Newsy

Visa: Polacy dokonują najwięcej transakcji zbliżeniowych w Europie. Ostatnie wzrosty są rekordowe

2014-02-10  |  06:40

Polacy dokonują już prawie 20 mln transakcji zbliżeniowych miesięcznie wynika z ostatniego okresu sprawozdawczego (do września 2013 r.) Visy w Polsce. To rekordowe wyniki wśród krajów europejskich. Liczba transakcji kartami wzrosła w tym czasie o ponad 11 proc. Polska stała się trzecim państwem w Europie pod względem skali przetwarzania transakcji.

Rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania płatnicze będzie największym wyzwaniem w tym roku – deklaruje dyrektor ds. handlowych Visa Europe Steve Perry. Zwiększony popyt na nowe technologie sprawił, że ta organizacja płatnicza planuje w tym roku wdrożyć w bankach na masową skalę usługi elektronicznego portfela w Polsce i innych krajach.

 Wyzwanie, przed którym stoimy, to dostarczanie nowych technologii. Nigdy nie widziałem takiego zapotrzebowania zarówno ze strony konsumentów, jak i handlowców na elektroniczne płatności: e-portfel, płatności osobiste i na inne usługi tego typu. Musimy sprostać rosnącemu popytowi na te usługi – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Steve Perry, dyrektor ds. handlowych Visa Europe.

W Europie szybko rośnie segment związany z płatnościami online i zapotrzebowanie na rozwiązania, które ułatwią zakupy online przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa płatności kartami. Handel elektroniczny stanowi 23 proc. wartości transakcji kartami Visa na starym kontynencie, które są przetwarzane przez Visa Europe i rośnie dwa razy szybciej niż inne segmenty. W ostatnim roku sprawozdawczym płatności Visa online zwiększyły się o 20 proc.

Firma zamierza w tym roku wprowadzić na masową skalę portfel elektroniczny V.me by Visa, co ma ułatwić płacenie kartami w internecie i pomóc w zniwelowaniu dystansu dzielącego w tym zakresie Polskę od reszty Europy. Jeszcze w tym kwartale udostępni to rozwiązanie swoim klientom ING Bank Śląski.

W Polsce w ostatnim kwartale roku sprawozdawczego Visa Europe (tj. trzecim kwartale 2013 r.) nastąpiło zdecydowane przyspieszenie w zakresie zarówno liczby (wzrost o 16,3 proc.), jak i wartości (wzrost o 9,7 proc.) płatności kartami Visa. Co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Po raz pierwszy łączna wartość transakcji dokonywanych kartami Visa zwiększyła się praktycznie wyłącznie dzięki przyrostowi płatności bezgotówkowych.

Firma zanotowała w Europie wzrosty we wszystkich segmentach. Od kart kredytowych, przez debetowe i pre-paid, aż po służbowe karty płatnicze.

 – Cieszy nas 10-procentowy wzrost w segmencie kart debetowych w Europie. Oznacza to umacnianie się i tak już najsilniejszego segmentu naszej działalności – kart debetowych, które dziś stanowią ponad 80 proc. Karty prepaid i służbowe karty płatnicze również odnotowały wysokie wzrosty – między 15 a 20 proc. – komentuje Steve Perry. – Dwucyfrowy wzrost, szczególnie w okresie spowolnienia gospodarczego, jest dużym osiągnięciem. Dobre wyniki uzyskaliśmy za sprawą Francji i Wielkiej Brytanii. Widzimy, że Hiszpania też wychodzi z kryzysu. Bardzo cieszy nas również dwucyfrowy wzrost w Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

Konsument

Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

Konsument

Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.