Newsy

Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli. W dotarciu do nowych klientów mają pomóc rozwiązania technologiczne i media społecznościowe

2017-06-08  |  06:50
Mówi:Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska

Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska

Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska

  • MP4
  • Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być bardziej dopasowane do rzeczywistych potrzeb klienta. Oprócz tradycyjnych ubezpieczeń na życie czy komunikacyjnych pojawią się też polisy krótkookresowe oraz ubezpieczenia wybranej części majątku, np. dzieł sztuki.

    – Naszą aspiracją jest dołączenie do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. W tym celu będziemy realizować naszą strategię, która bazuje na 5 filarach: klientocentryźmie, digitalizacji, doskonałości sprzedażowej i technicznej oraz uzyskaniu statusu preferowanego pracodawcy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Veit Stutz, prezes zarządu Allianz Polska.

    Allianz Polska chce zwiększyć swój udział w rynku z poziomu 4,2 proc. na koniec 2016 roku do dwucyfrowego wyniku i znaleźć się w czołówce najchętniej wybieranych ubezpieczycieli w kraju. Nowa strategia ma też pozwolić na podwojenie zysku operacyjnego. Towarzystwo ubezpieczeniowe stawia przede wszystkim na innowacje technologiczne, dzięki którym dotrze do nowych klientów.

    – Chcemy dotrzeć do klientów, którzy posługują się nowoczesnymi technologiami i są obecni w mediach społecznościowych. Preferują oni inną formę komunikacji niż ich rodzice – wskazuje Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

    Obecnie Allianz ma 1,4 mln klientów, ale dzięki silnej obecności w mediach społecznościowych dociera do niemal 8 mln. Na Facebooku ubezpieczyciel wprowadził możliwość zakupu polis turystycznych. Obecnie rozszerza usługę. Autorski bot za pośrednictwem Messengera pozwoli kierowcom na zakup polisy komunikacyjnej. Jak podkreślają przedstawiciele towarzystwa ubezpieczeniowego, to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, zwłaszcza młodego pokolenia.

    – Im więcej millenialsów będzie na rynku ubezpieczeniowym, tym bardziej będziemy musieli być otwarci na nowe rozwiązania technologiczne, błyskawiczny kontakt z klientami, udostępnienie naszych systemów informatycznych do online’owego załatwiania spraw. Klienci coraz rzadziej będą chcieli osobiście kontaktować się z firmą ubezpieczeniową, częściej za to online’owo poprzez różnego rodzaju aplikacje – tłumaczy Grzegorz Kulik.

    Nowe rozwiązania mają ułatwić i przyspieszyć kontakt z ubezpieczycielem, np. w przypadku wystąpienia szkody. Poprzez aplikację do zgłaszania szkód, którą zamierza wprowadzić Allianz Polska, klienci w ciągu 3 godzin otrzymają decyzję od ubezpieczyciela, a w ciągu 24 godzin dostaną odszkodowanie.

    – Liczymy, że uda nam się ulepszyć nasze interakcje z klientami, ich obsługa będzie sprawniejsza i szybsza. Jeśli położymy właściwy nacisk na obsługę klienta, przyciągniemy więcej klientów do naszej spółki – zapowiada Veit Stutz.

    Rozwój nowych technologii i mediów społecznościowych, a także zmieniające się potrzeby klientów wymagają od branży ubezpieczeniowej innowacyjnego podejścia. Dlatego od kilku lat w ubezpieczeniach rozwijają się tzw. insurtechy, czyli innowacyjne start-upy działające w branży i oferujące cyfrowe narzędzia i nowe usługi oparte na wykorzystaniu nowych technologii. Towarzystwa ubezpieczeniowe coraz chętniej nawiązują z takimi firmami długofalową współpracę.

    – Przyglądamy się, co wymyślają młodzi ludzie pozytywnie zakręceni na punkcie technologii. Chcemy zobaczyć, które z tych rzeczy mogą być wykorzystywane przez nas do kontaktu z klientami lub do obsługiwania procesów w firmie – mówi Grzegorz Kulik.

    Głównym źródłem pozyskiwania klientów wciąż mają być jednak tradycyjne kanały sprzedaży, które obecnie mają największy udział w przychodach firmy. W 2016 roku Allianz zebrał 2,4 mld zł składki przypisanej brutto, z czego ponad 40 proc. pochodziło z sieci własnej. Allianz dostrzega jednak potrzebę szerszego działania agentów w świecie cyfrowym.

    – Chcielibyśmy inwestować w cyfryzację tego kanału sprzedaży, czyli dać agentom narzędzia, które pozwolą im funkcjonować w świecie cyfrowym i pozyskiwać tam nowych klientów – wskazuje Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska. – Chcemy wyjść z dużych miast i zaistnieć w mniejszych. Punkty sprzedaży mają być mniejsze gabarytowo, ale pozwolić nam zaistnieć w mniejszych miastach.

    Obecnie na terenie Polski Allianz dysponuje 190 placówkami. W tym roku ma powstać kolejnych 15, przede wszystkim w małych miejscowościach. Również plany na kolejne lata zakładają dalszą rozbudowę sieci placówek.

    – Kilka lat temu udało nam się nawiązać współpracę z multiagencjami. Dążymy do dalszego wzrostu w tym zakresie. Ponadto kładziemy nacisk na sieć własną, która jest najprężniej działającym kanałem dystrybucji oraz rozwój w segmencie affinity [sprzedaż ubezpieczeń poprzez partnerów, np. ubezpieczeń sprzętu RTV AGD w sieciach handlowych – red.] – wskazuje prezes zarządu Allianz Polska.

    Oprócz wielokanałowej sprzedaży Allianz kładzie też nacisk na rozwój oferty produktów dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.

    – Będą to produkty modułowe, które pozwolą wybierać klientom taki zakres ochrony, jaki jest im potrzebny. Możemy się spodziewać również produktów, które będą dopasowywane do rzeczywistych potrzeb klienta, ale nie w dłuższej perspektywie, tylko na krótki okres, np. uprawiania jakiejś dyscypliny sportu, aktywności fizycznej albo ubezpieczania wybranego majątku klienta, np. dzieł sztuki – wymienia Grzegorz Kulik.

    2016 rok Allianz zamknął zyskiem operacyjnym na poziomie 193 mln zł. To blisko 80-proc. wzrost w ujęciu rocznym i jednocześnie najlepszy wynik spółki w ciągu 20 lat obecności w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem

    Proces formowania nowej Komisji Europejskiej ma się zakończyć w ciągu kilku miesięcy, jednak już w tej chwili wiadomo, że „zielony” kurs w unijnej polityce zostanie utrzymany. W nadchodzących latach polityka klimatyczna ma być jednak realizowana z dużo większym naciskiem na konkurencyjność europejskiej gospodarki, zielony przemysł i dialog społeczny ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. – UE nie może sobie pozwolić na zaniechania i takie błędy komunikacyjne, jakie miały miejsce w ostatnich latach – podkreśla dr Paulina Sobiesiak-Penszko z Instytutu Spraw Publicznych.

    Infrastruktura

    Budownictwo drogowe chce lepiej wykorzystywać odpady powstające przy remontach. Branża apeluje o przepisy to umożliwiające

    Odpady powstające przy remontach dróg czy budowie nowych, którymi w świetle prawa są m.in. gruz betonowy czy kruszywo kolejowe, to w praktyce tzw. materiały staroużyteczne, które z powodzeniem mogłyby zostać wykorzystane przy nowych inwestycjach. Jednak w tej chwili większość z nich ląduje po prostu na wysypiskach, ponieważ obecne przepisy niedostatecznie regulują tę kwestię. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa i inne branżowe organizacje apelują o zmiany w tym zakresie.

    Handel

    Popularność e-mail marketingu rośnie wraz z internetowym handlem. Wykorzystanie w nim AI otwiera e-sklepom nowe możliwości analizy i personalizacji

    E-mail marketing nie wymaga dużego budżetu, dzięki czemu jest opłacalny zarówno dla dużych, jak i małych firm, zwłaszcza jeśli dopiero wchodzą na rynek. Kampanię mailingową może przeprowadzić w zasadzie każda firma, która ma listę subskrybentów i zgody na wysyłki marketingowe. Popularność tej metody dotarcia do klientów rośnie wraz z rozwojem internetowego handlu. Obecnie rewolucjonizuje ją sztuczna inteligencja, która otworzyła e-sklepom nowe, znacznie większe możliwości analizy i personalizacji treści kierowanych do użytkowników. Dzięki temu e-mail marketing nie jest już kojarzony ze spamem.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.