Mówi: | Krzysztof Kalicki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Deutsche Bank Polska |
Kolejna fuzja na rynku bankowym. Miejsca pracy są niezagrożone
Połączony Deutsche Bank Polska i Deutsche Bank PBC ma być jedną z dziesięciu największych instytucji w Polsce z aktywami o wartości 35 mld zł. – Przygotowujemy się do tego połączenia od strony technologicznej, finansowej i w zakresie zasobów ludzkich – zapewnia Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. Deklaruje jednocześnie, że nie oznacza to wcale, że planowane są zwolnienia.
– Będziemy mieli lepsze wykorzystanie naszego kapitału, nasza oferta będzie kompleksowa i pochodząca z jednego banku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. – Ponieważ te dwa banki są komplementarne, więc proces nie powinien być bardzo skomplikowany, a nasi klienci nawet prawdopodobnie tego nie zauważą, dlatego że zachowają rachunki bankowe takie, jakie mieli do tej pory.
W ubiegłym tygodniu banki otrzymały zgodę Komisji Nadzoru Finansowego. Cały majątek Deutsche Bank Polska zostanie przeniesiony do Deutsche Bank PBC, ale instytucja będzie nosiła nazwę Deutsche Bank Polska SA.
– Dzisiaj Deutsche Bank Polska ma pewną nadwyżkę kapitału w swoich zasobach. Deutsche Bank PBC potrzebuje tego kapitału na rozwój biznesu detalicznego – wyjaśnia Krzysztof Kalicki. – Połączenie tych dwóch banków spowoduje, że obie instytucje łącznie będą miały wysoki współczynnik wypłacalności, a jednocześnie potencjał do dalszego rozwoju. Grupa Deutsche Bank w Polsce uzyska silną jednolitą reprezentację w postaci jednego banku.
Po fuzji wartość aktywów banku sięgnie ok. 35 mld zł, co da mu miejsce wśród dziesięciu największych instytucji finansowych w Polsce. Kapitał zakładowy zostanie podniesiony przez emisję akcji na rzecz Deutsche Bank AG, który dzięki temu będzie miał ponad 50 proc. udziałów w Deutsche Bank Polska SA. Bank będzie też jedynym akcjonariuszem Domu Maklerskiego DB Securities.
– My patrzymy na to połączenie z punktu widzenia synergii przychodów i lepszych rozwiązań biznesowych, zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i dla klientów indywidualnych – zapowiada prezes DB Polska. – Nasza oferta będzie pochodziła z jednego banku i będzie ofertą kompleksową, będziemy optymalizować rozwiązania.
Bank po fuzji będzie miał 170 oddziałów i centrów doradczych w Polsce. Stanie się bankiem uniwersalnym, czyli ma oferować produkty zarówno dla klientów detalicznych, jak i firm.
Czytaj także
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.