Anna Apel prezesem Fundacji "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową"
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową
Ślężna 114s/1
53-111 Wrocław
justyna.zalewska|naratunek.org| |justyna.zalewska|naratunek.org
665929699
www.naratunek.org
Fundacja "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową" będzie miała nową panią prezes. Rada Fundacji powołała na te stanowisko Annę Apel. Doświadczoną menadżerkę, specjalistkę w zakresie CSR i zarządzania relacjami. Historia zatacza koło: 30 lat temu Anna Apel była pacjentką wrocławskiej kliniki onkologii dziecięcej. Od 1 września będzie kierować fundacją, która pomaga kolejnym dzieciom pokonać chorobę.
Anna Apel z Fundacją "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową" związana jest od lutego 2020 roku. Koordynowała ogólnopolską kampanię społeczną Złota Wstążka i odpowiadała za budowanie relacji z partnerami biznesowymi z całej Polski.
- Rada Fundacji zdecydowała się powierzyć kierowanie fundacją pani Annie Apel. Dla nas wybór okazał się oczywisty. Po pierwsze Pani Anna współpracuje z fundacją od półtora roku i doskonale poznała idee, oczekiwania i wyzwania, z jakimi fundacja musi się mierzyć każdego dnia. Jej zaangażowanie wzmocniło działalność fundacji w wielu obszarach, dzięki niej pozyskaliśmy wielu nowych partnerów, a dotychczasowe projekty zyskały na rozpoznawalności. Po drugie, pani Anna sama była pacjentką wrocławskiej kliniki. I to dokładnie w czasie, kiedy powstawała nasza Fundacja. To daje nam gwarancję, że będzie potrafiła świetnie połączyć punkt widzenia osób niosących pomoc z potrzebami dzieci i ich opiekunów. Potrzeby naszych podopiecznych nie maleją, wręcz przeciwnie - cały czas musimy zabiegać o nowe fundusze. Okres pandemii był szczególnie trudny dla pacjentów onkologicznych, więc wyzwań fundacji nie brakuje i jestem pewien, że pani Anna doskonale im podoła - podkreśla Grzegorz Dzik, przewodniczący Rady Fundacji.
Doświadczenie w łączeniu biznesu z działalnością charytatywną i CSR Anna Apel zdobywała przez ostanie 14 lat. Wcześniej odpowiadała między innymi za wypracowanie celów strategicznych współpracy międzynarodowej i Public Affairs Banku Gospodarstwa Krajowego, tworzyła strategię komunikacji HR w Grupie Santander, była menedżerem ds. CSR w Banku Zachodnim WBK, tworzyła strategie zrównoważonego rozwoju dla międzynarodowych korporacji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz ponad 50 polskich firm z sektora MŚP.
Zdobyte doświadczenie i wiedzę Anna Apel zamierza wykorzystać do rozwijania działalności Fundacji w już istniejących obszarach, choć w planach ma również nowe kierunki.
- Fundacja od lat z sukcesami niesie pomoc dzieciom chorym na raka, dzięki pracy całego zespołu ma ugruntowaną wiarygodną pozycję i prowadzi skuteczne kampanie fundraisingowe. Jednak, by pomoc mogła dotrzeć do większej liczby dzieci i ich najbliższych, chcę stworzyć strategię rozwoju Fundacji w wymiarze ogólnopolskim, jak również na polu międzynarodowym. Chcę umocnić partnerstwa z biznesem oraz relacje z otoczeniem publiczno-społecznym - zapowiada Anna Apel. -W związku z moją historią nowotworową, misja Fundacji jest dla mnie szczególnie ważna. To wzruszające, 30 lat temu lekarze wrocławskiej kliniki uratowali mi życie, dziś to ja mogę nieść pomoc, wspólnie z zespołem Fundacji oraz wszystkimi przyjaciółmi Przylądka Nadziei.
Anna Apel pracę w nowej roli rozpocznie 1 września 2021 roku. Mirosław Szozda, pełniący dotąd funkcję prezesa, pozostaje w zarządzie Fundacji na stanowisku wiceprezesa.
Fundacja "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową" od 30 lat wspiera małych pacjentów wrocławskiej Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej, którzy przyjeżdżają do Wrocławia na leczenie z całego kraju. Klinika jest największym ośrodkiem przeszczepowym w Polsce. Lekarze i pielęgniarki leczą tu każdego roku 2000 małych pacjentów. W tej pracy pomaga im Fundacja, która finansuje kosztowne leki i rehabilitację, kupuje sprzęt medyczny oraz wspiera badania naukowe. Z inicjatywy Fundacji we Wrocławiu został wybudowany Przylądek Nadziei, najnowocześniejszy w Polsce szpital dla dzieci chorych na raka
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.