Newsy

Biedronka rozszerza współpracę z kadrą Biało-Czerwonych. Została oficjalnym dostawcą owoców i warzyw dla polskiej reprezentacji

2021-03-25  |  06:20

Pod okiem nowego trenera, Portugalczyka Paulo Sousy polscy piłkarze szykują się do trzech marcowych spotkań w ramach eliminacji do przyszłorocznych mistrzostw świata w Katarze. Na trwające zgrupowanie kadry przed czwartkowym meczem z Węgrami trafiła pierwsza dostawa owoców i warzyw od sieci Biedronka, która – dzięki umowie podpisanej właśnie z Polskim Związkiem Piłki Nożnej – została oficjalnym dostawcą owoców i warzyw dla polskich piłkarzy. Największa sieć handlowa w Polsce od 11 lat jest oficjalnym sponsorem Biało-Czerwonych.

 To, jak jesteśmy przygotowani, okaże się na boisku, ale z naszej perspektywy zrobiliśmy w tym celu naprawdę wszystko. Mamy nowego trenera, są nowe oczekiwania, mamy bardzo dobrych piłkarzy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Sawicki, sekretarz generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej.

W przygotowaniach do meczów eliminacji polską kadrę wspiera Biedronka. Od teraz z dodatkowym tytułem oficjalnego dostawcy owoców i warzyw.

 Umowa podpisana pomiędzy Biedronką i PZPN poszerza zakres wsparcia dla drużyny narodowej o dostawy świeżych owoców i warzyw. Będziemy je dostarczać przy okazji każdego zgrupowania. W ten sposób do rzeszy naszych klientów, naszych Świeżoznawców i kilku tysięcy polskich dostawców i producentów rolnych dołączają teraz liderzy naszej drużyny, zgodnie z hasłem, że wszyscy jesteśmy drużyną narodową – mówi Maciej Łukowski, dyrektor Działu Zakupów i członek zarządu sieci Biedronka.

Polska kadra pod kierunkiem nowego trenera Paulo Sousy przygotowuje się już do trzech marcowych spotkań w ramach eliminacji do przyszłorocznego mundialu. Biało-Czerwoni 25 marca zmierzą się z Węgrami w Budapeszcie i będzie to jednocześnie debiut Portugalczyka na stanowisku selekcjonera. Trzy dni później, 28 marca Polacy podejmą Andorę na warszawskim stadionie Legii, a 31 marca rozegrają w Londynie mecz z Anglią.

 W przygotowaniu sportowca odpowiednia dieta jest kluczowa – dodaje Maciej Sawicki.

Na mocy umowy zawartej z PZPN Biedronka będzie pełnić rolę sponsora co najmniej do końca 2022 roku, czyli również podczas przyszłorocznych mistrzostw świata w Katarze. 

 Będziemy wspierać naszą drużynę na wielu płaszczyznach – poczynając od świeżych owoców i warzyw, od polskich jabłek, które dotrą aż na finały mistrzostw Europy – po wsparcie emocjonalne, siedząc przed telewizorami i – miejmy nadzieję – również na trybunach stadionów – podkreśla Maciej Łukowski.

W ramach współpracy z PZPN Biedronka wspiera nie tylko kadrowiczów, lecz także szereg innych wydarzeń związanych z piłką nożną mających na celu popularyzację tego sportu. Sieć jest m.in. sponsorem Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, które organizuje mistrzostwa Polski oraz mistrzostwa świata dzieci z domów dziecka w piłce nożnej.

 Jesteśmy oficjalnym sponsorem polskiej reprezentacji już od 11 lat, ale to dotyczy nie tylko pierwszej reprezentacji. To dotyczy również Akademii Młodych Orłów, kadr młodzieżowych, jak i reprezentacji kobiet – wymienia członek zarządu sieci Biedronka.

 Dla PZPN współpraca z Biedronką ma bardzo duże znaczenie, bo po pierwsze, jesteśmy partnerami na dobre i na złe. Już od 11 lat pracujemy razem przy reprezentacji Polski, a od 2015 roku wspólnie rozwijamy też piłkę amatorską. Co ważne, Biedronka to bardzo duża firma, druga największa w naszym kraju i drugi największy pracodawca, a to też niesie za sobą pewną stabilizację, prestiż i zasięgi, które wspólnie generujemy – dodaje Maciej Sawicki.

Jak podkreślają przedstawiciele Biedronki, współpraca z polską kadrą jest kolejnym krokiem, chociażby po zachęcaniu do zakupów owoców i warzyw w akcjach lojalnościowych sieci, takich jak Gang Fajniaków, w konsekwentnym promowaniu prawidłowej diety opartej na owocach i warzywach.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Liczba wniosków o kredyt hipoteczny najwyższa od 10 lat. Formalności z nimi związane załatwiane są głównie online

Rynek kredytów hipotecznych jest rozgrzany do czerwoności. Do banków wpływa rekordowa liczba wniosków od klientów o te produkty – w I kwartale br. była najwyższa od 10 lat. Stale rośnie też liczba udzielanych kredytów, zwłaszcza na kwotę powyżej 350 tys. zł. W okresie styczeń–marzec br. już ponad połowa wartości zaciągniętych kredytów dotyczyła tego przedziału kwotowego. Inwestorom sprzyjają najniższe w historii stopy procentowe, choć część banków zaczęła oferować kredyty hipoteczne ze stałym oprocentowaniem. Coraz więcej instytucji daje też możliwość zdalnej aplikacji o kredyt mieszkaniowy.

Handel

Od początku roku ceny drobiu szybują. Mimo to producenci i hodowcy wciąż liczą straty po całym roku pandemii

Zamknięcie gastronomii, czasowe przerwanie łańcuchów dostaw i grypa ptaków okazały się mieszanką wybuchową dla branży drobiarskiej. Wzrosły koszty surowców, wiele ferm musiało zlikwidować zarażone stada, a popyt drastycznie spadł. Do tego dochodzą deklaracje największych sieci handlowych, które zamierzają zrezygnować ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. W efekcie spadła produkcja, a ceny zaczęły gwałtownie rosnąć. Nie wyrównuje to jednak strat branży z ubiegłego roku, a drobiarze apelują o wsparcie państwa.

Konsument

42 proc. Polaków w ostatnim roku przeczytało przynajmniej jedną książkę. To tylko nieznaczny wzrost, ale i tak najlepszy wynik od sześciu lat [DEPESZA]

Wciąż więcej niż połowa Polaków nie czyta książek w ogóle – wynika z badania Biblioteki Narodowej. Odsetek czytających był jednak w 2020 roku nieco wyższy niż w ciągu poprzednich pięciu lat, na co mogła wpłynąć pandemia i związane z nią lockdowny. Autorzy raportu oceniają, że jest to powód do ostrożnego optymizmu, jednak do poziomów z początku XXI wieku wciąż nam jeszcze daleko. Osoby czerpiące przyjemność z lektury najczęściej sięgają po literaturę sensacyjno-kryminalną, a w drugiej kolejności – po powieść obyczajową lub romans. Badanie wskazało także, że znacznie częściej czytają kobiety.

Handel

Resort klimatu chce znacząco zwiększyć poziom recyklingu. Pomóc mają większa odpowiedzialność producentów i system kaucyjny

Do 2025 roku poziom recyklingu odpadów opakowaniowych w krajach członkowskich UE musi wzrosnąć do 65 proc. Obecnie w Polsce w przypadku opakowań z tworzyw sztucznych jest dwukrotnie niższy, przez co z tytułu nowego podatku Plastic Tax będziemy płacić nawet 2 mld zł rocznie. W zwiększaniu poziomów recyklingu ma pomóc opracowywana przez resort klimatu rozszerzona odpowiedzialność producentów, a także system kaucyjny, który zmobilizuje konsumentów do oddawania opakowań do punktów zbiórek. Za jego wprowadzeniem opowiada się aż 90 proc. Polaków.