Newsy

BP chce zawalczyć ofertą śniadaniową z McDonald's

2012-09-28  |  06:30
Mówi:Rafał Bendyk
Funkcja:Menedżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe
Firma:BP
  • MP4

    Śniadaniem i kawą sieć stacji paliw BP chce zdobyć nowych klientów. Swoja nową ofertą chce zabrać największym konkurentom 20 proc. rynku. Dziś działa już 235 kawiarenek Wild Bean Cafe. Firma planuje otwierać ok. 40 takich punktów rocznie.  Oferta jest skierowana do ludzi podróżujących, do tych, którzy mają mało czasu  wyjaśnia Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe.

     – Mamy około trzydziestu kilku produktów. Ciągle wiodącym produktem jest kawa, która przyciąga naszych klientów. Nasze produkty dedykujemy tym klientom, którzy podróżują zarówno w okresie śniadania, jak i lunchu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria menadżer projektu.

    Badania wskazują, że 80 proc. osób pijących kawę poza domem robi to pomiędzy godziną 6-12.

     – To jest główny segment, w który chcemy trafić z ofertą śniadaniową. W sprzedaży Wild Bean Cafe 40 proc. stanowi poranna sprzedaż. Chcemy, żeby ten udział rósł. Mamy ambicję, żeby tą sprzedaż w godzinach porannych nawet podwoić – mówi przedstawiciel BP.

    Firma chciałaby przejąć 20 proc. rynku śniadaniowego. Tu konkurencja jest spora, a głównym rywalem jest McDonald's. Pomóc ma w tym zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa, obejmująca stacje radiowe, ogólnopolskie gazety i największe portale internetowe.

     – W tym roku zainwestowaliśmy w kampanię śniadaniową prawie 4 mln zł. W przyszłym roku będziemy dalej inwestować w budowanie tej oferty na naszych stacjach. W ciągu najbliższego roku, dwóch lat ten cel powinniśmy zrealizować – twierdzi Rafał Bendyk.

    Dodatkowo sieć inwestuje w rozbudowę swojej oferty o zdrową żywność, opartą na produktach regionalnych. Te dostarczane są na stacje przez największych polskich producentów.

     – Podążamy za typowymi, polskimi gustami, stąd wprowadzenie bagietek, wszelkiego rodzaju produktów opartych o tradycyjne, dobre, polskie pieczywo. I tutaj jest szeroka gama produktów, którą jeszcze wprowadzimy. Mogą to być produkty z szynką, z serami – wyjaśnia Rafał Bendyk.

    W tej chwili w Polsce funkcjonuje ponad 230 kawiarni Wild Bean Cafe. BP ma ambitne plany, każdego roku chce otwierać nawet 40 punktów, w tym 20 w kanale dealerskim. To efekt coraz większej popularności oferty żywnościowej na stacjach.

     – Mówimy o ponad 20 punktach procentowych sprzedaży w sklepie – podkreśla Rafał Bendyk. – Kiedyś statystycznie co 20. klient paliwowy kupował na naszych stacjach produkty związane z gastronomią, dzisiaj to co 5 klient. Tutaj przyrost jest olbrzymi.

    BP przez stworzenie sieci gastronomicznej, działającej przy stacjach paliw, chce zbilansować dochody. Pierwszy punkt Wild Bean Cafe powstał w 2000 roku w Stanach Zjednoczonych. Polska była pierwszym krajem w Europie, gdzie otwarto lokal tej sieci. Z doświadczeń zdobytych na polskim rynku korzystają oddziały BP m.in. w Austrii, Holandii czy Nowej Zelandii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.