Komunikaty PR

Zmiany w ruchu konsumenckim online podczas pandemii

2020-06-08  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Wskazówki, jak zapewnić skuteczną cyberobronę

W Shape Security przetwarzamy codziennie pod kątem cyberbezpieczeństwa ponad 2 miliardy transakcji dla największych banków na świecie, detalistów, agencji rządowych i linii lotniczych. W ciągu jednego tygodnia od ogłoszenia pandemii (lockdown) [1] nastąpiły ogromne zmiany: ruch do dostawców internetowych artykułów spożywczych w naszej sieci wzrósł o 400%, a liczba logowań na kontach inwestycyjnych o 53%. Rezerwacje podróży online spadły o 75%, rejestrowanie nowych list płac zmniejszyło się o połowę. Ponadto, w porównywanych okresach, o 35% spadły międzynarodowe transfery pieniężne.

 

Niektóre sektory doświadczają bezprecedensowego popytu, podczas gdy inne pozostają zablokowane lub znacząco ograniczone. Dane dotyczące ataków w tym okresie nie są jeszcze ostatecznie zweryfikowane, ale już widzimy wyraźną ewolucję zachowania cyberprzestępców i nowe trendy.

Przykładem mogą być ataki hakerów na amerykańskie portale,  które umożliwiają dostęp do rządowych systemów finansowania i pomocy[2]. Każdy wnioskodawca musi wprowadzić do systemu numer identyfikacyjny podatnika (NIP), aby procedować wniosek. Atakujący wykorzystują przepływ tych informacji i uruchamiają, w celu pozyskania tych danych, zautomatyzowane programy wyszukujące oraz sprawdzające autentyczność numerów identyfikujących, aby później sprzedać lub wykorzystać je w inny sposób.

 

Widzimy dużą zdolność adaptacji cyberprzestępców w chwilach, kiedy zachodzą znaczące zmiany w zachowaniach konsumentów, takie jak niedawny wzrost aktywności online. Konieczne staje się kompleksowe podejście, od monitorowania ruchu z cichych adresów IP, przez identyfikację złośliwego, zautomatyzowanego ruchu i monitorowania zachowania atakujących, aż do nadzoru nad algorytmami SI oraz hakowania własnych zabezpieczeń. Poniżej proponowana linia obrony.

 

Cyberobrona w dobie pandemii

 

Monitoruj cały ruch

Biznes jest dziś parę kroków za hakerami. Jeden z naszych klientów (z listy Fortune 100)  zakładał, że wielkość złośliwego ruchu w jego firmie to ok. 20-30%. Po naszej analizie okazało się, że rzeczywista wartość złośliwego ruchu to aż 98%!

To powszechny błąd, ponieważ nawet centra operacji bezpieczeństwa największych korporacji na świecie często koncentrują się na złośliwym ruchu pochodzącym z najbardziej aktywnych adresów IP. Tymczasem przestępcy zmienili taktykę i wykorzystują setki tysięcy adresów generujących niewielki ruch, niezauważany w standardowych procedurach. Monitoring całego ruchu jest więc po prostu konieczny.

 

Analizuj sygnały z ruchu

W obronie przydatna jest także technologia, która zbiera sygnały z sieci, zarówno od użytkowników jak środowiska, w celu identyfikacji zautomatyzowanego i potencjalnie złośliwego ruchu. Pozwala identyfikować ruch użytkowników online (np. praca zdalna) i odróżnia sygnały pochodzące od naciskania klawiszy i ruchów myszy generowanych przez człowieka od tych – zbyt precyzyjnych – generowanych przez bota. Technologia ta potrafi także odróżnić, czy mamy do czynienia z użytkownikiem czy oszustem – ten ostatni, gdy zapozna się z workflow, zwykle nawiguje zauważalnie szybciej.

 

Obserwuj reakcje atakujących na zabezpieczenia

Atakujący zazwyczaj zmieniają narzędzia od razu po podjęciu środków zaradczych przez organizację. Sprawnie przechodzą między interfejsami internetowymi, mobilnymi i API, szukając nowych luk. Dlatego zespoły bezpieczeństwa muszą uważnie obserwować, jak atakujący reagują na zabezpieczenia, aby przewidzieć ich następne działania. Niektórzy hakerzy nawet nie rozpoznają, że są blokowani, inni szybko się dostosowują.

 

Sztuczna inteligencja (SI) ciągle wymaga nadzoru człowieka

SI i uczenie maszynowe są istotnymi elementami każdego zestawu narzędzi bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że mają ograniczenia – surowe sygnały wykryte przez te technologie, zawierają zarówno wyniki fałszywie dodatnie, jak ujemne. Dopiero druga linia obrony, czyli wyszkoleni ludzie przeglądający te dane i obserwujący anomalie, pomogą ocenić zagrożenie i mu zapobiec.

 

Weryfikacja standardowych narzędzi ochrony użytkowników - klientów

Organizacje zorientowane na użytkownika powinny zrewidować narzędzia takie jak np. CAPTCHA, które mogą bardziej utrudnić życie prawdziwym klientom niż hakerom. Rynek cyberprzestępczy adaptuje się do istniejących narzędzi ochrony bardzo szybko np. istnieją już „ludzkie farmy” CAPTCHA, które pozwalają łatwo ominąć to zabezpieczenie. Równie szybko muszą więc reagować organizacje, aby chronić siebie i swoich klientów.

 

Dan Woods, Vice President of the Shape Security Intelligence Center at F5

 

 


[1] Porównując ruch w dniach 7-31 marca do okresu 1 stycznia – 7 marca br.

[2] Pomoc przyznawana w Stanach Zjedonocznych na podstawie przepisów CARES (Coronavirus Aid, Relief, and Economic Security Act)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.