Mówi: | Tomasz Józefacki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Benefit Systems SA |
Benefit Systems w ciągu dwóch lat chce otworzyć do 70 klubów fitness
Zajęcia sportowe jako segment rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych mają ogromny potencjał wzrostu – uważają przedstawiciele Benefit Systems. Dlatego spółka inwestuje w kluby fitness. Do końca 2016 roku we współpracy z Calypso, Fitness Academy, Fabryką Formy oraz firmą Zdrofit chce utworzyć do 70 takich placówek w całej Polsce. Karty sportowe MultiSport, które wydaje spółka, ma już prawie 500 tys. użytkowników.
– W najbliższych latach skupimy się na rozwoju kart MultiSport – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Tomasz Józefacki, prezes zarządu Benefit Systems SA. – W październiku przekroczyliśmy próg 500 tys. użytkowników kart sportowych. Nie tyczy się to tylko MultiSportu, ale ma on w tym największy udział.
Miesięczny karnet do zwykłego klubu fitness to wydatek rzędu 150-200 zł. Kartę MultiSport pracownicy mogą mieć za kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych. Resztę ceny pokrywa pracodawca, głównie z funduszu świadczeń socjalnych. Dlatego spółka nadal będzie inwestować w kluby fitness w największych miastach. Tam bowiem widzi największe grono odbiorców swoich produktów.
– Kluby są istotnym elementem naszej strategii, ponieważ pozwalają budować powierzchnię, z której później mogą korzystać użytkownicy naszych kart, a tych dynamicznie przybywa – wskazuje Józefacki. – Planujemy do końca 2016 roku, czyli w ciągu najbliższych dwóch lat, stworzyć do 70 klubów.
Placówki powstają za pośrednictwem kilku sieci w Polsce: Calypso i Zdrofit (głównie Warszawa i okolice), Fitness Academy (Dolny i częściowo Górny Śląsk) i Fabryka Formy (Wielkopolska).
– Jeżeli chodzi o plany inwestycyjne całej grupy, to jesteśmy także zainteresowani tworzeniem nowych produktów i rozwiązań – informuje Józefacki. – Staramy się być firmą, która oferuje pełną gamę różnego rodzaju rozwiązań, pozwalających pracownikom w odpowiedni i atrakcyjny sposób wykorzystać wolny czas. Inwestujemy w różne narzędzia do dystrybucji oraz ofertę na platformach. Mam na myśli MultiBilet (kino), MultiTeatr (teatr), MultiWypoczynek (oferta wypoczynkowa i turystyczna) oraz BenefitLunch, czyli ofertę posiłków w godzinach pracy dla zatrudnionych.
Ważną częścią strategii rozwoju spółki, jak zapewnia szef Benefit Systems SA, są plany związane z eksportem świadczonych usług.
– Od ponad trzech lat jesteśmy w Czechach, przyglądamy się też innym rynkom, w których widzimy potencjał rozwoju podobnych produktów – wskazuje Tomasz Józefacki.
W najbliższej przyszłości spółka chce skupić się na rozwijaniu już udostępnionej oferty.
– Staramy się wzbogacać naszą ofertę w ramach tych produktów i kategorii, które już posiadamy, takich jak np. MultiWypoczynek – tłumaczy Józefacki. – Tę usługę chcemy rozszerzyć nie tylko o wyjazdy weekendowe, lecz także o urlopy, ferie i kolonie dla dzieci.
Benefit Systems notowana jest na warszawskiej giełdzie od 21 kwietnia 2011 roku. Jej akcje od tej pory zdrożały o 130 proc. Cały WIG zyskał w tym czasie niespełna 8 proc., a WIG20 stracił ponad 15 proc.
Czytaj także
- 2025-07-17: Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
- 2025-07-21: Zwalczanie mobbingu wciąż bardzo trudne. Prawo jest nieprecyzyjne, a inspektorzy pracy nie mają wystarczających narzędzi
- 2025-07-09: MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-22: Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]
- 2025-07-11: Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-05-16: Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.