Newsy

Banki spółdzielcze zawalczą o klientów młodych i z dużych miast

2012-03-16  |  06:00
Mówi:Jerzy Różyński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Krajowy Związek Banków Spółdzielczych
  • MP4

    Konkurencyjne oferty, bankowość internetowa i lepsza jakość obsługi klienta. Tak banki spółdzielcze chcą konkurować z największym graczami w sektorze bankowym. Udział w rynku ma wzrosnąć z blisko 7 proc. do wyniku dwucyfrowego.

    Polski kapitał i rozbudowana sieć placówek to zalety bankowości spółdzielczej, które - w opinii bankowców - powinny być eksponowane. Wyniki banków spółdzielczych pokazują, że sektor radzi sobie bardzo dobrze, mimo zawirowań na rynkach finansowych.

     - Bankowość spółdzielcza to w tej chwili 573 banki, 4,5 tys. placówek. Rozwijają się stabilnie i równomiernie. Wydaje mi się, że kiedy zwiększą konkurencyjność i jakość obsługi klienta, zwiększy się liczba klientów w sposób zdecydowany z udziału w rynku 6,8 proc. do wyniku dwucyfrowego - zapewnia Jerzy Różyński, prezes Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.

    Dlatego banki spółdzielcze chcą powalczyć o nowych klientów. 

     - Klientami strategicznymi banków spółdzielczych są samorządy, małe i średnie przedsiębiorstwa, klienci indywidualni, głównie związani z rolnictwem, z małymi miasteczkami. W tej chwili chcemy zdobyć młodzież, ale także coraz częściej otwieramy oddziały w dużych miastach - mówi Jerzy Różyński.

    Dla nowych klientów banki zamierzają stawać się coraz nowocześniejsze i bardziej elastyczne. Pierwszym krokiem będzie rozwój bankowości elektronicznej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.