Wyjątkowa widokówka wrocławskiego lotniska
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Wrocławski rysownik znany ze swojej charakterystycznej kreski tym razem stworzył wyjątkową grafikę dla lotniska we Wrocławiu. Pocztówka z ilustracją Andrzeja Tylkowskiego powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika, patrona Portu Lotniczego Wrocław.
Tłum radosnych urlopowiczów pędzących przez płytę lotniskową, a nad nimi samoloty. Jeszcze wyżej – kosmiczna podróż patrona lotniska, Mikołaja Kopernika. Wszystko na tle błękitu pogodnego nieba. Taką wizję wrocławskich podróży stworzył Andrzej Tylkowski. Wrocławski artysta znany jest przede wszystkim z autorskich kartek okolicznościowych, a także oprawy graficznej wrocławskiego Dnia Życzliwości czy kartek charytatywnych dla UNICEF-u, PAH-u i fundacji SOS Wioski Dziecięce.
Unikatowa grafika dla wrocławskiego lotniska powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika związanych z 550. rocznicą urodzin i 480. rocznicą śmierci słynnego astronoma.
– Mikołaj Kopernik to patron naszego lotniska, dlatego chcieliśmy w wyjątkowy, ale zarazem bardzo wrocławski sposób, uczcić ten jubileusz. Ilustracja Andrzeja Tylkowskiego idealne oddaje wakacyjny klimat, który panuje na lotnisku. Mam nadzieję, że taka pocztówka przypadnie do gustu naszym pasażerom – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław.
Jubileuszową grafikę będzie można zobaczyć m.in. na ekranach w terminalu lotniska, a także na citylightach. – Urodziłem się we Wrocławiu na Nowym Dworze, dlatego samoloty zawsze były mi bliskie. Gdy patrzyłem w niebo, to one tam były – mówi Andrzej Tylkowski. - Na tej ilustracji połączyłem swoją fascynację lataniem z własnymi wspomnieniami z podróżowania samolotem – opowiada. Ilustrator przyznaje, że jego rysunki nawiązują do najlepszych wspomnień z dzieciństwa i liczy na to, że projekt stworzony dla lotniska wywoła uśmiechy na twarzach podróżujących ludzi.
Lotniskowa pocztówka pojawi się także na gadżetach Portu Lotniczego Wrocław takich jak koszulki, kubki, magnesy czy zakładki do książek. Będzie je można kupić na lotnisku lub wygrać w konkursach organizowanych na profilu Portu Lotniczego Wrocław na Facebooku. Dodatkowo w punkcie pocztowym będzie również możliwość wysłania unikatowej pocztówki z jubileuszową grafiką ze specjalnymi pozdrowieniami z Wrocławia.
Mikołaj Kopernik jest patronem Portu Lotniczego Wrocław od 6 grudnia 2005 roku. Patrona upamiętnia instalacja Copernicus znajdująca się przed terminalem i nawiązująca do heliocentrycznej teorii astronoma.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2019 obsłużył ponad 3,5 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.