Komunikaty PR

Zredukuj faktury za prąd nawet o 94% - technologią w koszty prowadzania sklepów

2023-01-25  |  11:38
Biuro prasowe

Rosnąca lawinowo liczba przypadków kradzieży w punktach sprzedaży detalicznej nie zamierza zatrzymać się wraz z nadejściem nowego roku. Świadomi tego procederu sprzedawcy poszukują więc skutecznych, ale także efektywnych kosztowo rozwiązań pozwalających zabezpieczać ich sklepy. Wraz z planem implementacji nowoczesnych systemów antykradzieżowych pojawia się obawa o koszty energii związane z instalacją licznych urządzeń elektrycznych - zwłaszcza w czasach, gdy wystawiane przedsiębiorcom przez dostawców energii rachunki potrafią wprawić w osłupienie. Jak się okazuje, jest ona jednak bezpodstawna, gdy postawimy na właściwą technologię.

O tym, jak istotne staje się, w dobie bardzo wysokich cen energii, redukowanie jej zużycia przez stosowane w sklepach urządzenia świadczą koszty prądu generowane przez rozwiązania elektromagnetyczne. Checkpoint Systems opracował autorski kalkulator kosztów do porównania zużycia energii elektrycznej przez elektromagnetyczne (EM) oraz radiowe (RF) technologie antykradzieżowe. Już przy założeniu, że w sklepie funkcjonuje 10 tego typu anten, roczny koszt energii elektrycznej w przypadku anten radiowych (RF) będzie niższy nawet o 94% w porównaniu do anten elektromagnetycznych (EM). Czyli, z poziomu prawie 17 766 zł spadnie do niespełna 1065 zł.

Choć obserwując wskaźnik inflacji możemy powiedzieć dziś o pierwszych sygnałach jej lekkiego wstrzymania, trudno oczekiwać, ażeby te śladowe zmiany jakkolwiek poprawiły sytuację w handlu. Przed sprzedawcami detalicznymi kolejny rok niełatwej walki z rosnącymi kosztami działalności, redukcją marż, oczekiwaniami płacowymi czy nieuczciwymi konsumentami. Do tej listy trzeba niestety dodać także rachunki za energię elektryczną.

 

Prąd na wagę złota

Przedsiębiorstwa handlowe jeszcze w ubiegłym roku licznie wskazywały na problem z lawinowo rosnącymi kosztami energii elektrycznej. Znane są przypadki prognoz sprzedawców, z których wynikało, że będą musieli stawić czoła podwyżkom osiągającym nawet 500%. Takich wyliczeń dokonała jedna z sieci sklepów w Polsce. Wynika z nich, że wartość jej faktur za prąd wzrośnie z poziomu 4 tys. do aż 14 tys. złotych miesięcznie[1]. Już w przypadku mniejszych sklepów, energia stanowi kilkanaście procent ogółu kosztów działalności, zaś po podwyżkach odsetek ten może urosnąć do kilkudziesięciu procent, przekonywał wiceprezes Polskiej Izby Handlu, Maciej Ptaszyński[2].

Oczywiście, im większa skala biznesu, a więc im większy sklep, czy też im liczniejsza w placówki sieć handlowa, tym wyższe będą koszty energii. Naturalnym efektem takiego stanu rzeczy jest poszukiwanie oszczędności w kwestii zużycia energii na wiele sposobów: od redukcji oświetlenia w sklepach, czy na parkingach i wyłączanie podświetlenia logotypów sieci przez odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, po instalację paneli fotowoltaicznych na dachach budynków[3].

 – Kolejnym obszarem o dużej perspektywie ograniczenia zużycia energii elektrycznej są systemy antykradzieżowe i stosowane w nich anteny zabezpieczające. Zdajemy sobie sprawę zarówno z faktu, iż rośnie zainteresowanie sprzedawców detalicznych instalacją rozwiązań ograniczających straty, jak i z presji cenowej związanej z kosztami energii. Stąd też, postanowiliśmy opracować kalkulator zużycia prądu i porównać wydajność energetyczną rozwiązań antykradzieżowych w dwóch dostępnych na rynku technologiach, uświadamiając przedstawicielom branży handlowej, jak znaczne mogą być różnice i jak wiele zależy tutaj od wyboru konkretnego systemu – tłumaczy Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems.

 

Antykradzieżowo i antykosztowo

Analiza Checkpoint Systems zakłada, że liczba dni roboczych sklepu wynosi 315, wyłączając święta i niedziele niehandlowe, zaś przyjęta orientacyjnie stawka za kilowatogodzinę to 0,94 zł. Decydujące znaczenie ma znaczna różnica w zużyciu energii pomiędzy antenami elektromagnetycznymi, a radiowymi. W przypadku anten elektromagnetycznych jest to 250W na godzinę, zaś dla anten radiowych zaledwie 15W. Zakładając, że w obiekcie handlowym działa 10 anten antykradzieżowych, ten korzystający z urządzeń w technologii EM zapłaci za energię 56,40 zł dziennie, zaś ten który wdrożył anteny radiowe RF zaledwie 3,38 zł.  Miesięcznie jest to już odpowiednio do 1480 zł oraz 88 zł, zaś rocznie różnica ta jest już diametralna – 17 766 zł vs 1065 zł.

 – Oczywiście, oszczędności należy także pomnożyć przez liczbę sklepów funkcjonujących w ramach sieci, a wówczas sięgają one ogromnych kwot. Trzeba także podkreślić, że redukcja kosztów energii to nie jedyna korzyść z instalacji systemu radiowego. Technologia anten radiowych RF przez cały czas się rozwija i łatwo przejść do systemu RFID, zintegrować z całym systemem identyfikacji towarów w ramach sklepu, a przez to uzyskać kompleksową widoczność stanu produktów, łatwiejszą weryfikację terminów przydatności artykułów spożywczych, czy usprawnić sprzedaż nadmiarowych towarów z magazynu. W przypadku artykułów wyposażonych w znaczniki RFID już na etapie produkcji odchodzi także sporo pracy i czasu, które pracownicy musieliby poświęcić na ręczne zabezpieczanie każdego produktu w sklepie – dodaje Maciej Kowalczyk, Sales Manager z Checkpoint Systems.

 


[1] https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/ceny-pradu-dla-sklepow-w-rok-prawie-500-proc-w-gore-mamy-stanowisko-dostawcy,110792.html

[2] https://www.money.pl/firma/wiadomosci/albo-mocna-podwyzka-cen-albo-widmo-bankructwa-dramatyczny-apel-branzy-handlowej-6811614226025056a.html

[3] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sklepy-oszczedzanie-energia-jak-to-robia

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.