Newsy

W połowie roku we wszystkich placówkach Poczty Polskiej będzie można zapłacić kartą

2016-02-17  |  06:55

Poczta Polska rozstrzygnęła przetarg na dostawę i obsługę 8,5 tys. terminali POS, które w połowie roku zostaną zainstalowane we wszystkich własnych placówkach Poczty Polskiej. Klienci od czerwca będą mogli zapłacić kartą Visa lub MasterCard za zakup znaczków czy przesyłkę za pobraniem. 

W ostatni piątek rozstrzygnięto postępowanie przetargowe na dostawę terminali POS i obsługę płatności kartowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej. – Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum eService i PKO BP. Już pod koniec czerwca w placówkach pocztowych będzie można płacić kartą.

Najkorzystniejsza oferta opiewała na 12 mln zł. Na przełomie I i II kwartału w 200 placówkach ma zostać przeprowadzony test systemu, natomiast docelowo terminale będą instalowane we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej. Usługa ma być dostępna dla klientów od połowy roku.

Nie będzie żadnych ograniczeń kwotowych, będziemy przyjmować także mikropłatności – deklaruje Łukasz Kulesza. – Płacić kartą będziemy mogli np. za znaczki, paczki pobraniowe, a także wpłaty na rachunki, tj. opłaty za energię, gaz, podatki.

Poczta przyjmować będzie płatności kartami działającymi w systemach Visa i MasterCard. Klienci dysponujący kartami zagranicznych banków będą mogli rozliczyć płatność w swojej walucie.

Na terminalach będą możliwe do zakupienia wszystkie produkty i usługi, które do tej pory świadczyliśmy, czyli również doładowania telefonów czy wypłata gotówki – zapewnia dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.

Poczta zaproponuje klientom usługę cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki do wysokości 300 zł przy okazji płatności kartą. Pieniądze będzie można wypłacić także bez dokonywania płatności kartą. Jak podkreślają przedstawiciele Poczty Polskiej, jest to usługa szczególnie istotna dla mieszkańców mniejszych miejscowości, gdzie dostęp do bankomatu bywa ograniczony.

Możliwość płacenia kartą będzie wprowadzona we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej, czyli w ok. 4,7 tys. punktów – podkreśla Łukasz Kulesza.

Dzięki zainstalowaniu terminali POS Poczta wprowadzi także do sprzedaży elektroniczne vouchery – unikatowe kombinacje znaków (kod elektroniczny), za pomocą których można dokonać płatności w serwisach internetowych za usługi lub towary.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.