółki. To właśnie tam siatka wydawców, z którymi współpracujemy jest największa. Dla przykładu w Rumunii na ten moment pracujemy z ponad 2000 wydawcami. Biorąc pod uwagę rynki pod względem dynamiki wzrostu spółki – to są to m.in. Holandia, Grecja, Niemcy i Wielka Brytania. W Holandii odnotowaliśmy gigantyczny wzrost na poziomie kilku tysięcy proc. – dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth.

Ostatecznie, na koniec 2021 roku platforma potroiła liczbę publikacji na obcojęzycznych stronach, co sprawiło, że aż 1/4 przychodów w 2021 pochodziła ze spółek zagranicznych. Ponad 120-osobowy zespół z centralą w Polsce obsługuje 21 języków i współpracuje z ponad 41 000 portali, co plasuje go również na pierwszym miejscu wśród tego typu platform.

Rok 2022 pod znakiem egzotyki?

Jak tłumaczy CEO międzynarodowej platformy, Paweł Strykowski - Trudno jednoznacznie przewidzieć cały rok, ponieważ dynamika spółki jest bardzo duża, jednak z początkiem 2022 rozpoczęliśmy działania w Skandynawii, jako ostatni duży region, który jeszcze nie był zagospodarowany i wkrótce będzie otwarty do sprzedaży. Będziemy też podejmować działania w kierunku krajów, które mogą na ten moment wydawać się zaskakujące, czyli rejony Ameryki Północnej i Południowej, a także Azja. To zupełnie odmienna kultura, specyfika pracy, inna strefa czasowa i wiele czynników, które musimy wziąć pod uwagę zanim skierujemy działania na te rynki.

Ponadto WhitePress® zamierza dalej udoskonalać platformę pod kątem dodatkowych funkcji z obszaru content i influencer marketingu oraz SEO. Z tego względu 5 maja organizuje konferencję SEO & Content CAMP. Jednocześnie pracuje nad Akademią WhitePress®, w ramach której organizuje szkolenia z content marketingu, influencer marketingu, SEO oraz obsługi platformy, a także webinary, porady wideo.  Tworzy artykuły eksperckie, raporty i badania przygotowane we współpracy z partnerami Akademii takimi jak:  Senuto, Newspoint, SEMSTORM, Devagroup, czy Aplikuj.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.