Komunikaty PR

Zmieniamy się na eko – KOKU Sushi w zielonej odsłonie

2021-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.66 MB )

W Dniu Ziemi sieć KOKU Sushi zaprezentowała nowe opakowania do dań na wynos i w dostawie. Stworzone z biodegradowalnej trzciny cukrowej oraz papieru zastąpią plastikowe pudełka. Na przełomie maja i czerwca pojawią się one we wszystkich lokalach sieci.  Ekozmiana dotknie także identyfikację wizualną marki. W komunikacji do eleganckiej czerni dołączy radosna zieleń, nawiązująca do natury oraz składników, z jakich przygotowuje się sushi.

Ewolucję w stronę marki przyjaznej środowisku KOKU Sushi zaczęło już jakiś czas temu. W restauracjach prowadzi się segregację odpadów oraz dąży do maksymalnego ograniczenia zużycia plastiku. W obecnej sytuacji, gdy wszystkie zamówienia realizowane są na wynos i w dostawie, ta ostatnia kwestia stała się wyjątkowo ważna.

– Pandemia odwróciła nieco uwagę społeczeństwa od problemów środowiska naturalnego. W branży gastronomicznej widać to wyraźnie – zamówienia w większości pakowane są w jednorazowe pojemniki z tworzywa sztucznego, a to generuje większą ilość śmieci w przyrodzie. Dlatego my postanowiliśmy nie czekać na lepsze czasy, ale zacząć działać już dziś. Wspólnie z naszym partnerem biznesowym firmą UNI-PACK od roku szukaliśmy najlepszych rozwiązań. W efekcie powstały nasze designerskie opakowania, które są ekologiczne – można je poddać recyklingowi lub biodegradacji. Tego lata wprowadzamy je do wszystkich lokali naszej sieci. Mamy nadzieję, że klienci z entuzjazmem przyjmą taką formę podania sushi – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.    

Papier i trzcina cukrowa zamiast plastiku

Nowe opakowania na zupę oraz na potrawy KOKU Sushi powstają z papieru, który nie przecieka i jest odporny na działanie wilgoci. Z papieru produkowane są także torby i serwetki.

Sosjerka to natomiast produkt wykonany z trzciny cukrowej, który jest w całości biodegradowalny. Opakowanie jest sztywne, odporne na wilgoć i temperaturę oraz neutralne smakowo. W przypadku sosów, takich jak sweet chilli, teriyaki czy ponzu, czyli sosów dodawanych do niektórych z pozycji z karty menu lub zamawianych oddzielnie, sosjerki będą pakowane wraz z naklejką z nazwą smaku, co pomoże gościom w ich identyfikacji.

Jedynym elementem, który jeszcze nie uległ ekoewolucji, jest buteleczka do sosu sojowego. Sieć nadal szuka najlepszego rozwiązania, które byłoby jednocześnie przyjazne dla środowiska, ale też w odpowiedni sposób zabezpieczało produkt.

– W kwestii opakowań do sosu sojowego – czekamy na propozycje. Mamy nadzieję, że już w najbliższym czasie zgłosi się do nas firma, która będzie w stanie zaoferować adekwatną opcję – mówi Urszula Olechno.

Ekologiczne nie oznacza szare

Znakiem rozpoznawczym sushi na wynos są z reguły przezroczyste okienka, przez które widać danie. KOKU Sushi całkowicie z tego zrezygnowało, jednak w zamian otrzymujemy designerskie grafiki z nadrukiem gejszy – ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dodatkowo na każdym pojemniku jest miejsce do wpisania nazwy dania czy zestawu, co ułatwi rozpoznanie tego, co znajduje się w środku. Co ważne, pełen nadruk znajduje się także na torbach, które dzięki temu zabiegowi zyskały wyjątkowy charakter.

 Sushi to danie, które kojarzy się z elegancją i precyzją. Zależało nam na tym, aby goście, którzy odbierają swoje zamówienia, nadal czuli ten klimat. Zadbanie o względy estetyczne było więc dla nas równie ważne, co użycie bardziej ekologicznych materiałów – zwraca uwagę Urszula Olechno i dodaje, że tę odmienioną szatę graficzną będzie można zobaczyć także w komunikacji sieci, przede wszystkim w mediach społecznościowych oraz karcie menu.

– Będzie bardziej zielono, radośnie i optymistycznie. Za nami ciężki okres, który wielu z nas chce zostawić za sobą. Wiosna niesie jednak za sobą dużo nadziei. Wierzymy, że już niedługo przyjdzie czas na odbudowywanie nadszarpniętych relacji, pierwsze spotkania z przyjaciółmi czy zjazdy rodzinne. Chcemy towarzyszyć naszym klientom w tych chwilach, które po pandemicznych przejściach, mogą smakować wyjątkowo dobrze. Z niecierpliwością czekamy też na całkowite otwarcie naszych restauracji. Przygotowania do tego dnia idą u nas pełną parą – podsumowuje współwłaścicielka KOKU Sushi.

***

KOKU Sushi to największa sieć sushi barów w naszym kraju – dzisiaj pod jej szyldem działają 34 restauracje w całej Polsce. Obecnie trwają prace adaptacyjne oraz szkolenia zespołów w kilku kolejnych miastach, m.in. w  Lubaniu, Bydgoszczy, Wysogotowie, Szczawnie-Zdroju, Łodzi Retkinia, Ostrowie Wielkopolskim, Myszkowie, Szczecinie i Toruniu. Do końca tego półrocza można się więc spodziewać nowych otwarć.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.