Zwróć to, czego nie potrzebujesz. Apaczka partnerem usługi EKOzwroty od InPost.
20 lutego ruszyła wspólna kampania informacyjna operatora InPost i Fundacji Odzyskaj Środowisko, której partnerem została platforma logistyczna Apaczka.pl, należąca do grupy Alsendo. Kampania ma na celu edukację w zakresie ochrony środowiska oraz polityki ESG w branży logistycznej. W ramach usługi EKOzwroty klienci mogą dokonać darmowego zwrotu sprawnych, ale nieużywanych już przedmiotów, które ponownie trafią do obiegu, wspierając w ten sposób gospodarkę cyrkularną.
Apaczka oraz InPost zachęcają do nadawania rzeczom drugiego życia. Dzięki dedykowanej usłudze klienci zyskali możliwość oddania przedmiotów, których już nie potrzebują, ale które w dalszym ciągu są w dobrym stanie i można z nich ponownie skorzystać. Ocena przedmiotów pod względem ich użyteczności odbywa się w wyspecjalizowanych zakładach, które następnie je naprawiają lub odzyskują surowce potrzebne do wytworzenia nowych rzeczy. Część z przekazanych EKOzwrotów, Fundacja Odzyskaj Środowisko przekazuje na cele dobroczynne.
W automatach Paczkomat® InPost można umieścić sprawne i działające przedmioty z kategorii m.in. elektronarzędzia, sprzęty audio, artykuły dziecięce, zabawki elektroniczne, tekstylia i obuwie czy małe AGD. Nie można natomiast przekazywać baterii, źródeł światła czy odpadów chemicznych.
Zrób EKOzwrot i żyj w duchu zero waste!
InPost zachęca, aby przez poszczególne etapy nadawania przesyłki w ramach usługi EKOzwroty przejść w sposób przemyślany, począwszy od wybrania ekologicznego opakowania (niepotrzebnego pudełka czy kartonu, nadającego się do upcyklingu), przez odręczne wypisanie kodu nadania na paczce i użycie naturalnych wypełniaczy (np. biodegradowalnych), po pieszą drogę do automatu (przyczyniającą się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla).
Ekologiczna lektura od Apaczka i InPost
W ramach partnerstwa na blogu Apaczka.pl oraz na serwisie dedykowanym akcji EKOzwroty publikowane będą cykliczne artykuły przybliżające tematykę ESG, ekologicznych innowacji w logistyce czy gospodarki neutralnej dla klimatu. Szerzenie wiedzy na temat pro-ekologicznych nawyków jest głównym celem prowadzonej kampanii edukacyjnej.
- Realizacja celów wspierających zrównoważony rozwój zgodny z polityką ESG oraz edukacja pracowników i klientów w zakresie najbardziej ekologicznych form usług kurierskich jest dla Alsendo priorytetem. Tym bardziej cieszy nas, że możemy być partnerem InPost – zarówno firmy przyjaznej środowisku, jak również kampanii edukacyjnej mającej na celu podnoszenie ekologicznej świadomości wśród konsumentów, jak i klientów biznesowych - komentuje Aleksandra Zawadzka, CFO, Członek Zarządu Alsendo.
Szczegóły akcji EKOzwroty: https://inpost.pl/ekozwroty.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.