Newsy

Biedronka: decyzja o zmianie wizerunku była więcej niż słuszna

2012-05-23  |  06:50
Mówi:Adam Manikowski
Funkcja:Dyrektor Marketingu
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    Zmiany w sklepach i sposobie komunikacji z klientami wyszły Biedronce na dobre. Potwierdzają to m.in. dobre wyniki za I kwartał i optymistyczne prognozy na najbliższe miesiące. Przedstawiciele sieci już widzą, że wprowadzane kompleksowo zmiany znalazły uznanie wśród klientów.

     – Niewątpliwie odzwierciedla się to w bardzo dobrych wynikach firmy za I kwartał, a następne miesiące też są bardzo optymistyczne. To nam daje pewność, że idziemy w dobrym kierunku, a feedback, który mamy od klientów, też jest bardzo dobry – zapewnia Adam Manikowski, dyrektor marketingu sieci Biedronka.

    Jak podkreśla Adam Manikowski, prowadzona od stycznia kampania to jedno z największych przedsięwzięć na rynku, które składa się nie tylko z kompleksowej zmiany wizerunku sklepów, ale także nowej formy komunikacji z klientami.

    Metamorfozę przeszła już ponad połowa sklepów funkcjonujących w Polsce.

     – Codziennie je zmieniamy. Mamy już ponad 700 sklepów w nowym standardzie, który skupia się na komunikacji świeżości i który jest dużo wygodniejszy dla naszych klientów. Dajemy im gratis nowe doświadczenie zakupowe związane z tym, że w naszych sklepach kupuje się dużo wygodniej, łatwiej i przyjemniej – mówi Adam Manikowski.

    Nowy wygląd sklepów obejmuje nie tylko zmienione logo, ale również wystrój i ergonomię placówek. Zmienił się m.in. układ produktów tak, by lepiej wyeksponować artykuły świeże: nabiał, warzywa, owoce i pieczywo. Do oferty coraz częściej dodawane są produkty z górnej półki, dla bardziej wymagających klientów.

     - Decyzja o zmianach była więcej niż słuszna. Także jesteśmy przekonani, że jest to bardzo dobry kierunek, co potwierdzają nasi klienci, a to jest najważniejsze - podkreśla dyrektor marketingu

    Zmianę wizerunku doceniają nie tylko klienci. Między innymi za to miesięcznik ekonomiczny Home & Market nagrodził Tomasza Suchańskiego, dyrektora generalnego sieci sklepów Biedronka tytułem Najlepszego Menadżera Roku 2011. W uzasadnieniu podano, że jest to nagroda za konsekwentne utrzymywanie pozycji lidera na rynku i aktywność w działaniach podejmowanych w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.