Komunikaty PR

Zakłady Grupy Tubądzin coraz bliżej neutralności klimatycznej

2023-03-24  |  14:00
Biuro prasowe

Troska o środowisko naturalne jest jednym z priorytetowych celów Grupy Tubądzin. Dlatego wszystkie zakłady przeszły gruntowne modernizacje, a zastosowane technologie pozwalają oszczędzać wodę, prąd i gaz. Z fabrycznego komina wydobywa się jedynie para wodna.

Grupa Tubądzin wybudowała w 2022 r. nową linię produkcyjną w zakładzie w Sieradzu. Co ważne, każdy etap produkcji został zaprojektowany z myślą o ekologii. To kolejna inwestycja pozwalająca na minimalizację wpływu produkcji na środowisko naturalne, które jest dla marki szczególnie ważne.

Już sam wybór surowców dokonywany jest z uwzględnieniem bezpieczeństwa przyrody i człowieka. Do produkcji masy Tubądzin używa wyłącznie naturalnych surowców. W czasie przygotowania suchej mieszanki z komina fabryki wydobywa się wyłącznie para wodna. Dodatkowo gorące powietrze z pieca kierowane jest do suszarni rozpyłowej, co pozwala zmniejszyć zużycie gazu podczas procesu suszenia.

Linia produkcyjna Continua+ zużywa o 75% mniej energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych pras. Grupa Tubądzin w zrównoważony sposób gospodaruje też odpadami powstałymi podczas produkcji, które nie są wyrzucane, ale zgodnie z ideą zero waste, ponownie wykorzystywane. Umożliwiają to nowatorskie rozwiązania techniczne pozwalające na kontrolowane zawracanie odpadu w systemie zamkniętym - bezpośrednio na prasie. Przekłada się to na zmniejszenie zużycia wody, energii i gazu.

Piec EKO, wyposażony w palniki rekuperacyjne, pobiera ciepłe powietrze ze strefy studzenia płytek, zmniejszając zużycie gazu o kolejne 10%.

Działania ekologiczne dotyczą także świadomego korzystania z wody, które umożliwiają nowoczesne oczyszczalnie zbudowane przez Grupę Tubądzin. Stosowane technologie pozwalają odzyskiwać wodę i stale zawracać ją do procesu produkcji, dzięki czemu nie jest ona marnowana.

Procesy polerowania, cięcia i krawędziowania odbywają się w środowisku wodnym. Woda krąży w obiegach zamkniętych, a dzięki własnym oczyszczalniom jest stale oczyszczana i zawracana do procesu. Przy takim rozwiązaniu, w produkcji płytek nie powstają ścieki technologiczne.

Podjęte przez Grupę Tubądzin działania pozwalają na znaczące ograniczenie śladu węglowego, a w efekcie przybliżają firmę do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.