Wzrost sprzedaży Idea Getin Leasing pomimo pandemii w Polsce
Spółka Idea Getin Leasing osiągnęła w czerwcu 21-procentowy wzrost w liczbie rejestracji sfinansowanych pojazdów w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. To bardzo dobry wynik w skali rynku, który łącznie w tym samym czasie zanotował blisko 20-procentowy spadek. Kluczem do sukcesu okazało się przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu.
Pandemia koronawirusa spowodowała zmiany w preferencjach konsumentów, również w branży motoryzacyjnej. Według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR, w I połowie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 204 450 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony – to niemal 35 procent mniej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W obliczu kryzysu w branży samochodowej w ostatnich miesiącach najwięcej zyskali ci gracze rynkowi, którzy szybko dostosowali się do nowej rzeczywistości i oczekiwań klientów. Jednym z nich jest Idea Getin Leasing, która w pierwszym półroczu 2020 roku odnotowała 4,5-procentowy wzrost pod względem rejestracji pojazdów sfinansowanych przez spółkę, w samym tylko czerwcu osiągając wzrost na poziomie 21 procent.
Idealne wyczucie czasu
Idea Getin Leasing wraz z Instytutem SAMAR w listopadzie 2019 r. otworzyła największy salon samochodowy na świecie, który znajduje się w… internecie. Autokatalog.pl to portal oferujący możliwość spojrzenia na całą ofertę producentów, w tym na bieżąco uzupełnianą listę ponad 200 modeli samochodów reprezentujących 60 marek dostępnych „od ręki”. Są wśród nich najpopularniejsze w Polsce – Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA – oraz marki premium, takie jak: BMW, Jaguar, Lexus i Volvo. Jedną z kluczowych funkcjonalności dla klientów serwisu, wprowadzoną w trakcie pandemii, jest możliwość zakupu aut dostępnych „od ręki”. Między innymi dzięki temu Idea Getin Leasing osiągnęła świetne wyniki sprzedaży, nawet w trakcie pandemii.
– Podjęliśmy ryzyko, gdy inni się wycofywali. Kiedy internet stał się najważniejszym miejscem zakupów, rozpoczęliśmy sprzedaż aut online. Trafiliśmy na idealny moment. Duże znaczenie miał także fakt, że w tym czasie nie ograniczyliśmy finansowania dla klientów. Nasza sieć sprzedaży nie wyhamowała i bez przerwy prowadziliśmy aktywne działania – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing.
Komfort wyboru
Przedstawiciel firmy podkreśla, że rozpoczęcie sprzedaży samochodów w internecie było nieuniknione. – Uruchomienie opcji zakupu aut dostępnych „od ręki” za pomocą Autokatalog.pl było kwestią czasu i elementem naszej strategii. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrożenia tego systemu – dodaje Bendlewski.
Wskazuje również, że niebagatelne znaczenie dla uproszczenia zakupów online miało także wprowadzenie systemu wideoweryfikacji. – Ułatwiło to podpisanie umów klientom, którzy dzięki nowej funkcjonalności, od momentu rozpoczęcia pandemii, mogą podpisać dokumenty bez wychodzenia z domu – podsumowuje ekspert Idea Getin Leasing. Osoby zainteresowane ofertą Autokatalog.pl mają możliwość samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie model finansowania. Najpopularniejszy jest leasing, ale coraz chętniej klienci decydują się na najem długoterminowy. Ułatwieniem dla użytkowników serwisu jest także dostęp do kalkulatora, który umożliwia przeszukanie całej bazy według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.
Idea Getin Leasing należy do największych spółek leasingowych w Polsce. W I połowie 2020 r. sfinansowała pojazdy osobowe o łącznej wartości 422,3 mln zł, osiągając r/r 5,4-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy branża leasingowa odnotowała w tej samej kategorii niemal 20-procentowy spadek finansowania.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.