Z wiosną do Wola Parku wraca Veturilo
Miłośnicy rowerów wybierający się na zakupy lub wydarzenia kulturalne organizowane w Wola Parku będą mogli dostać się do niego w wygodny i ekologiczny sposób. Pierwszego dnia kalendarzowej wiosny, Wola Park wspólnie z Veturilo uruchomił nową stację rowerową przy centrum handlowym.
Dzięki otwarciu stacji metra Ulrychów, Wola Park stał się jednym z najlepiej skomunikowanych centrów handlowych. Teraz codzienne zakupy z wykorzystaniem zrównoważonych metod transportu stały się jeszcze dostępniejsze za sprawą zmodernizowanej stacji Veturilo tuż przy Wola Parku.
„Obecnie, coraz większy nacisk kładziemy na zmniejszanie śladu węglowego. Dlatego, wraz z partnerami, dążymy do tego, aby nasza działalność była neutralna dla klimatu, również w kontekście dojazdów klientów. Jako Wola Park chcemy inspirować do prowadzenia bardziej zrównoważonego stylu życia poprzez dokonywanie wyborów przyjaznych dla planety. Zmodernizowana stacja Veturilo to nasz kolejny krok na tej drodze. Mamy nadzieję, że będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem” – mówi Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.
W ramach obowiązującej do 2028 roku umowy z miastem, 300 stacji Veturilo, sfinansowanych przez Warszawę, znajdzie się w każdej z 18 dzielnic. Pozostałe stacje, a wraz z nimi dodatkowe rowery, powstają we współpracy z innymi podmiotami, tak jak w przypadku zlokalizowanej przy Wola Park strefy Veturilo. Jest to już 35 stacja na terenie dzielnicy co sprawia, że tuż za Śródmieściem dostępność Warszawskiego Roweru Miejskiego na Woli jest najwyższa.
„Rowery miejskie dostępne w Warszawie to fabrycznie nowe jednoślady a 10 proc. całej floty będzie mieć wspomaganie elektryczne. Oznacza to, że na start udostępnionych zostało 2700 tradycyjnych rowerów i 300 elektryków, które mają wymienną baterie – poprzednie 100 elektryków było ładowane tylko w 10 stacjach dla nich przeznaczonych – co wykluczało je z użytkowania na terenie całego miasta. Bezpowrotnie zniknęły również elektrozamki, do których trzeba było w poprzednich latach wprowadzać rowery. Ich miejsce zajmuje blokada typu O-lock, która jest wbudowana w tylne koło każdego roweru. Zamek ma również funkcję umożliwiającą bezpieczny postój bez kończenia wypożyczenia” – dodaje Cezary Dudek, Rzecznik Prasowy Veturilo.
Na terenie Wola Parku znajdują się również odświeżone pod koniec zeszłego sezonu samoobsługowe stacje napraw - jedna przy sklepie EMPIK, druga tuż obok drogerii Rossmann. Punkty wyposażone zostały we wszystkie niezbędne narzędzia potrzebne do usunięcia drobnych usterek.
Pełna lista stacji Veturilo oraz informacje o zmianach wobec poprzedniego systemu dostępne są na stronie: https://veturilo.waw.pl/mapa-stacji/
***
Więcej informacji:
Natalia Kowalczyk
e-mail: natalia.kowalczyk@havas.com
nr tel.: +48512021090
Wiktoria Machul
e-mail: wiktoria.machul@havas.com
nr tel.: 603 639 103
O Wola Parku:
Wola Park to przyjazne miejsce zakupów, spotkań i rozrywki dla całej rodziny. W swojej ofercie posiada ponad 200 punktów usługowych oraz sklepów z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, kosmetykami, elektroniką, artykułami sportowymi, spożywczymi i wyposażeniem wnętrz. W Wola Parku mieści się też punkt odbioru zamówień IKEA, Multikino, klub fitness Zdrofit, hipermarket Auchan, Castorama, a także komfortowa strefa co-workingu. Dodatkowymi udogodnieniami są bezpłatny parking na 3 000 miejsc, stacja benzynowa oraz stacja rowerowa Veturilo.
Wola Park jest jedynym centrum handlowym w Warszawie, przy którym zlokalizowany jest skwer – Park Ulricha, czyli dawny ogród pokazowy rodziny Ulrichów. Największą atrakcją tego miejsca są rzadkie gatunki drzew. Część z nich sadzona była jeszcze w XIX wieku. Park jest miejscem spotkań i odpoczynku mieszkańców dzielnicy.
Wola Park jest otwarty na potrzeby lokalnej społeczności. Chce być blisko codziennych spraw mieszkańców – w tym celu współpracuje z władzami dzielnicy i lokalnymi instytucjami kulturalnymi oraz aktywnie włącza się w życie Woli i Bemowa. Od kilku lat priorytetowe dla Wola Parku są tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, ekologią, zmianami klimatu oraz zero waste. Od października 2021 roku na jego terenie działa Współdzielnik, czyli pierwsze w Polsce Miejsce Aktywności Lokalnej zlokalizowane w centrum handlowym. Powstał, aby edukować na temat zrównoważonej konsumpcji i ograniczania ilości wyrzucanych przedmiotów.
O Ogrodach Ulricha:
W październiku 2022 roku zakończył się proces rewitalizacji Ogrodów Ulricha, dzięki czemu przestrzeń dawnego gospodarstwa ogrodniczego, znajdującego się na terenie Wola Parku, odzyskała swój dawny blask. Włączone w proces inwestycyjny zostały zabytkowe: park, willa oraz szklarnie. Firma Ingka Centres Polska, właściciel centrum handlowego Wola Park, stworzyła przestrzeń, która łączy społeczną użyteczność z funkcją handlowo-gastronomiczną. Ogrody Ulricha w nowej odsłonie to kompleks pełen zieleni, pysznego jedzenia i relaksu – niepowtarzalne miejsce spotkań dla młodszych i starszych mieszkańców Woli i nie tylko.
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka (którego częścią są również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ma już ponad 40-letnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Współpracuje dziś z ponad 3000 marek w 44 centrach handlowych należących do jej portfolio, które są obecne na 15 rynkach. W swoich miejscach spotkań gości i obsługuje ponad 370 milionów klientów rocznie. Ingka Centres tworzy je współpracując z lokalnymi społecznościami, a także najemcami i partnerami, by jej miejsca spotkań miały emocjonalne znaczenie, przekazywały wartości i budowały więzi społeczne. www.ingkacentres.com.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.