Wola Park dla wszystkich
Inkluzywne miejsca spotkań to ważny element wzmacniania lokalnej społeczności. Wola Park tworzy przestrzeń przyjazną wszystkim, oferując doświadczenia wykraczające daleko poza usługi zakupowe.
Wola Park chce odgrywać znaczącą rolę w tworzeniu bardziej równej, dostępnej dla wszystkich i sprawiedliwej rzeczywistości, w której każda osoba jest doceniana i ma takie same szanse. Wdrażając kolejne projekty mające pozytywny wpływ na życie wielu ludzi, staje się jeszcze bardziej przyjaznym miejscem dla wszystkich, w tym dla rodzin, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami.
„Cenimy różnorodność, ponieważ to właśnie ona wzbogaca naszą codzienną rzeczywistość. Dlatego nieustannie dążymy do stworzenia miejsca, w którym wszyscy będą mogli znaleźć coś dla siebie oraz spędzić czas w wartościowy sposób. Bardzo się cieszę, że realizowane przez nas inicjatywy pomagają dotrzeć do coraz większej grupy odbiorców,”– mówi Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.
Dbając o przystępność centrum dla osób ze spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi, w każdy wtorek w godzinach od 15.00 do 17.00, w Wola Parku obowiązują „ciche godziny”. W tym czasie w przestrzeniach wspólnych, w Auchan oraz wybranych lokalach, przyciszana jest muzyka oraz przygaszane są światła. Ponadto, punkt informacyjny został wyposażony w pętlę indukcyjną, czyli specjalne udogodnienie dla osób niesłyszących oraz obniżoną ladę ułatwiającą podjazd osobom poruszającym się na wózkach.
Wola Park to również Szwedzka Wioska, czyli plac zabaw przystosowany do potrzeb dzieci z różnych grup wiekowych, od pierwszego roku życia po nastolatków, w tym dzieci z niepełnosprawnościami – wzroku, słuchu, ruchu czy wyzwaniami neurorozwojowymi. Wybrane elementy na placu zabaw są w kontrastowych kolorach, dzięki czemu dziecko niedowidzące je dojrzy. Są to m.in. elementy do wspinaczki czy motoryczne do zabawy. Innym ciekawym miejscem są tuby, gdzie pociechy znajdujące się na szczycie Szwedzkiej Wioski mogą nadawać komunikaty głosowe do osób znajdujących się na dole. Dzięki czemu dzieci niedowidzące i niewidome, które nie powinny wchodzić na wyższe partie placu zabaw, mogą aktywnie uczestniczyć w zabawie. Podczas projektowania konstrukcji wzięto także pod uwagę potrzeby dzieci z niepełnosprawnością słuchu - drewno, z którego jest wykonany plac zabaw, doskonale przewodzi wibracje, drgania powietrza i pomaga lepiej orientować się w terenie.
Dla rodzin z dziećmi przewidziane są specjalne zniżki związane z honorowaniem Karty Dużej Rodziny. Aż 30 najemców Wola Parku w swojej ofercie uwzględnia rabaty wynikające z programu, są to m. in. Auchan , Smyk, Świat Książki, 5.10.15, Costa Coffee, Grycan, Rainbow Tours oraz T-Mobile. Karta Dużej Rodziny to system zniżek i dodatkowych uprawnień dla rodzin posiadających więcej niż dwójkę dzieci działający nie tylko w instytucjach publicznych, ale też w sklepach i usługach prywatnych. Żeby skorzystać ze zniżki należy podczas zakupów okazać kartę - fizycznie lub za pośrednictwem aplikacji mObywatel.
Z myślą o seniorach Wola Park podjął współpracę z Uniwersytetem Trzeciego Wieku Woli i Bemowa – już od 21 kwietnia, co piątek, w godzinach od 13:30 do 15:30, seniorzy - słuchacze Uniwersytetu będą gościć w przestrzeniach Ogrodów Ulricha, uczestnicząc w szkoleniach z obsługi smartphonów. Przewidziany jest również konkurs fotograficzny z poszukiwań wiosny. Także na kwiecień przypadnie rozpoczęcie sezonu brydżowego w Wola Parku – Wolski Klub Brydżowy będzie prowadził zajęcia dla seniorów w Ogrodach raz w tygodniu w poniedziałki, w godzinach 10-15.
***
Więcej informacji:
Natalia Kowalczyk
e-mail: natalia.kowalczyk@havas.com
nr tel.: +48512021090
Wiktoria Machul
e-mail: wiktoria.machul@havas.com
nr tel.: 603 639 103
O Wola Parku:
Wola Park to przyjazne miejsce zakupów, spotkań i rozrywki dla całej rodziny. W swojej ofercie posiada ponad 200 punktów usługowych oraz sklepów z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, kosmetykami, elektroniką, artykułami sportowymi, spożywczymi i wyposażeniem wnętrz. W Wola Parku mieści się też punkt odbioru zamówień IKEA, Multikino, klub fitness Zdrofit, hipermarket Auchan, Castorama, a także komfortowa strefa co-workingu. Dodatkowymi udogodnieniami są bezpłatny parking na 3 000 miejsc, stacja benzynowa oraz stacja rowerowa Veturilo.
Wola Park jest jedynym centrum handlowym w Warszawie, przy którym zlokalizowany jest skwer – Park Ulricha, czyli dawny ogród pokazowy rodziny Ulrichów. Największą atrakcją tego miejsca są rzadkie gatunki drzew. Część z nich sadzona była jeszcze w XIX wieku. Park jest miejscem spotkań i odpoczynku mieszkańców dzielnicy.
Wola Park jest otwarty na potrzeby lokalnej społeczności. Chce być blisko codziennych spraw mieszkańców – w tym celu współpracuje z władzami dzielnicy i lokalnymi instytucjami kulturalnymi oraz aktywnie włącza się w życie Woli i Bemowa. Od kilku lat priorytetowe dla Wola Parku są tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, ekologią, zmianami klimatu oraz zero waste. Od października 2021 roku na jego terenie działa Współdzielnik, czyli pierwsze w Polsce Miejsce Aktywności Lokalnej zlokalizowane w centrum handlowym. Powstał, aby edukować na temat zrównoważonej konsumpcji i ograniczania ilości wyrzucanych przedmiotów.
O Ogrodach Ulricha:
W październiku 2022 roku zakończył się proces rewitalizacji Ogrodów Ulricha, dzięki czemu przestrzeń dawnego gospodarstwa ogrodniczego, znajdującego się na terenie Wola Parku, odzyskała swój dawny blask. Włączone w proces inwestycyjny zostały zabytkowe: park, willa oraz szklarnie. Firma Ingka Centres Polska, właściciel centrum handlowego Wola Park, stworzyła przestrzeń, która łączy społeczną użyteczność z funkcją handlowo-gastronomiczną. Ogrody Ulricha w nowej odsłonie to kompleks pełen zieleni, pysznego jedzenia i relaksu – niepowtarzalne miejsce spotkań dla młodszych i starszych mieszkańców Woli i nie tylko.
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka (którego częścią są również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ma już ponad 40-letnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Współpracuje dziś z ponad 3000 marek w 44 centrach handlowych należących do jej portfolio, które są obecne na 15 rynkach. W swoich miejscach spotkań gości i obsługuje ponad 370 milionów klientów rocznie. Ingka Centres tworzy je współpracując z lokalnymi społecznościami, a także najemcami i partnerami, by jej miejsca spotkań miały emocjonalne znaczenie, przekazywały wartości i budowały więzi społeczne. www.ingkacentres.com.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.