Wsparcie dla firm, które prowadziły działania handlowe na Wschodzie
W samej Ukrainie działało do tej pory ponad 1000 polskich firm. Z kolei na Białorusi 400. Polski eksport na rosyjski rynek wyniósł 8,1 mld zł w pierwszym kwartale 2021 r. Skala zakłóceń spowodowanych konfliktem, jakie odczują polscy przedsiębiorcy będzie relatywnie wysoka. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy specjalizują się w marketingu eksportowym, poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju oraz zarządzaniu kryzysowym.
Zaangażowanie w pomoc
Polskie społeczeństwo ruszyło z pomocą potrzebującym. Jak podaje sondaż Pollster - już 3 na 4 Polaków było lub jest zaangażowanych w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Pomagają zarówno firmy, jak i pojedyncze osoby. Dostarczamy jedzenie, środki higieniczne, ale także dokonujemy wpłat pieniężnych. To niesamowite wsparcie zauważalne jest nie tylko przez samych potrzebujących, ale także przez dziennikarzy zagranicznych redakcji.
Polski przedsiębiorca także odczuł straty
Sytuacja na Wschodzie niestety może wpłynąć negatywnie na część polskich firm. To fakt. Liczby mówią same za siebie. Jak podaje Eurostat w 2021 r. łączna wartość eksportu na Ukrainę oraz Rosję i Białoruś wyniosła 16 mld euro. Wyższy niż w większości krajów Unii Europejskiej udział tych krajów w rodzimym handlu zagranicznym dodatkowo wpływa na funkcjonowanie polskiego biznesu. Wiele polskich firm eksportujących na wschód zadaje sobie właśnie pytanie „co dalej?”.
- Przedsiębiorstwa, których model biznesowy opierał się głównie na eksporcie do krajów zaangażowanych w konflikt natychmiast odczuły jego skutki – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. - Stąd pomysł na wsparcie ich w wyborze dalszej drogi działania. Nawet tydzień, a co dopiero miesiąc „przeczekania” sytuacji może wpłynąć na dalsze „być albo nie być” firmy. Nasi specjaliści przeanalizują sytuację tych podmiotów i podpowiedzą, jak znaleźć odpowiedź na pytanie o dalszy kierunek rozwoju – dodaje ekspert.
Aby uniknąć stagnacji
Ważne, aby uświadomić sobie, że mimo sytuacji na Wschodzie rynek nie zrobi pauzy. Działa dalej. Ludzie wciąż potrzebują pracy (z której finansują, chociażby wsparcie dla Ukrainy). Konsumenci potrzebują produktów i usług. Obieg pracy i pieniądza nie powinien zostać zachwiany. Dlatego tak istotne jest, aby już teraz rozpocząć planowanie dalszych działań. Działań, które jeśli nie teraz, to w dłuższej perspektywie pozwolą firmie wzrastać i rozwijać się.
Jaką pomoc możesz uzyskać?
Wśród obszarów wsparcia znajdują się:
- Marketing eksportowy, w tym analiza działań marketingowych i sprzedażowych na rynkach zagranicznych;
- Weryfikacja możliwości wykorzystania konkretnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych;
- Przygotowanie strategii marketingowej;
- Konsultacje biznesowe – analizy SWOT;
- Coaching biznesowy;
- Zarządzanie kryzysowe.
Zainteresowane firmy proszone są o kontakt: kontakt@commplace.pl
* źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.