Komunikaty PR

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

2024-07-10  |  17:00
Biuro prasowe

 

Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. 

Wyzwania klimatyczne a przyszłość czekolady

To nie tylko ekonomiczne wyzwanie dla producentów czekolady, ale także sygnał alarmowy dotyczący wpływu zmian klimatycznych na uprawy i zasoby naturalne. Połączenie małej ilości opadów, chorób roślin oraz starzenia się drzew kakaowych w Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej spowodowało znaczne obniżenie zbiorów kakao. Na rynku pojawiła się niepewność z powodu raportów o ograniczeniach w produkcji na niektórych plantacjach, spowodowanych wzrostem cen ziaren. Producenci, świadomi sytuacji, podejmują działania zaradcze, takie jak zabezpieczanie zapasów surowca czy dostosowanie cen swoich produktów.

Zrównoważony rozwój w słodkim wydaniu

W obliczu rosnących cen kakao, producenci coraz bardziej zaangażowani są w świadomą produkcję, dążąc do efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Firma SLODKIE, uhonorowana platynowym medalem przez EcoVadis – wiodącą agencję ratingową ds. zrównoważonego rozwoju, należy do ekskluzywnej grupy 1% najlepszych firm na świecie. Zdecydowanie przykłada ona wagę do ochrony środowiska, praw człowieka, etyki biznesowej oraz zrównoważonych zakupów.

W tradycyjnym przemyśle czekoladowym wykorzystuje się jedynie ziarno kakaowca, co prowadzi do marnowania aż 70% owocu. SLODKIE wprowadziło do swojej oferty czekoladę WholeFruit, produkowaną z całego owocu kakaowca. Ten innowacyjny proces promuje zrównoważoną produkcję i odpowiedzialne pozyskiwanie składników. Dzięki przetwarzaniu o 25% więcej owocu, odgrywa istotną rolę w kontekście obecnego kryzysu na rynkach kakao i cukru, który napędzają susze oraz słabe plony na plantacjach. 

Aktualnie jesteśmy świadkami downsizingu lub posiłkowania się przez producentów słabszą jakością surowców. Co za tym idzie? Nic innego, jak spadek jakości finalnego produktu. Jednak SLODKIE, jako europejski lider w branży słodyczy reklamowych, jesteśmy wierni zasadzie – jakość i smak naszych produktów są dla nas nienegocjowalne. Produkowane przez nas słodycze reklamowe są wizytówką naszych klientów, nie szukamy więc jakiejkolwiek drogi na skróty. Ta misja przyświeca nam od lat i pozwala zachować grono lojalnych klientów oraz stałe pozyskiwanie nowych - komentuje Anna Garmada, CEO SLODKIE

Certyfikat Cocoa Horizons

Dzięki certyfikatom takim jak Cocoa Horizons, konsumenci mogą mieć pewność, że produkty z czekolady są produkowane w sposób zrównoważony, a ich zakup przyczynia się do wsparcia dla odpowiedzialnych praktyk rolniczych i poprawy warunków życia rolników. 

Fundacja Cocoa Horizons wspiera prawa pracowników na plantacjach kakao, zapewniając uczciwe wynagrodzenie, bezpieczne warunki pracy i dostęp do edukacji oraz opieki zdrowotnej. Tym bardziej miło nam zaznaczyć, że jako, jedyni w europejskiej branży oferujemy czekolady i praliny, których surowce pochodzą z certyfikowanych, w pełni zrównoważonych źródeł - dodaje Anna Garmada, CEO SLODKIE.

Nasze wybory mogą mieć realny wpływ na kształtowanie pozytywnych zmian w globalnym przemyśle czekoladowym. Dbajmy więc o przyszłość czekolady i naszej planety poprzez podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.