Wzrost sprzedaży Idea Getin Leasing pomimo pandemii w Polsce
Spółka Idea Getin Leasing osiągnęła w czerwcu 21-procentowy wzrost w liczbie rejestracji sfinansowanych pojazdów w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. To bardzo dobry wynik w skali rynku, który łącznie w tym samym czasie zanotował blisko 20-procentowy spadek. Kluczem do sukcesu okazało się przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu.
Pandemia koronawirusa spowodowała zmiany w preferencjach konsumentów, również w branży motoryzacyjnej. Według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR, w I połowie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 204 450 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony – to niemal 35 procent mniej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W obliczu kryzysu w branży samochodowej w ostatnich miesiącach najwięcej zyskali ci gracze rynkowi, którzy szybko dostosowali się do nowej rzeczywistości i oczekiwań klientów. Jednym z nich jest Idea Getin Leasing, która w pierwszym półroczu 2020 roku odnotowała 4,5-procentowy wzrost pod względem rejestracji pojazdów sfinansowanych przez spółkę, w samym tylko czerwcu osiągając wzrost na poziomie 21 procent.
Idealne wyczucie czasu
Idea Getin Leasing wraz z Instytutem SAMAR w listopadzie 2019 r. otworzyła największy salon samochodowy na świecie, który znajduje się w… internecie. Autokatalog.pl to portal oferujący możliwość spojrzenia na całą ofertę producentów, w tym na bieżąco uzupełnianą listę ponad 200 modeli samochodów reprezentujących 60 marek dostępnych „od ręki”. Są wśród nich najpopularniejsze w Polsce – Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA – oraz marki premium, takie jak: BMW, Jaguar, Lexus i Volvo. Jedną z kluczowych funkcjonalności dla klientów serwisu, wprowadzoną w trakcie pandemii, jest możliwość zakupu aut dostępnych „od ręki”. Między innymi dzięki temu Idea Getin Leasing osiągnęła świetne wyniki sprzedaży, nawet w trakcie pandemii.
– Podjęliśmy ryzyko, gdy inni się wycofywali. Kiedy internet stał się najważniejszym miejscem zakupów, rozpoczęliśmy sprzedaż aut online. Trafiliśmy na idealny moment. Duże znaczenie miał także fakt, że w tym czasie nie ograniczyliśmy finansowania dla klientów. Nasza sieć sprzedaży nie wyhamowała i bez przerwy prowadziliśmy aktywne działania – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing.
Komfort wyboru
Przedstawiciel firmy podkreśla, że rozpoczęcie sprzedaży samochodów w internecie było nieuniknione. – Uruchomienie opcji zakupu aut dostępnych „od ręki” za pomocą Autokatalog.pl było kwestią czasu i elementem naszej strategii. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrożenia tego systemu – dodaje Bendlewski.
Wskazuje również, że niebagatelne znaczenie dla uproszczenia zakupów online miało także wprowadzenie systemu wideoweryfikacji. – Ułatwiło to podpisanie umów klientom, którzy dzięki nowej funkcjonalności, od momentu rozpoczęcia pandemii, mogą podpisać dokumenty bez wychodzenia z domu – podsumowuje ekspert Idea Getin Leasing. Osoby zainteresowane ofertą Autokatalog.pl mają możliwość samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie model finansowania. Najpopularniejszy jest leasing, ale coraz chętniej klienci decydują się na najem długoterminowy. Ułatwieniem dla użytkowników serwisu jest także dostęp do kalkulatora, który umożliwia przeszukanie całej bazy według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.
Idea Getin Leasing należy do największych spółek leasingowych w Polsce. W I połowie 2020 r. sfinansowała pojazdy osobowe o łącznej wartości 422,3 mln zł, osiągając r/r 5,4-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy branża leasingowa odnotowała w tej samej kategorii niemal 20-procentowy spadek finansowania.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.