Zespół Garage 56 będzie reprezentował Goodyeara i NASCAR w Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevrolet połączyli siły w projekcie Garage 56, tworząc zespół elitarnych kierowców, którzy wystartują w nadchodzącym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w setną rocznicę tego legendarnego wydarzenia. To ukoronowanie wieloletniego zaangażowania Goodyeara w sporty motorowe, w tym w blisko 70-letnią współpracę z NASCAR.
Siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button – to oni będą reprezentować zespół Garage 56 na francuskim torze. Zawodnicy zasiądą za kierownicą zmodyfikowane Chevroleta Camaro ZL1 Next Gen, który w najbliższych tygodniach ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l'Automobile Club de l'Ouest (ACO).
„Od początku projektu Garage 56 naszym celem było nawiązanie współpracy z najlepszymi zawodnikami na świecie, którzy będą nas reprezentować w Le Mans” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Jimmy, 'Rocky' i Jenson jadący razem to szczyt naszych marzeń – to trzej elitarni kierowcy, którzy wygrywali na najwyższych poziomach rywalizacji w sportach motorowych na całym świecie. Obchodząc 75. rocznicę powstania NASCAR, jesteśmy zaszczyceni, że światowej klasy mistrzowie pomogą przybliżyć wrażenia wyścigów NASCAR fanom obecnym na Le Mans, a także na całym świecie”.
Goodyear jest partnerem NASCAR od 1954 roku, a opony Goodyear Eagle od ponad 25 stanowią wyłączne wyposażenie samochodów wyścigowych startujących w najważniejszych seriach NASCAR. Projekt Garage 56 to kolejna szansa dla Goodyera na pozyskanie cennych danych i informacji, które pomogą marce w opracowywaniu kolejnych innowacyjnych produktów.
Garage 56: synergia doświadczenia, talentów i szybkości
Johnson w swojej wspaniałej karierze zdobył rekordową liczbę siedmiu mistrzostw Serii Pucharów NASCAR oraz 83 zwycięstwa w wyścigach dla Hendrick Motorsports i Chevroleta. Niedawno został właścicielem zespołu LEGACY MOTOR CLUB, który weźmie udział w wyścigu Daytona 500 w przyszłym miesiącu. Johnson pomagał w testowaniu samochodu Garage 56 na torze Sebring w grudniu ubiegłego roku.
Rockenfeller ma na swoim koncie wiele zwycięstw: w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2010 r., 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie GT w 2005 r., w wyścigu ROLEX 24 at Daytona w 2010 r. oraz w niemieckich mistrzostwach DTM w 2013 r. W projekcie Garage 56 pełnił rolę głównego kierowcy testowego. Prowadził samochód podczas każdego testu na torze i spędził niezliczone godziny za kierownicą w symulatorze.
Button ma za sobą jedną z najbardziej błyskotliwych karier w historii F1, zakończoną 15. zwycięstwami i 50. miejscami na podium. W 2009 roku zdobył tytuł mistrza świata i jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych brytyjskich kierowców wyścigowych wszechczasów.
Wszyscy trzej kierowcy wezmą udział w przyszłotygodniowych 2-dniowych testach na torze Daytona International Speedway.
Rolę kierowcy rezerwowego będzie pełnił Jordan Taylor, który obecnie startuje w IMSA WeatherTech SportsCar Championship w zespole Corvette Racing. Pomoże on też w trenowaniu kierowców. Taylor wygrał 24-godzinny wyścig Mans w klasie GTE Pro w 2015 roku oraz czterokrotnie stawał na podium. Jest czterokrotnym mistrzem IMSA.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.