Mówi: | Adam Kuriański |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Aero2, CenterNet, Mobyland |
A.Kuriański: rozwój sieci przy współpracy z Polkomtelem
Aero2, Mobyland i CenterNet przyspieszają rozbudowę sieci. Trzy spółki oferujące dostęp do szerokopasmowego internetu Cyfrowego Polsatu współpracują w tym celu z Polkomtelem, kupionym przez Zygmunta Solorza-Żaka w ubiegłym roku. Korzystanie z istniejącej infrastruktury operatora pozwala szybko zwiększać zasięg jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze.
Największym problemem przy budowie nowych stacji bazowych jest uzyskanie wszelkich pozwoleń budowlanych, które znacząco wydłużają proces inwestycji. Dlatego prezes spółek Aero2, Mobyland i CenterNet chce wykorzystywać już istniejącą infrastrukturę.
Spółki posiadają ponad 1 tys. masztów dla usługi HSPA+, w tym ponad 600 masztów dla usług LTE. Ich liczba regularnie rośnie, a w ostatnim czasie wzrost ten nabrał tempa dzięki ścisłej współpracy z Polkomtelem.
- Chcielibyśmy skorzystać tak, jak robi to wielu innych operatorów, z możliwości wejścia na istniejące już site-y. Chcielibyśmy zastosować implementacje naszych site-ów, oczywiście wszystko zgodnie z przepisami i prawem, ale to znacząco powinno przyspieszyć nasz proces inwestycyjny, czyli rollout sieci - mówi Adam Kuriański, prezes Aero2.
Dzięki współpracy z Polkomtelem na jednym maszcie dostępne będą trzy technologie: LTE, HSPA+ oraz GSM.
- Polkomtel posiada maszty w całej Polsce, więc wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe i potrzebne z punktu widzenia rozwoju naszej sieci, chcielibyśmy z nich skorzystać - dodaje Kuriański.
I zapewnia, że dzięki takiej kooperacji współpracy z innymi podmiotami spółki mają szansę zanotować dynamiczny rozwój.
- Jeśli chodzi o konkretne liczby, na pewno chcemy spełnić wymagania rezerwacyjne. Wymagania rezerwacyjne, to jest ok. 80 proc. populacji, jeżeli chodzi o HSPA na koniec 2012 roku. To będzie spełnione. Oczywiście, rezerwacja jest skomplikowana, jeszcze pewnego rodzaju gminy są wprowadzone, ale zamierzamy to spełnić - zapewnia prezes Aero2, CenterNetu i Mobyland.
Usługi szerokopasmowego internetu Cyfrowego Polsatu w technologii HSPA+ docierają do ponad 24 tys. miejscowości, a usługi ultraszybkiego internetu LTE są dostępne w blisko 1,6 tys. miejscowościach. Przekłada się to łącznie na ponad 70 proc. populacji Polski.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-07-30: Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
- 2024-08-07: Kilka milionów gospodarstw domowych czeka na sieć światłowodową. Szczególnie w mniejszych miejscowościach
- 2024-06-27: Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
- 2024-07-23: Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.