Newsy

Klienci coraz częściej przenoszą rachunki do innych banków. W I kwartale zdecydowało się na to blisko 10 tys. osób

2017-05-30  |  06:55

Coraz więcej Polaków decyduje się na przeniesienie rachunku do innego banku. Tylko w I kwartale tego roku na taki krok zdecydowało się blisko 10 tys. osób, o 68 proc. więcej niż rok temu. Na każde trzy wnioski składane w systemie Krajowej Izby Rozliczeniowej, w dwóch jako nowy bank klienci wskazują Crédit Agricole. W marcu trafiły tam niemal wszystkie rachunki przenoszone z innych banków. 

– Polacy coraz częściej decydują się na zmianę banku. Jest to już dosyć stała tendencja. Obserwujemy to również w innych branżach – w telefonii komórkowej już ponad 1,5 mln klientów zmieniło swojego operatora. U nas ten proces nie jest tak dynamiczny, ale zauważalny – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jędrzej Marciniak, wiceprezes Crédit Agricole.

Z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej wynika, że w I kwartale 2017 roku Polacy złożyli 9,86 tys. wniosków o przeniesienie rachunków do innego banku. Najwięcej, bo ok. 4 tys., wpłynęło w marcu. Dla porównania w I kwartale 2016 roku wniosków było 5,8 tys., a w całym 2016 roku blisko 41 tys.  

 Wiąże się to z wysokością opłat, wysokością kosztu kredytu czy kosztu depozytu, ale coraz częściej, decydujemy się na zmianę ze względu na aspekty emocjonalne, bo ktoś poleca nam inny bank. Zwracamy uwagę na jakość obsługi, długoterminowe relacje i wówczas decydujemy się na zmianę – ocenia wiceprezes Crédit Agricole.

Jak przekonuje Marciniak, proces zmiany rachunku jest prostą operacją. Za pomocą systemu Ognivo, którym zarządza Krajowa Izba Rozliczeniowa, wystarczy złożyć wniosek o przeniesienie rachunku, a wszystkimi formalnościami zajmuje się bank, którego stajemy się klientem. Informacje o zmianie konta automatycznie przekazywane są także do odpowiednich instytucji, m.in. do ZUS czy urzędu skarbowego.

– Doradca wykona za nas całą operację. Będzie to trwało kilka dni, ale dotyczy nie tylko podstawowego produktu, jakim jest konto osobiste, lecz także wszystkich innych zobowiązań, które mamy w innym banku – wskazuje Jędrzej Marciniak.

W ponad 60 proc. wniosków składanych w systemie KIR jako nowy bank wskazywany jest Crédit Agricole. W marcu tego roku bank ten przejął niemal wszystkie rachunki przenoszone z innych banków. Taki trend utrzymuje się od 2015 roku. Jak przekonuje wiceprezes banku, to wynik nie tylko tradycyjnej oferty kredytów czy depozytów.

– Mamy również bardzo przejrzystą ofertę związaną z przeniesieniem. Klienci doceniają nas jako bank, który buduje długoterminowe relacje, doceniają to, że mamy dobrych doradców i wysoką jakość obsługi. 2/3 klientów to nasi ambasadorzy, którzy wystawiają nam wysokie oceny. Sami również przyszli do nas, bo ktoś polecił im nasz bank, a teraz sami polecają go następnym osobom – tłumaczy Marciniak.

Crédit Agricole jest bankiem uniwersalnym, oferującym klientom wszystkie produkty i usługi bankowe: rachunki rozliczeniowe i oszczędnościowe, karty kredytowe, konta walutowe, kredyty gotówkowe i hipoteczne, lokaty, a także różnego rodzaju ubezpieczenia i usługi assistance. Bank obsługuje też duże korporacje oraz sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Działa także w sektorze rolniczym.

– Jesteśmy trzecią pod względem wielkości grupą bankowo-finansową w Europie. W Polsce mamy ponad 400 placówek własnych, kilkaset placówek franczyzowych i biur kredytowych. Łącznie współpracuje z nami ponad 2 mln klientów – wymienia Jędrzej Marciniak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.