Newsy

Banki spółdzielcze zawalczą o klientów młodych i z dużych miast

2012-03-16  |  06:00
Mówi:Jerzy Różyński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Krajowy Związek Banków Spółdzielczych
  • MP4

    Konkurencyjne oferty, bankowość internetowa i lepsza jakość obsługi klienta. Tak banki spółdzielcze chcą konkurować z największym graczami w sektorze bankowym. Udział w rynku ma wzrosnąć z blisko 7 proc. do wyniku dwucyfrowego.

    Polski kapitał i rozbudowana sieć placówek to zalety bankowości spółdzielczej, które - w opinii bankowców - powinny być eksponowane. Wyniki banków spółdzielczych pokazują, że sektor radzi sobie bardzo dobrze, mimo zawirowań na rynkach finansowych.

     - Bankowość spółdzielcza to w tej chwili 573 banki, 4,5 tys. placówek. Rozwijają się stabilnie i równomiernie. Wydaje mi się, że kiedy zwiększą konkurencyjność i jakość obsługi klienta, zwiększy się liczba klientów w sposób zdecydowany z udziału w rynku 6,8 proc. do wyniku dwucyfrowego - zapewnia Jerzy Różyński, prezes Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.

    Dlatego banki spółdzielcze chcą powalczyć o nowych klientów. 

     - Klientami strategicznymi banków spółdzielczych są samorządy, małe i średnie przedsiębiorstwa, klienci indywidualni, głównie związani z rolnictwem, z małymi miasteczkami. W tej chwili chcemy zdobyć młodzież, ale także coraz częściej otwieramy oddziały w dużych miastach - mówi Jerzy Różyński.

    Dla nowych klientów banki zamierzają stawać się coraz nowocześniejsze i bardziej elastyczne. Pierwszym krokiem będzie rozwój bankowości elektronicznej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Ochrona środowiska

    Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną

    Do lutego 2025 roku państwa ONZ powinny przedstawić swoje nowe deklaracje działań klimatycznych na okres po 2030 roku. Eksperci podkreślają, że powinny one zakładać ambitne cele, w tym również w zakresie redukcji emisji, żeby sprostać założeniom porozumienia paryskiego. Problem w tym, że nawet dotychczasowe zobowiązania na kolejnych kilka lat są wdrażane w zbyt wolnym tempie, o czym najlepiej świadczy fakt, że globalne emisje CO2 wciąż rosną.

    Transport

    W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić

    Niewielki, ale pojemny dwubryłowy samochód z segmentu małych aut miejskich – Hyundai Inster – to najnowsza propozycja koreańskiego producenta. Samochód przedstawiany jest jako najtańszy elektryk w ofercie Hyundaia, który ma przekonać do elektromobilności kolejną grupę kierowców. Tym bardziej że dotąd na rynku brakowało aut elektrycznych z segmentu A. W nowym modelu producent zastosował zaawansowane technologie, m.in. system pompy ciepła, która ogrzewa akumulator, by zminimalizować utratę energii.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.