Newsy

Boom w firmach doradztwa finansowego

2014-02-12  |  06:35
Mówi:Andrzej Oślizło
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Expander Advisors Sp. z o.o.
  • MP4
  • Rośnie ruch w firmach doradztwa finansowego. Do wzrostu popytu na ich usługi przyczyniło się przede wszystkim uruchomienie dopłat rządowych w ramach programu „Mieszkanie dla młodych”. W ubiegłym roku najszybciej rosnącą firmą na rynku był Expander Advisors, który odnotował ponad 60-proc. wzrost sprzedaży produktów. Dzięki wprowadzeniu oferty dla firm, w bazie jego klientów pojawiło się również znacznie więcej przedsiębiorców. 

    Doradcy zrzeszeni w Związku Firm Doradztwa Finansowego (ZFDF) w IV kwartale 2013 roku pośredniczyli w sprzedaży kredytów hipotecznych o wartości 3,38 mld zł (w tym Expander – 955 mln zł, Open Finance i Home Broker – łącznie 1,18 mld zł). To wzrost o blisko 5 proc. w porównaniu do III kwartału. Przyczyniło się do niego m.in. zapowiadane wprowadzenie od 1 stycznia Rekomendacji S. Wzrosła również sprzedaż kredytów gotówkowych (o 7,7 proc. do 264 mln zł).

     – Expander odnotował ponad 60-procentowy wzrost oferowanych produktów. Ten rozwój zawdzięczamy przede wszystkim budowie długoterminowych relacji z klientami i wysokiej jakości obsługi. Nie bez znaczenia jest też odpowiednia budowa i zróżnicowanie oferty – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Andrzej Oślizło, prezes spółki Expander Advisors.

    Expander powstał w roku 2000 jako portal internetowy pośredniczący w sprzedaży produktów finansowych. Wkrótce stał się największą niezależną firmą doradztwa finansowego na polskim rynku, która, obok oferty skierowanej do klientów detalicznych, otworzyła linię finansowania przedsiębiorstw. 

     – W naszej ofercie znajduje się szeroka gama produktów, których osobno trzeba by szukać na całym rynku, w kilku bankach i u wielu ubezpieczycieli. My natomiast świadczymy kompleksowe usługi doradcze dla wszystkich klientów. Oferujemy zarówno kredyty gotówkowe, hipoteczne, finansowanie dla przedsiębiorców, usługi leasingowe, pomoc w wyborze finansowania rozwoju firmy, ubezpieczenia, jaki i inwestycyjne programy emerytalne – mówi prezes Expander Advisors.

    Z bazą ponad 500 tys. klientów i wyraźnym zainteresowaniem nowych, celem Expander Advisors jest obecnie dalszy rozwój, choć prognozy ekonomiczne nie są już tak optymistyczne jak przed rokiem.

     – Mimo możliwego zmniejszenia dotychczasowego tempa wzrostu, uważamy, że na rynku jest jeszcze sporo miejsca do podejmowania nowych działań. Spowolnienie gospodarcze ostatnich dwóch lat wykorzystaliśmy na otwarcie ponad 20 oddziałów i dalej stawiamy na rozwój – informuje Andrzej Oślizło.

    Jak podkreśla Oślizło, podstawą tego rozwoju są długoterminowe relacje z klientami, także biznesowymi, oraz kompleksowość i zróżnicowanie oferty. W działaniu Expanderowi pomaga sieć ponad 100 oddziałów w całej Polsce. Firma uczestniczy też w różnego rodzaju targach i imprezach, gdzie każdy zainteresowany pomocą może spotkać się z doradcą.

     – Do naszych oddziałów przychodzi wielu klientów zainteresowanych skorzystaniem z programu „Mieszkanie dla młodych” bądź innymi ofertami kredytów hipotecznych. Na rynku zauważalne jest ożywienie. Coraz więcej osób sięga także po porady i wiedzę doradców – przekonuje Andrzej Oślizło. – Chcemy, by nasi klienci byli zadowoleni. Tak nowi, jak i dotychczasowi, którzy wracają po inne produkty. 

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.