Z dbałością o to, co naprawdę ważne - kampania społeczna marki Ambition
Czas izolacji, ograniczenie kontaktów z bliskimi, niepewna przyszłość to nowa rzeczywistość, z którą w ostatnich miesiącach przyszło nam się zmierzyć. Wszechobecne zakazy bezpośrednio przemodelowały nasz dotychczasowy sposób życia, jednak to, co naprawdę ważne powinno pozostać niezmienne. Marka Ambition, w swojej nowej kampanii zachęca odbiorców do podtrzymania wiary w uniwersalne od lat wartości.
Z dbałością o to, co naprawdę ważne
Obostrzenia związane z pandemią wymusiły na nas odejście od codziennej rutyny, zmianę przyzwyczajeń i ograniczenie ulubionych aktywności. Izolacja wpłynęła na relacje społeczne i pomimo możliwości połączenia online, ograniczyła częstotliwość spotkań z innymi. Więzi z bliskimi przechodzą próbę czasu. Wyzwaniem stały się również kontakty z sąsiadami, czy osobami mijanymi na ulicy. Wielu z nas w obawie o zdrowie i bezpieczeństwo straciło zaufanie do drugiego człowieka, zapominając o życzliwości, która jest podstawą naszego wspólnego życia.
W tym trudnym czasie budzi się jednak silny trend zaangażowania w sprawy, które niosą pomoc potrzebującym. Te działania niewątpliwie pokazują, że nawet w obliczu kryzysu potrafimy solidarnie walczyć w słusznym celu. Czy pomimo tego, nie zapominamy jednak o tym, co jest naprawdę ważne dla nas samych? Marka Ambition w swojej kampanii społecznej zwraca uwagę na małe, choć niezwykle znaczące w codziennym życiu rzeczy, spoglądając z nowej perspektywy na obowiązujące zakazy i obostrzenia.
Ukryty przekaz – nowa perspektywa
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Ograniczenia nałożone przez rząd nie usprawiedliwiają nas bowiem do całkowitej rezygnacji z życia społecznego. Mogą nas jednak motywować do zwrócenia uwagi na rzeczy, które wcześniej były pomijane ze względu na dynamiczny harmonogram dnia, czy zwyczajny brak czasu.
Ograniczenie spotkań z innymi jest szansą na zacieśnienie więzi rodzinnych.
Unikanie fizycznego kontaktu to okazja do wymiany uprzejmości w sposób inny niż podanie dłoni – szacunek i zainteresowanie drugą osobą można okazać np. dzięki pomocy w codziennych zadaniach (zakupy spożywcze, wykupienie recepty, pomoc przy dokonaniu płatności online).
Nakaz noszenia maseczek, to z kolei możliwość pokazania swojej prawdziwej natury – zakrywając twarz, przestaje liczyć się wygląd, a pod ocenę wystawiamy nasz charakter i osobowość.
Opuszczając dom, miejsce bezpiecznej izolacji, warto także pozytywnie nastawić się do innych – strach nie może generować uprzedzeń do drugiego człowieka. W końcu każdy z nas znalazł się w tej samej sytuacji. Dbajmy o to, co jest naprawdę ważne!
Motywacją do stworzenia kampanii była obserwacja zmieniających się trendów i zachowań społecznych pod wpływem pandemii. Zauważyliśmy wzrost niepokojów, większy strach przed innymi i nieustające obawy o przyszłość. Od początku istnienia marki, hasłem Ambition jest „Z dbałością o…”. Wiąże się to nie tylko z aspektem produktowym, ale także troską o komfort, przyjemność i bezpieczeństwo użytkowników oraz ich bliskich. W kampanii idziemy o krok dalej. Chcemy pokazać pozytywną stronę rzeczywistości, w której się znaleźliśmy. Naszym celem nie jest namawianie do łamania obowiązujących nakazów. Wręcz przeciwnie - podkreślamy ich znaczenie, jednak zachęcamy do odkrycia ich drugiej, pozytywnej perspektywy. Czasy niewątpliwie są trudne, jednak dzięki kilku małym krokom możemy wspólnie przetrwać ten ciężki okres, zmniejszyć narastające w nas napięcie i zadbać o bliskich – komentuje Krzysztof Niebrzydowski, dyrektor marketingu Dajar.
Kampania społeczna prowadzona jest na profilach social media marki. Za pomysł i realizację odpowiada agencja kreatywna albo albo.
https://www.facebook.com/ambitionpolska/
SOFTSWISS niesie pomoc osobom dotkniętym powodzią na południu Polski
Konferencja „Piecza zastępcza 2030: bezpieczne dziecko w dobrym systemie”
Mówiliśmy o tym na forum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.