Newsy

1,3 mln firm korzysta z bankowości internetowej. Ich liczba stale rośnie

2012-07-10  |  06:45
Mówi:Krzysztof Pietraszkiewicz
Funkcja:Prezes
Firma:Związek Banków Polskich
  • MP4

    Z danych Związku Banków Polskich wynika, że zainteresowanie bankowością internetową wśród małych i średnich przedsiębiorstw jest coraz większe. Dostęp do konta w internecie ma już 1,8 mln firm. Ich liczba z roku na rok rośnie w tempie ok. 9procentowym. 

    Przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają wygodę związaną z bankowością internetową. Pokazują to wyraźnie statystyki Związku Banków Polskich.

     – Liczba małych i średnich przedsiębiorców, którzy mają podpisane umowy z bankami wzrasta rok do roku. Czasem jest to 9 proc., a czasem – 12 proc. – mówi prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz. – Pocieszającą informacją jest to, że blisko 1,8 mln naszych przedsiębiorców ma dostęp do bankowości internetowej.

    Z czego większość, bo 1,3 mln firm aktywnie z tego dostępu korzysta.

     – To oznacza, że przedsiębiorcy nie tracą czasu, rozwiązują swoje problemy płatniczo-rozliczeniowe na odległość – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Krzysztof Pietraszkiewicz.

    Jak wynika z danych ZBP, coraz częściej elektroniczna forma rozliczeń finansowych jest wykorzystywana również do innych celów. 

     – Na przykład do celów sprawozdawczych, do celów marketingowych, do kontaktowania się z administracją, z urzędami, z sądami itd. – dodaje Pietraszkiewicz. – Myślę, że to jest dobry kierunek i to może nas napawać optymizmem.

    Przedsiębiorcy widzą w tym sposobie kontaktu z bankiem realne korzyści. Przede wszystkim oszczędzają czas i pieniądze.

     – Przede wszystkim możemy tutaj mówić o wymiernych oszczędnościach, bo przecież bankowość elektroniczna naprawdę jest tańsza niż spędzanie czasu w kolejkach do okienek bankowych i na dojazd do banku. To są konkretne korzyści – zauważa prezes ZBP.

    Zaoszczędzony w ten sposób czas może być bardziej efektywnie wykorzystywany przez przedsiębiorców.

     – Ważne jest to, żeby zaoszczędzony czas wykorzystali na dalsze usługi, na produkcję czy nawet na dobry wypoczynek. To ma naprawdę ogromne znaczenie – podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz. – Ponadto ważna jest również szybkość wykonywania operacji i transakcji finansowych. To bardzo przyspiesza obieg pieniądza w gospodarce. 

    Dobrze rozwinięta bankowość internetowa skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw to już standard w działających w Polsce bankach. Wzrastają oczekiwania klientów i do nich dostosowywana jest oferta banków.

    Ulepszane są m.in. kwestia bezpieczeństwa i szybkość dokonywanych transakcji. Jak podkreślają przedstawiciele ZBP, banki chętnie promują usługi internetowe, bo dzięki temu, rezygnując z rozbudowy sieci placówek, mogą zaoferować tańsze opłaty za przelewy czy inne bankowe usługi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

    O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

    Handel

    Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

    Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

    Problemy społeczne

    Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

    Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.