Mówi: | Bożena Leśniewska |
Funkcja: | członek zarządu ds. sprzedaży i komercyjnej digitalizacji |
Firma: | Orange Polska |
Co piąty salon Orange Polska będzie Smart Store do 2020 roku
Minął rok od uruchomienia pierwszego Smart Store Orange w Warszawie. Do tej pory operator uruchomił jeszcze dziesięć takich salonów w Polsce. W planach na ten rok są jeszcze trzy. Koncept się sprawdza, bo klienci Smart Store trzykrotnie częściej polecają firmę swoim znajomym, sprzedaż usług rośnie w dwucyfrowym tempie, a akcesoriów o blisko 100 proc. Dlatego do 2020 roku co piąty salon w Polsce będzie Smart Store.
– Smart Store to trafiony pomysł. Widzimy to przede wszystkim po rekomendacjach klientów, którzy po wizycie w Smart Store polecają Orange trzykrotnie częściej, niż kiedy były tam tradycyjne salony – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bożena Leśniewska, członek zarządu ds. sprzedaży i komercyjnej digitalizacji Orange Polska.
W Smart Store lepsza jest też sprzedaż usług komórkowych i stacjonarnych, w tym najszybszego internetu światłowodowego FTTH.
– W pierwszych ośmiu otwartych w ubiegłym roku salonach wzrost sprzedaży usług mobilnych wyniósł 18 proc., a dostępu do internetu zwiększył się o 16 proc. – podkreśla Bożena Leśniewska. – Planujemy dalej rozbudowywać sieć Smart Store. Mamy przygotowane trzy nowe lokalizacje. Planujemy je uruchomić jeszcze w tym roku. Do 2020 roku chcemy, by 20 proc. naszej sieci sprzedaży pracowało w koncepcie Smart Store i jest to zgodne ze strategią Grupy Orange dla całej Europy.
Salony Smart Store do tej pory powstały w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Białymstoku, Szczecinie, Łodzi i oraz dwa w Warszawie. Codziennie odwiedza je średnio 4,5 tys. osób.
– Na polskim rynku jest miejsce zarówno dla standardowych salonów, jak i dla Smart Store – mówi Leśniewska. – Jesteśmy po kilku latach tzw. optymalizacji geograficznej, zarówno ilościowej, jak i lokalizacyjnej naszych salonów sprzedaży. Uważamy, że teraz wielkość naszej sieci jest dostosowana do wielkości biznesu, jaki prowadzimy, i portfolio produktowego.
W Smart Store klienci mogą przetestować kilkadziesiąt modeli telefonów i tabletów, a także wiele ciekawostek technologicznych, np. gogle do wirtualnej rzeczywistości.
– Smart Store jest dla wszystkich klientów. Wydawałoby się, że być może jest tylko dla ludzi młodych, bo dostarczamy tam cały przekrój nowych technologii, ale prawda jest taka, że smartfony czy tablety to oferta dla wszystkich, bez względu na wiek – mówi Leśniewska. – W Polsce penetracja na rynku smartfonów wynosi 60 proc., więc trudno mówić, że używają ich tylko ludzie młodzi.
Salon podzielony jest na trzy strefy: dom, rozrywka oraz firma. Proste sprawy klienci mogą załatwić na recepcji, mogą też poradzić się konsultantów i sprzedawców, mogą także samodzielnie dokonywać zakupów.
Przedstawicielka Orange Polska podkreśla, że ekspozycja urządzeń i gadżetów oraz możliwość ich przetestowania działa pozytywnie na decyzje zakupowe. W pierwszym inteligentnym salonie odnotowano przez ten rok spektakularny, bo aż 100-proc., wzrost sprzedaży akcesoriów. To najlepszy wynik od ponad 20 lat istnienia sklepu w tym miejscu.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-11: A. Kwaśniewski: Polska jest jednym z ważniejszych krajów NATO. Kolejnym członkiem Sojuszu powinna zostać Ukraina
- 2024-03-22: Coraz gorsza sytuacja humanitarna w Sudanie Południowym. Głodem zagrożonych jest ponad 7 mln ludzi
- 2024-03-15: Na blokadzie przejść towarowych z Ukrainą Polska może stracić więcej niż nasz wschodni sąsiad. Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych instytucji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.