Mówi: | Artur Sikora |
Funkcja: | dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością |
Firma: | Santander Bank Polska |
Santander Bank Polska wkracza na rynek. Stawia na innowacje i nowoczesność
Dotychczasowy Bank Zachodni WBK działa już pod nową nazwą – Santander Bank Polska. Zmiana objęła również wszystkie spółki z grupy kapitałowej banku. Nowa identyfikacja wizualna jest już widoczna w bankowości internetowej i mobilnej. Zmieniło się również oznakowanie placówek i oddziałów. Bank podkreśla jednak, że rebranding nie wiąże się z żadnymi komplikacjami dla dotychczasowych klientów, a pod marką Santander Bank Polska chce mocniej kojarzyć się z nowoczesnością i innowacjami.
– Chcemy połączyć siłę lokalnej organizacji i globalnej marki. Poza tym mocno skupimy się na młodych klientach, oczekujących rozwiązań cyfrowych na najwyższym poziomie. To ma być nasza przewaga konkurencyjna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością w Santander Bank Polska.
7 września – wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego – dotychczasowy Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska SA. Zmiana brandu jest naturalna, ponieważ bank już od 2011 roku jest częścią hiszpańskiej grupy Santander (największej w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej i jednej z największych na świecie). Nowe logo i identyfikacja wizualna Santander Bank Polska są już widoczne w bankowości internetowej i mobilnej. W miniony weekend zmieniło się również oznakowanie większości placówek i oddziałów, a w telewizji, prasie oraz internecie wystartowała kampania informacyjna.
– Zaczynamy od dwóch spotów wizerunkowych, opierając się na filarach najważniejszych dla polskich konsumentów, czyli bezpieczeństwie i innowacyjności. Kolejne będą dotyczyły już konkretnych produktów i rozwiązań dla klientów. Będą to m.in. przelewy natychmiastowe czy e-księgowość dla klientów z sektora małych i średnich firm – mówi Artur Sikora.
Emocjonalna narracja, klient w centrum uwagi, Łukasz Nowicki jako ambasador marki – te elementy kampanii wprowadzą nową markę, zapewniając jak największe poczucie bezpieczeństwa i kontynuacji. Bank będzie nadal prezentował swoją markę jako pełną empatii i zrozumienia, która zamiast mówić o sobie, mówi o tym, co ważne dla odbiorcy. Nowym elementem jest płomień, ikona obecna w logo. Bank chce pokazać, jak ważny jest to dla marki symbol i jak jego znaczenie współgra z filozofią Santandera.
Od ubiegłego tygodnia nowe nazwy mają również wszystkie spółki zależne z grupy kapitałowej banku, m.in. Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń SA i Santander Leasing SA. Pod nową marką Santander Bank Polska chce zachować lokalny charakter, ale mocniej kojarzyć się z nowoczesnością i innowacjami. Zamierza również elastyczniej dopasowywać się do potrzeb klientów i zmian rynkowych – zwłaszcza w obszarze digitalizacji. Ostatnio w ramach projektów grupy wdrożone zostały już szybkie przelewy międzynarodowe bazujące na technologii blockchain (Santander One Pay FX). Jako jeden z pierwszych w Polsce Santander Bank wprowadził też do oferty opcję Apple Pay i Garmin Pay. W efekcie klienci mają w tej chwili dostęp do wszystkich dostępnych na rynku metod płatności mobilnych i zbliżeniowych.
Artur Sikora podkreśla, że bank już od 2013 roku konsekwentnie pracował nad rozpoznawalnością marki Santander w Polsce, wprowadzając w pierwszej kolejności do logo Banku Zachodniego WBK „belkę” z logo Grupy Santander.
– Tradycją jest, że banki, które wchodzą do rodziny Santander, dość szybko przyjmują to „nazwisko rodowe”. Natomiast sytuacja w Polsce była odmienna – my mieliśmy bardzo silną, ugruntowaną markę. Od momentu wejścia do grupy regularnie badaliśmy sentyment klientów, rozpoznawalność zarówno naszą, jak i marki Santander. Od 2013 roku, kiedy zdecydowaliśmy się na wdrożenie podwójnego logo, ta świadomość rosła. Czekaliśmy na właściwy moment, a przeprowadzone przez nas badania potwierdziły, że obecnie marka Santander jest już mocno osadzona w świadomości klientów. Uznaliśmy więc, że to najlepszy moment na kolejny krok w ewolucji naszego brandu – mówi Artur Sikora.
Elementem wspierającym zmianę nazwy oraz logo było również zaangażowanie Grupy Santander w sponsoring Champions League UEFA, co będzie znaczącym narzędziem marketingowym w utrwalaniu rozpoznawalności marki Santander również na naszym rynku.
– Finał Ligi Mistrzów jest najchętniej oglądanym widowiskiem sportowym na świecie, przyciągającym 160 mln widzów. Oglądalność samej Ligi Mistrzów to jest 3,6 mld widzów na całym świecie, więc to też bardzo pomaga nam w budowaniu świadomości marki. Naszą ambicją jest stworzenie swoistej mody na markę Santander w Polsce – mówi dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością Santander Bank Polska.
Czytaj także
- 2025-08-04: Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje
- 2025-07-25: Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]
- 2025-07-31: Czipowanie pozwala o jedną czwartą zmniejszyć bezdomność psów i kotów. UE chce wprowadzić taki obowiązek
- 2025-07-18: Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie
- 2025-07-25: Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
- 2025-07-29: Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach
- 2025-07-30: 70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute
- 2025-07-15: ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców
- 2025-07-24: E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek
- 2025-07-22: Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.