Newsy

A. Grad: dziś ruszają rozmowy z zainteresowanymi budową elektrowni atomowej

2012-09-18  |  06:55
Supernews
Mówi:Aleksander Grad
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PGE Energia Jądrowa i PGE EJ1
  • MP4

    We wtorek rozpoczynają się rozmowy z potencjalnymi oferentami, w tym najważniejszym dla inwestycji przetargu – informuje Aleksander Grad, prezes spółek odpowiedzialnych za wybudowanie pierwszej polskiej siłowni jądrowej.

    – Od 18 września do pierwszych dni października spotkamy się z potencjalnymi oferentami, z tymi, którzy interesowali się tym programem – mówi Agencji Informacyjnej Aleksander Grad, prezes PGE Energia Jądrowa i PGE EJ1.

    Prezes PGE Energia Jądrowa zapowiada, że zostanie przeprowadzone jedno zintegrowane postępowanie przetargowe, tak, by wybrać i technologię, i sposób finansowania budowy elektrowni atomowej.

     – Przygotowujemy dokumenty prawne pozwalające uruchomić postępowanie zintegrowane. W jego ramach będziemy wybierali dostawcę technologii, generalnego wykonawcę, partnera strategicznego, model finansowania dłużnego, jak i firmę, która nam dostarczy wiedzę do tego, aby móc w przyszłości tą elektrownią zarządzać – tłumaczy prezes.

     - Jesteśmy także w trakcie wyboru wykonawcy który zrealizuje badania lokalizacyjne. Wybór inżyniera kontraktu natomiast planowany jest w pierwszym kwartale przyszłego roku – zapewnia Aleksander Grad. Jest to kluczowa rola w tym przedsięwzięciu. Razem z nim będziemy przygotowywali wszystkie niezbędne dokumenty techniczne - wyjaśnia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.