Newsy

Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie. Powstają specjalne platformy do sprzedaży polis online

2018-05-14  |  06:20

Firmy ubezpieczeniowe coraz odważniej sprzedają polisy w kanale mobilnym i internecie. Wymuszają to nowe technologie i oczekiwania klientów, zwłaszcza z młodszego pokolenia, które kupuje już głównie online. Grupa Europa wprowadziła na rynek platformę sprzedażową, za której pośrednictwem w internecie będzie można szybko i wygodnie kupić ubezpieczenie. Docelowo w ofercie będzie dostępnych kilkanaście produktów finansowych.

– Od prawie 10 lat mamy do czynienia z gwałtownym wzrostem rynku e-commerce w Polsce. Dotyczy to przede wszystkim takich kategorii jak elektronika, gdzie nawet kilkadziesiąt procent produktów jest kupowanych przez internet. Ten trend jest teraz coraz bardziej widoczny na rynku usług finansowych. Obserwujemy to w bankowości, ale widzimy też, że coraz częściej Polacy kupują ubezpieczenia przez internet. Coraz częściej klienci szukają polis właśnie w kanale cyfrowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marat Nevretdinov, prezes zarządu Grupy Europa.

Dane Gemius pokazują, że już co drugi internauta w Polsce (54 proc. z 26,5 mln) co najmniej raz w roku kupuje w sieci jakiś produkt bądź usługę. Głównym czynnikiem, który ich do tego zachęca, jest całodobowa dostępność, wygoda, oszczędność czasu i niższa cena. Internetowa sprzedaż rozwija się w Polsce w tempie dwucyfrowym już od kilku lat, rośnie też jej udział w handlu ogółem i wartość obrotów. Tpay.com prognozuje, że w tym roku rynek e-handlu może urosnąć nawet o 30 proc., a w 2020 roku jego wartość sięgnie już 60 mld zł.

Nowe kanały sprzedaży i dotarcia do klientów, cyfryzacja całego rynku, a także zmiana pokoleniowa to czynniki, które wymuszają na branży finansowej wdrażanie nowości, zgodnych z oczekiwaniami klientów. Dlatego firmy ubezpieczeniowe coraz śmielej testują w ostatnim czasie sprzedaż polis w kanale mobilnym i internecie.

– Za chwilę na rynek ubezpieczeń zacznie wchodzić młode pokolenie, które nie wyobraża sobie innego sposobu zakupu jakichkolwiek produktów niż przez internet. My chcemy być gotowi na to pokolenie i zapewnić im taką samą szybkość i prostotę, jaką mają przy oglądaniu filmów na Netfliksie czy słuchaniu muzyki w Spotify – mówi Marat Nevretdinov.

Prezes Grupy Europa wskazuje, że produkt ubezpieczeniowy musi spełniać dwa warunki, żeby klient chciał i mógł kupić go przez internet. Po pierwsze: musi być prosty i zrozumiały, bez ukrytych kruczków. Klient nie może mieć poczucia, że kupuje kota w worku. Drugim elementem jest sam proces zakupowy – jak najmniej inwazyjny, szybki i prosty, bo klienci nie chcą już wypełniać dziesiątek online’owych formularzy.

– Kanał internetowy jest dla nas kluczowy. Widzimy, co dzieje się dookoła, i chcemy to wykorzystać, zwiększając swoją sprzedaż. Mamy już duże doświadczenie w sprzedaży przez internet, w szczególności dotyczy to produktów związanych z ubezpieczeniem podróży – mówi Marat Nevretdinov.

Nowa platforma e-commerce Grupy Europa oferuje na start trzy produkty: ubezpieczenie turystyczne, ubezpieczenie kosztów rezygnacji i ubezpieczenie poważnego zachorowania. Docelowo będzie ich kilkanaście. Platformę ma wyróżniać prostota produktów, które będą dostępne w jej ofercie, oraz bardzo sprawna i przyjazna ścieżka sprzedaży. Ubezpieczyciel przeprowadza w tej chwili badania rynkowe – sprawdza oczekiwania oraz zapotrzebowanie klientów, żeby dostosować do nich platformę.

– Sama platforma sprzedażowa to dopiero początek. Zmieniamy się także wewnętrznie, by zapewnić spójne doświadczenie klientów po zakupie ubezpieczenia. Dotyczy to takich obszarów jak obsługa posprzedażowa i ewentualne likwidacje szkody – zapowiada Marat Nevretdinov.

Grupa Europa dywersyfikuje sprzedaż i wprowadza nowe kanały już od pewnego czasu – w zeszłym roku uruchomiła sprzedaż ubezpieczeń wspólnie z siecią Lidl (w ramach projektu „Lidl Podróże”) oraz programem lojalnościowym Payback. Produkty ubezpieczyciela są także dostępne w aplikacji mobilnej Skycash i ponad 7 tys. bankomatów sieci Euronet Planet Cash. Ten rok Europa rozpoczęła od wprowadzenia na rynek Screenity – aplikacji mobilnej, która umożliwia ubezpieczenie smartfona.

– Uruchomienie platformy sprzedażowej Europy jest ukoronowaniem naszych dotychczasowych działań – mówi prezes zarządu Grupy Europa.

W 2017 roku Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała prawie 1,6 mld zł składki przypisanej brutto – wzrost o 8 proc. w ujęciu rocznym. Wchodzące w jej skład Towarzystwo Ubezpieczeń Europa zebrało 383 mln zł składki przypisanej brutto, co stanowiło 29-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku, natomiast Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa zamknęło ubiegły rok ponad 1,2 mld zł przypisu składki brutto (wzrost 2,3 proc. rok do roku).

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.