Newsy

Toyota Bank: kilkuset nowych klientów miesięcznie

2012-03-15  |  06:10
Mówi:Piotr Juda
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Toyota Bank
  • MP4

    Rozwój w oparciu o rynek samochodów i bankowość elektroniczna - to dwa główne obszary, w które bank zamierza inwestować w najbliższym czasie. -Obserwujemy mniej więcej dwucyfrową stopę wzrostu z roku na rok, co na potrzeby naszego biznesu jest absolutnie wystarczające - mówi prezes Toyota Banku Piotr Juda.

    Skoro dotychczasowa strategia przynosi rezultaty, władze banku nie zamierzają jej zmieniać. Nie zapowiada się również na otwarcie pierwszych stacjonarnych placówek banku.

     - Pozostaniemy w dalszym ciągu bankiem internetowym, stawiamy na bankowość elektroniczną. Druga droga naszego biznesu to będzie kredytowanie sprzedaży samochodów Toyota, bezpośrednio przez bank, czyli za pośrednictwem sieci dilerskiej lub też przy pomocy spółki leasingowej, która jest podmiotem zależnym od Toyota Bank - zapowiada Piotr Juda.

    Przyrost nowych klientów na poziomie kilkuset miesięcznie, są satysfakcjonujące. Podobnych rezultatów prezes banku spodziewa się w następnym roku. To w głównej mierze zależy od rynku samochodów w Polsce.

     - Rynek samochodów, który jest dla nas głównym źródłem dochodów, utrzymuje się na mniej więcej takim samym poziomie. W związku z tym nie należy spodziewać się dynamicznego wzrostu sumy bilansowej, a i wyniki powinny pozostać na podobnym poziomie - prognozuje Piotr Juda podczas Forum Bankowego 2012 zorganizowanego przez Związek Banków Polskich.

    Toyota Bank prowadzi działalność w Polsce od ponad 10 lat. Oparta się głównie na finansowaniu zakupów samochodów marki Toyota, ale bank posiada również oferty dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Infrastruktura

    Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

    Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

    Polityka

    Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

    Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.