Newsy

Bank Pocztowy otwiera nowe oddziały i nie przewiduje cięć

2012-08-23  |  06:54
Mówi:Tomasz Bogus
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Bank Pocztowy
  • MP4

    Bank Pocztowy zapowiada dynamiczny rozwój. Zarówno w pierwszym, jak i w drugim kwartale bank był na drugim miejscu pod względem rosnącej liczby rachunków oszczędnościowych. Do 200 funkcjonujących placówek w najbliższym czasie dołączą kolejne mikrooddziały i strefy finansowe na Poczcie Polskiej. Jak zapewnia prezes, o zamykaniu placówek i zwalnianiu pracowników nie ma mowy.

    W I półroczu Bank Pocztowy zarobił ponad 15 mln zł, co jest wynikiem lepszym o 76 proc. niż przed rokiem. Bank zanotował znaczące przyrosty zarówno w segmencie kredytów hipotecznych, jak i konsumpcyjnych. Systematycznie rośnie również liczba klientów, zarówno detalicznych, jak i wśród mikroprzedsiębiorstw. Na koniec czerwca było ich blisko 1,2 mln.

     – Trudno być z takiego wyniku niezadowolonym. W pierwszym półroczu tego roku mieliśmy 111 tysięcy nowych rachunków, więc to jest bardzo dobry rezultat. Za pierwszy i drugi kwartał byliśmy na drugim miejscu, jeżeli chodzi o wzrost ROR w całym systemie bankowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

    Znaczący udział w sprzedaży mają Pocztowe Konta Nestor. To jeden z dwóch bankowych rachunków osobistych, które Zakład Ubezpieczeń Społecznych wytypował w marcu tego roku jako najbardziej korzystne dla emerytów.

     – Cały czas sprzedajemy bardzo dużo tych kont. Unikalna darmowa usługa dostawy gotówki do domu przez listonosza jest tym elementem, który powoduje, że to konto cieszy się nieustannie dużą popularnością wśród emerytów i rencistów – podkreśla Tomasz Bogus.

    Duża dynamika sprzedaży ROR to w dużej mierze zasługa partnerstwa z Pocztą Polską. Sprzedaż produktów w pocztowych okienkach znacząco przewyższyła zakładany plan i osiągnęła poziom niemal 100 tys. sztuk.

    Wbrew rynkowym tendencjom, władze Banku Pocztowego na razie nie mówią o zaciskaniu pasa. Jak zapewnia prezes banku, obowiązująca dyscyplina kosztowa przynosi rezultaty.

     – Oczywiście, że trzymamy dyscyplinę kosztową, natomiast nie przewidujemy szczególnych cięć kosztowych. Jesteśmy bankiem, który się dynamicznie rozwija. Ten rozwój musi kosztować. Natomiast generalnie są to koszty, które są w ramach przyjętego planu finansowego, a nawet poniżej tego planu – przekonuje Tomasz Bogus.

    Bank Pocztowy posiada obecnie ponad 200 placówek.

     – Poprawiliśmy swój rezultat, jeśli chodzi o miejsce w rankingu pod względem ilości placówek o kolejne trzy miejsca. Budujemy coraz więcej mikrooddziałów. Wspólnie z Pocztą Polską robimy Pocztowe Stanowiska, tzw. strefy finansowe w jej placówkach – mówi prezes banku.

    Do końca roku powstanie 40 takich punktów, obsługiwanych przez pracowników Poczty Polskiej. Do końca 2015 roku ma funkcjonować 640 stanowisk tego typu i 360 mikrooddziałów – w sumie 1000 placówek. Według strategii banku, w tym samym czasie liczba klientów ma wzrosnąć do 3 milionów.

     – Cały czas prowadzimy też inne działania rozwojowe. Zarówno, jeżeli chodzi o nową platformę dostępu do internetu i nową kartą pre-paidową. To są najważniejsze projekty, które dzisiaj realizujemy – twierdzi Tomasz Bogus.

    Między akcjonariuszami Banku Pocztowego, czyli PKO BP (25 proc. plus jedną akcja) i Pocztą Polską (75 proc. minus jedna akcja), toczą się rozmowy o strategicznym porozumieniu. Jednym z elementów pogłębionej współpracy ma być sprzedaż produktów bankowych PKO BP w placówkach pocztowych pod marką Banku Pocztowego. PKO BP chce również przejąć od Poczty większy pakiet akcji Banku Pocztowego.

     – Ewentualna współpraca jest przedmiotem rozmów między akcjonariuszami. Z informacji, które mamy, wynika, że toczy się analiza oferty PKO BP. Pewnie dopiero po tej analizie akcjonariusze będą mogli powiedzieć, jaka to jest oferta i czy jest dobra dla obydwu stron – informuje prezes Banku Pocztowego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.