Komunikaty PR

Wyniki finansowe ERLI za trzy kwartały 2024

2024-10-28  |  13:00
Biuro prasowe

ERLI, jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie, zakończyła trzeci kwartał 2024 roku z imponującymi wynikami finansowymi i operacyjnymi. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. platforma wypracowała GMV na poziomie 849 mln PLN, niemal podwoiła swoje przychody netto względem analogicznego okresu rok wcześniej do 117 mln PLN, a skonsolidowana EBITDA wyniosła w tym czasie ponad 7,5 mln PLN. Marketplace kontynuuje dynamiczny rozwój napędzany silnymi wynikami sprzedażowymi, rosnącą popularnością aplikacji mobilnej oraz dalszą ekspansją na rynku. Na platformie średnio co niecałe 2 sekundy sprzedawany jest produkt, co świadczy o wysokim poziomie zainteresowania i zaufania klientów do oferty ERLI. Najnowsze wskaźniki branżowe również potwierdzają istotny rozwój marketplace’u w konkurencyjnym sektorze zakupów online.

Wyniki finansowe i wzrost

W trzech kwartałach 2024 roku ERLI odnotowało dynamiczne wzrosty, zwiększając wartość sprzedanych towarów (GMV) o 71% względem analogicznego okresu w poprzednim roku do 849 mln PLN. Co więcej, na platformie zrealizowano w tym czasie ponad 4 mln transakcji, co oznacza skok o 68% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, potwierdzając tym samym silną pozycję ERLI na rynku e-commerce. W samym III kwartale 2024 roku ERLI zwiększyło GMV do 309 mln PLN, co stanowi wzrost o 67% względem okresu Q3 2023.

Z kolei przychody netto w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku prawie się podwoiły, osiągając ponad 117 mln PLN, co oznacza wzrost o 97% rok do roku. W tym samym okresie wypracowany zysk na poziomie EBITDA wyniósł ponad 7,5 mln PLN. Wszystkie te wskaźniki pokazują, że długoterminowa wizja firmy przynosi oczekiwane rezultaty i przekłada się na doskonałe wyniki finansowe.

- Wyniki w 2024 roku to efekt ciężkiej pracy naszego zespołu i zaufania, jakim obdarzają nas klienci oraz partnerzy biznesowi. Jestem dumny, że ERLI kontynuuje dynamiczny rozwój, z roku na rok umacniając swoją pozycję na polskim rynku e-commerce. To jest możliwe głównie dzięki konsekwentnej realizacji naszej strategii oraz nieustannemu doskonaleniu oferty i technologii. Planujemy zakończyć rok z wynikiem co najmniej 1,2 mld złotych GMV, co dodatkowo podkreśla nasze ambitne cele i skalę rozwoju. Wierzę, że kolejne kwartały będą dla nas równie ekscytujące, a nasze innowacyjne podejście pozwoli nam utrzymać tempo wzrostumówi Adam Ciesielczyk, Prezes i Założyciel ERLI.

Umacnianie pozycji na rynku e-commerce

Pozycja ERLI na polskim rynku e-commerce cały czas się umacnia, co potwierdza stała obecność platformy w rankingu TOP10 platform zakupowych w kraju. Według najnowszego raportu (wrzesień 2024) Mediapanelopracowanego przez Gemius, ERLI wyprzedza takich konkurentów, takich jak np. Vinted czy Amazon. Co więcej, wyniki raportu E-commerce w Polsce pokazują, że ERLI wzmocniło swoją pozycję i znajduje się wśród 15 najczęściej wskazywanych przez konsumentów platform e-commerce w kraju, co podkreśla rosnącą rozpoznawalność marki oraz jej znaczenie w gronie czołowych graczy na rynku.

Obecnie na platformie zarejestrowanych jest ponad 28 tysięcy sklepów, a od początku 2024 roku dołączyło do niej niemal 6000 nowych sprzedawców. Te liczby świadczą o rosnącym zaufaniu do ERLI jako kluczowego gracza w polskim e-commerce i jasno pokazują potencjał dalszego wzrostu liczby konsumentów.

Kamienie milowe aplikacji mobilnej

Jednym z kluczowych elementów, który przyczynił się do sukcesów ERLI w 2024 roku, jest rosnąca popularność aplikacji mobilnej. W tym momencie apka przekroczyła już 2,2 miliona pobrań na iOS i Android, co umacnia jej pozycję jako kluczowego narzędzia zakupowego dla polskich konsumentów. Co istotne, aplikacja odnotowała 19-procentowy wzrost liczby aktywnych użytkowników między II a III kwartałem 2024 r., a także 15-procentowy wzrost liczby użytkowników finalizujących transakcje za pośrednictwem aplikacji.

Użytkownicy aplikacji szczególnie doceniają jej przejrzysty interfejs, który ułatwia dokonywanie zakupów oraz atrakcyjne ceny dostępnych produktów. Średnia ocena apki w obu sklepach – zarówno w App Store, jak i Google Play – utrzymuje się na wysokim poziomie 4,9, co potwierdza pozytywne doświadczenia zakupowe użytkowników.

Inicjatywy operacyjne i prognozy na przyszłość

Imponujące wyniki ERLI w III kwartale można przypisać skoncentrowaniu na kampaniach promocyjnych dostosowanych do potrzeb konsumentów, w szczególności na działaniach związanych z projektami remontowo-budowlanymi na lato oraz zakupami w okresie Back to School. Różnorodność asortymentu platformy i doskonały stosunek jakości do ceny sprawiają, że kategorie takie jak Dom i Ogród oraz Budowa i Remont cieszyły się w ostatnich miesiącach ogromnym zainteresowaniem na ERLI, przyciągając coraz większe grono klientów. Z kolei akcja Back to School odnotowała aż 196% wzrostu GMV w kategorii Wyprawki Szkolne oraz 32% w kategorii Wyposażenie Pokoju Dziecka.

W perspektywie IV kwartału 2024 roku, ERLI przygotowuje się na intensywny sezon zakupowy, spodziewając się silnego wzrostu sprzedaży w kategoriach takich jak elektronika i prezenty świąteczne. Marketplace planuje również wprowadzenie nowych narzędzi promocyjnych w swojej aplikacji, które zaoferują konsumentom bardziej spersonalizowane oferty oraz promocje rabatowe podczas kluczowych okresów zakupowych, takich jak Black Week i sezon świąteczny.

- Dynamiczny rozwój ERLI w III kwartale to dowód na nasze zaangażowanie w zapewnianie konsumentom wyjątkowych doświadczeń zakupowych – podkreśla Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu ERLI i dodaje: – Kluczową rolę w naszym sukcesie odegrał nieustanny rozwój aplikacji oraz pogłębianie współpracy ze sprzedawcami, co przyniosło wymierne efekty zarówno w postaci silnych partnerstw, jak i atrakcyjnych cen i promocji. Takie wyniki motywują nas do dalszego rozwoju oferty, co pozwoli umacniać naszą pozycję w sektorze zakupów online.

Plany na 2025 rok

W 2025 roku ERLI planuje kontynuować dynamiczny rozwój, stawiając sobie ambitne cele finansowe i operacyjne. W 2025 roku firma zamierza przekroczyć wartość 2 mld zł GMV. Aby to osiągnąć, ERLI planuje między innymi nie tylko utrzymać, ale również przyspieszyć tempo pozyskiwania nowych sprzedawców, co pozwoli na dalsze poszerzanie oferty dostępnej na platformie.

Kluczowym elementem strategii będzie także stały rozwój aplikacji mobilnej. Dzięki wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, aplikacja stanie się jeszcze bardziej intuicyjna i dopasowana do indywidualnych potrzeb użytkowników, oferując nowe, jeszcze bardziej angażujące doświadczenia zakupowe. To właśnie aplikacja będzie odgrywać centralną rolę w dalszym rozwoju firmy, wspierając wzrost sprzedaży i budowanie lojalności klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.