Mówi: | Krzysztof Rosiński |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Getin Noble Bank |
Ceny paliw rosną, kolejny bank kusi więc na nie zniżkami
Ceny benzyny biją kolejne rekordy, dochodząc nawet do 6 zł za litr. Bankowcy widzą w tym szansę na złowienie klientów i proponują produkty ze zniżkami na paliwo. W Getin Noble Banku można zaoszczędzić ok. 1 zł na litrze.
Jak zapewniają władze banku, klienci posługujący się samochodową kartą debetową będą płacili 4,99 zł za litr popularnej 95-tki na wszystkich stacjach benzynowych w kraju.
- To super propozycja - przekonuje Krzysztof Rosiński, prezes Getin Noble Bank. - Jeden temat, który się ciągle przewija w mediach, to cena benzyny. Nasza oferta jest prosta. Klient, który do nas przychodzi, dostaje kartę, dzięki której różnicę w cenie benzyny bez względu na to, gdzie zatankował, ma zwracane do kwoty 4,99 zł.
W ten sposób bank zamierza pozyskać nowych klientów wśród kierowców. Żeby korzystać ze zniżek, trzeba systematycznie zasilać konto. Krzysztof Rosiński tłumaczy, że propozycja jest więc skierowana do osób zmotoryzowanych i mających stałe źródło dochodu.
- Takie osoby ponoszą koszty utrzymania samochodu, więc odbywa się tu wstępna, naturalna selekcja klientów - wyjaśnia prezes Getin Noble Bank.
To niejedyny bank kuszący klientów zniżkami na paliwo. Pod koniec minionego roku specjalną ofertę miał MultiBank i mBank. Osoby, które do końca roku za pośrednictwem tych banków ubezpieczyły samochód, otrzymały 5 proc. zwrotu za tankowanie i zakupy na stacji. Z kolei propozycja Santandera Visa TurboKARTA oraz Banku Millennium Dobre Konto oferują 3% zniżkę na paliwo.
Czytaj także
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.