Mówi: | Jerzy Różyński |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Krajowy Związek Banków Spółdzielczych |
Banki spółdzielcze zawalczą o klientów młodych i z dużych miast
Konkurencyjne oferty, bankowość internetowa i lepsza jakość obsługi klienta. Tak banki spółdzielcze chcą konkurować z największym graczami w sektorze bankowym. Udział w rynku ma wzrosnąć z blisko 7 proc. do wyniku dwucyfrowego.
Polski kapitał i rozbudowana sieć placówek to zalety bankowości spółdzielczej, które - w opinii bankowców - powinny być eksponowane. Wyniki banków spółdzielczych pokazują, że sektor radzi sobie bardzo dobrze, mimo zawirowań na rynkach finansowych.
- Bankowość spółdzielcza to w tej chwili 573 banki, 4,5 tys. placówek. Rozwijają się stabilnie i równomiernie. Wydaje mi się, że kiedy zwiększą konkurencyjność i jakość obsługi klienta, zwiększy się liczba klientów w sposób zdecydowany z udziału w rynku 6,8 proc. do wyniku dwucyfrowego - zapewnia Jerzy Różyński, prezes Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Dlatego banki spółdzielcze chcą powalczyć o nowych klientów.
- Klientami strategicznymi banków spółdzielczych są samorządy, małe i średnie przedsiębiorstwa, klienci indywidualni, głównie związani z rolnictwem, z małymi miasteczkami. W tej chwili chcemy zdobyć młodzież, ale także coraz częściej otwieramy oddziały w dużych miastach - mówi Jerzy Różyński.
Dla nowych klientów banki zamierzają stawać się coraz nowocześniejsze i bardziej elastyczne. Pierwszym krokiem będzie rozwój bankowości elektronicznej.
Czytaj także
- 2025-04-23: Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
- 2025-01-20: Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
- 2024-09-02: Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-07-18: Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
- 2024-07-25: Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
- 2024-07-16: Polskie banki nie zwalniają procesu digitalizacji. Wydatki na technologie stanowią nawet do 70 proc. ich kosztów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.