Komunikaty PR

Wsparcie dla firm, które prowadziły działania handlowe na Wschodzie

2022-04-06  |  01:00
Biuro prasowe

W samej Ukrainie działało do tej pory ponad 1000 polskich firm. Z kolei na Białorusi 400. Polski eksport na rosyjski rynek wyniósł 8,1 mld zł w pierwszym kwartale 2021 r. Skala zakłóceń spowodowanych konfliktem, jakie odczują polscy przedsiębiorcy będzie relatywnie wysoka. Z pomocą przychodzą eksperci, którzy specjalizują się w marketingu eksportowym, poszukiwaniu nowych kierunków rozwoju oraz zarządzaniu kryzysowym.

Zaangażowanie w pomoc

Polskie społeczeństwo ruszyło z pomocą potrzebującym. Jak podaje sondaż Pollster - już 3 na 4 Polaków było lub jest zaangażowanych w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Pomagają zarówno firmy, jak i pojedyncze osoby. Dostarczamy jedzenie, środki higieniczne, ale także dokonujemy wpłat pieniężnych. To niesamowite wsparcie zauważalne jest nie tylko przez samych potrzebujących, ale także przez dziennikarzy zagranicznych redakcji. 

Polski przedsiębiorca także odczuł straty

Sytuacja na Wschodzie niestety może wpłynąć negatywnie na część polskich firm. To fakt. Liczby mówią same za siebie. Jak podaje Eurostat w 2021 r. łączna wartość eksportu na Ukrainę oraz Rosję i Białoruś wyniosła 16 mld euro. Wyższy niż w większości krajów Unii Europejskiej udział tych krajów w rodzimym handlu zagranicznym dodatkowo wpływa na funkcjonowanie polskiego biznesu. Wiele polskich firm eksportujących na wschód zadaje sobie właśnie pytanie „co dalej?”.

- Przedsiębiorstwa, których model biznesowy opierał się głównie na eksporcie do krajów zaangażowanych w konflikt natychmiast odczuły jego skutki – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. - Stąd pomysł na wsparcie ich w wyborze dalszej drogi działania. Nawet tydzień, a co dopiero miesiąc „przeczekania” sytuacji może wpłynąć na dalsze „być albo nie być” firmy. Nasi specjaliści przeanalizują sytuację tych podmiotów i podpowiedzą, jak znaleźć odpowiedź na pytanie o dalszy kierunek rozwoju – dodaje ekspert.

Aby uniknąć stagnacji

Ważne, aby uświadomić sobie, że mimo sytuacji na Wschodzie rynek nie zrobi pauzy. Działa dalej. Ludzie wciąż potrzebują pracy (z której finansują, chociażby wsparcie dla Ukrainy). Konsumenci potrzebują produktów i usług. Obieg pracy i pieniądza nie powinien zostać zachwiany. Dlatego tak istotne jest, aby już teraz rozpocząć planowanie dalszych działań. Działań, które jeśli nie teraz, to w dłuższej perspektywie pozwolą firmie wzrastać i rozwijać się. 

 

Jaką pomoc możesz uzyskać?

Wśród obszarów wsparcia znajdują się:

- Marketing eksportowy, w tym analiza działań marketingowych i sprzedażowych na rynkach zagranicznych;

- Weryfikacja możliwości wykorzystania konkretnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych;

- Przygotowanie strategii marketingowej;

- Konsultacje biznesowe – analizy SWOT;

- Coaching biznesowy;

- Zarządzanie kryzysowe.

Zainteresowane firmy proszone są o kontakt: kontakt@commplace.pl 

 

 

* źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.