Newsy

Banki spółdzielcze zawalczą o klientów młodych i z dużych miast

2012-03-16  |  06:00
Mówi:Jerzy Różyński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Krajowy Związek Banków Spółdzielczych
  • MP4

    Konkurencyjne oferty, bankowość internetowa i lepsza jakość obsługi klienta. Tak banki spółdzielcze chcą konkurować z największym graczami w sektorze bankowym. Udział w rynku ma wzrosnąć z blisko 7 proc. do wyniku dwucyfrowego.

    Polski kapitał i rozbudowana sieć placówek to zalety bankowości spółdzielczej, które - w opinii bankowców - powinny być eksponowane. Wyniki banków spółdzielczych pokazują, że sektor radzi sobie bardzo dobrze, mimo zawirowań na rynkach finansowych.

     - Bankowość spółdzielcza to w tej chwili 573 banki, 4,5 tys. placówek. Rozwijają się stabilnie i równomiernie. Wydaje mi się, że kiedy zwiększą konkurencyjność i jakość obsługi klienta, zwiększy się liczba klientów w sposób zdecydowany z udziału w rynku 6,8 proc. do wyniku dwucyfrowego - zapewnia Jerzy Różyński, prezes Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.

    Dlatego banki spółdzielcze chcą powalczyć o nowych klientów. 

     - Klientami strategicznymi banków spółdzielczych są samorządy, małe i średnie przedsiębiorstwa, klienci indywidualni, głównie związani z rolnictwem, z małymi miasteczkami. W tej chwili chcemy zdobyć młodzież, ale także coraz częściej otwieramy oddziały w dużych miastach - mówi Jerzy Różyński.

    Dla nowych klientów banki zamierzają stawać się coraz nowocześniejsze i bardziej elastyczne. Pierwszym krokiem będzie rozwój bankowości elektronicznej.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Infrastruktura

    Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

    Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Transport

    Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

    Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

    Firma

    15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

    Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

     
     

    Konsument

    Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

    Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.