Komunikaty PR

Z przepracowania w Pakistanie trafił do szpitala. Stworzył start-up Vaqat

2023-01-18  |  16:00
Biuro prasowe

Daniel Robaczewski stworzył innowacyjny start-up w odpowiedzi na problem licznych nadgodzin w korporacjach, firmach konsultingowych i start-upach. Vaqat to platforma łącząca menedżerów ze studentami, do których zlecane są pojedyncze zadania i projekty. Nie tylko pomaga studentom we wczesnym rozpoczynaniu kariery poprzez wykonywanie realnych zadań dla firm, ale również organizacjom w pozyskiwaniu talentów na całym świecie. Vaqat właśnie zamknął rundę pre-seed i pozyskał ponad 1,8 mln zł od inwestorów z USA.

Start-up powstał, żeby rozwiązywać kluczowe problemy współczesnego rynku pracy, czyli przepracowania, wypalenia zawodowego i presji stałego zwiększenia wydajności. Daniel Robaczewski - założyciel i CEO Vaqatu - sam doświadczył skutków nieprzespanych nocy po 16-godzinnych dniach pracy w konsultingu. Już wtedy wpadł na pomysł, żeby część swoich zadań delegować. - Zdarzały się dni, w których każda godzina była na wagę złota, bo decydowała o tym, czy pójdę spać lub czy wezmę prysznic, więc czasochłonne, proste i niepoufne zadania, takie jak porządkowanie bazy w excelu z tysiącem miast, które trzeba było odnaleźć na Google Maps i przypisać do regionów, zlecałem siostrze - mówi Daniel Robaczewski. Wtedy po raz pierwszy pomyślał o rozwiązaniu takim jak Vaqat.

Gdy stan jego zdrowia przez chroniczny brak snu tak się pogorszył, że pracując dla jednej z pakistańskich firm, trafił do szpitala, zdecydował, że odejdzie z świetnie płatnego etatu w korporacji i założy swoją firmę. Stworzył platformę Vaqat, która łączy studentów z korporacjami, firmami konsultingowymi i start-upami, które potrzebują natychmiastowego, krótkoterminowego wsparcia w realizacji konkretnych zadań. Dzięki Vaqat przedsiębiorcy mogą w szybki (nawet w 30 minut) i łatwy sposób znaleźć studentów, którzy chcą zdobyć cenne doświadczenie i szansę na rozwijanie swoich umiejętności oraz kompetencji. Wszystko odbywa się bez konieczności podejmowania pełnoetatowych zobowiązań, co pozwala im skupić się na nauce oraz innych obowiązkach, a jednocześnie przetestować potencjalnie przyszły zawód przez zaledwie kilka godzin czy dni. - Tworząc Vaqat chciałem pomóc innym uniknąć tego, przez co sam przechodziłem przez 10 lat kariery. Mam nadzieję, że będzie to platforma, na której wszystkie firmy będą rekrutować młode talenty na podstawie ich sprawdzonych już umiejętności, a dla studentów będzie to integralna część procesu wyboru przyszłych karier - powiedział CEO i Founder start-upu.

Vaqat przeprowadził już prawie 100 pilotażowych projektów w 15 państwach z największymi korporacjami, takimi jak Bain & Company, OC&C, Altman Solon, Artefact, ale także ze startupami, funduszami inwestycyjnymi, czy siecią restauracji. Z platformy korzysta obecnie ponad 1600 studentów z 250 uniwersytetów na całym świecie. W październiku start-up zajął drugie miejsce w LBS MENA Start-up Competition w Dubaju.

Start-up w styczniu zamknął pre-seedową rundę finansowania z wynikiem ponad 1,8 mln złotych pozyskanych od Untapped Capital, amerykańskiego funduszu Venture Capital, a także prywatnych inwestorów w Stanach, Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. - Dzięki finansowaniu rozwiniemy produkt i dotrzemy do większej liczby firm i studentów na całym świecie, co pozwoli nam zostać pierwszą platformą korzystającą z trendu “gig economy” w celach rekrutacyjnych. - mówi Daniel Robaczewski.

Założyciel Vaqat, Daniel Robaczewski, jest absolwentem London Business School. Po ukończeniu studiów pracował w prestiżowych firmach Delta Partners i Oliver Wyman jako konsultant m. in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kazachstanie, Katarze, Iraku, Arabii Saudyjskiej, i Pakistanie. W trakcie studiów zrobił 9 programów stażowych poszukując swojej przyszłej ścieżki zawodowej.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.