Centrum Medyczne CMP wspiera zatrudnionych rodziców podczas epidemii
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/
Epidemia koronawirusa nabiera tempa – aby zmniejszyć ryzyko zachorowania wprowadzono specjalne środki ostrożności. Od poniedziałku wszystkie szkoły w Polsce są zamknięte, a pracownikom, którzy mogą pracować zdalnie, zaleca się pozostanie w domach. W wielu przypadkach oznacza to równoczesne łączenie wykonywania obowiązków służbowych z opieką nad dziećmi. Centrum Medyczne CMP wychodzi naprzeciw potrzebom zatrudnionych rodziców i przekazuje im tygodniowy plan aktywności dla dzieci wraz z niezbędnymi do jego wykonania materiałami.
W aktualnej sytuacji odpowiednie zagospodarowanie czasu dzieciom i młodzieży jest konieczne, szczególnie, że spędzą one min. 2 tygodnie w domu. Zamknięcie placówek edukacyjnych to nie dodatkowe ferie, lecz celowe działanie mające ograniczyć kontakt między uczniami. Pomimo tego, że dzieci przechodzą koronawirusa prawdopodobnie bezobjawowo to przyczyniają się do przenoszenia wirusa. Ryzyko zarażenia jest szczególnie wysokie u osób starszych i schorowanych, dlatego rodzice powinni zrezygnować z pomocy dziadków w opiece nad dziećmi. Jak więc połączyć pracę zdalną z obecnością dzieci w domu? Z pomocą przychodzą pracodawcy, tacy jak Centrum Medyczne CMP.
– Improwizacja jest dobra przez pierwsze kilka dni, ale bez planu działań rodzice powinni przygotować się na marudzenie znudzonych pociech. W Centrum Medycznym CMP dbamy zarówno o bezpieczeństwo naszych pracowników, jak i ich komfort psychiczny, dlatego przygotowaliśmy tygodniowy zestaw aktywności dla dzieci. Codziennie do wykonania będzie inne zadanie jak np.: ugotowanie wspólnego posiłku wspomagającego odporność czy stworzenie pracy plastycznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu najmłodsi spędzą czas wolny produktywnie – nie tylko rozwiną swoją kreatywność, ale zdobędą nową wiedzę. Dodatkowym motywatorem do wykonywania zadań będzie konkurs z nagrodami na najlepszy plakat o odpowiedniej higienie rąk. Wraz z planem przekażemy pracownikom niezbędne do wykonania zadań materiały, jak m.in.: bloki rysunkowe czy kredki i farby, a także dostarczymy im zestawy gier planszowych – mówi Paweł Walicki, Prezes Centrum Medycznego CMP.
Starsze dzieci – większe wyzwanie?
Zagospodarowanie czasu najmłodszym wymaga dużej pomysłowości, ale to głównie od rodziców zależy co dzieci będą robić. Problemem natomiast może być wytłumaczenie nastolatkowi, który przechodzi okres buntu, jak istotne jest pozostanie w domu bez możliwości odwiedzin rówieśników.
– Z dziećmi należy rozmawiać i tłumaczyć problem koronawirusa niezależnie od tego czy mają 7 czy 15 lat. Dzięki temu, nie tylko zmniejszamy ich niepokój, ale w przypadku nastolatków zyskujemy argument przekonywujący ich do tymczasowej rezygnacji ze spotkań towarzyskich. Znajomość zagrożenia oraz przestrzeganie zaleceń Ministerstwa Zdrowia i GIS-u z pewnością pomoże w ograniczeniu rozprzestrzeniania się choroby – komentuje lek. med. Katarzyna Paszkiewicz, Dyrektor Medyczna Centrum Medycznego CMP.
Zarówno dzieci, młodzież i dorośli powinni w tym okresie zachować wszelkie możliwe środki ostrożności. Jeśli nie ma takiej potrzeby ograniczmy wychodzenie z domu i spędźmy ten czas w gronie najbliższych.
Centrum Medyczne CMP to polska, rodzinna firma, która powstała w 2002 roku na bazie zespołu prywatnych gabinetów, w których przyjmowali lekarze z rodziny Walickich, a także spokrewnieni oraz zaprzyjaźnieni z rodziną. Obecnie Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni medycznych, posiadających 13 placówek na terenie Warszawy, Piaseczna i Łomianek oraz współpracujących z ok. 300 podwykonawcami na terenie całej Polski.
Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk
Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.